VFR na pierwsze moto??

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
mucha
pisarz
pisarz
Posty: 201
Rejestracja: czw 14 wrz 2006, 10:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: tpb

Post autor: mucha » czw 19 lut 2009, 17:35

Kurde nie chce mi sie czytać wszystkiego co tu napisane więc może sie powtórze. Jeździć i wychodzić cało z licznych opresji to ty sie nie nauczysz z vfr jako pierwszym moto. Nie bedziesz czół się swobodnie, a wszelkie straty będą droższe niż w przypadku startu z czymś malym. Ja zaczynałem od przysłowiowego roweru, komara, wsk, no i potem w górę i nie raz taka droga uratowała mi dupę. Oczywiście proponuje sie wyciorać w terenie itp. Ale mimo że jakiś tam stary nie jestem, zauważam ostatnio niebezpieczną drogę na skróty. KOMP, INTERNET, FOTOGAZETA i odrazu zajebiaszcze moto, a potem ....... Zresztą dorosły kolo jesteś. Ja bym to rozwiązał tak. Kupił sobie np. takiego GS 500 którego sprzedać można bez straty lub z bardzo niewielką po np. roku konkretnego śmigania (moto tanie i sprawdzone i moim zdaniem zajebiaszcze na początek), jak ogarniesz to smiało wskocz na VFR. NIe ma czego się wstydzić że inni mają większe (z murzynami i tak nie wygramy badźmy szczerzy), znam koleżke który na gs-ku objeżdzał literki na winklach :) Takie moje zdanie .....
VFR wszystko przetrzyma.

Awatar użytkownika
umberto
teksciarz
teksciarz
Posty: 181
Rejestracja: pt 07 kwie 2006, 12:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: umberto » czw 19 lut 2009, 18:10

Ja natomiast powtorze to co juz inni pisali, wszystko zalezy od danej osoby, dla jednego nie stworzy problemu a dla innego tak. Moja niunia byla moim pierwszym wlasnym moto i nie zaluje , dopiero po czterech sezonach milem malutkiego szlifa, ale pierwsze od czego zaczolem to nauka szybkiego hamowania, dopiero potem winkle i tak powolutku do obecnego poziomu. Trzeba pamietac ze to moto ma troche mocy i potrafi zapierd....c wiec trzeba miec wyobraznie.
nie kradnij!!! rząd nie lubi konkurencji;) ekipa MTZ

jaroslawp
pisarz
pisarz
Posty: 232
Rejestracja: wt 27 sty 2009, 19:51
Imię: Jerry
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jaroslawp » czw 19 lut 2009, 18:10

Od zdania prawka rok temu jeździłem Varadero. I jeszcze żyję ;-) Teraz jeżdzę VFR'ką.

Jednakże jak zauważył kolega mucha to nie jest motocykl do nauki zachowania się w "dziwnych" sytuacjach.

Ja przejeździłem dzieciństwo na motorynce :aww, ogarze, wsk, MZ czy jawce 250 i szczerze powiedziawszy bez tego doświadczenia jazda na tak mocnych i ciężkich motocyklach jak Varadero czy VFR była by dla mnie trudna.

Jak masz możliwość to weź mały motor i przejedź się po deszczu po drogach na peryferiach miasta. Proponuję np.: po kostce brukowej (radzę nie przekraczać 20km/h). I wtedy zastanów się czy aby na pewno opanujesz coś takiego jak VFR.

tfajger
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: czw 19 lut 2009, 09:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Londyn

Post autor: tfajger » czw 19 lut 2009, 19:46

Chlopaki przeczytalem wszystko 3x i jedno musze stwierdzic.

Z motorem jest jak z dziewczyna widzisz i wiesz ze to jest to :)

- NIe szukam motoru na sezon czy 2, bede go trzymal w PL wiec w gre wchodzi wyjazd wakacyjny raz do roku + kilka drobniejszych wyjazdow...
- nie jestem typem zapier..... do spodu na kazdym zakrecie (za to lubie miec zapas mocy)...
- to ile mi spali, jakie beda koszty eksploatacji lub naprawa po malej wywrotce na parkingu jakos na razie nie ma wiekszego znaczenia....
- nie kupie motoru z ogloszenia bo fajny kolor tylko jak cos to mam tutaj bliskiego kolege, ktory zajmuje sie motocyklami - prawdopodobnie w najblizszym czasie bede mial mozliwosc sprawdzic VFR...

Jezeli moj wzrost pozwoli na taki motocykl to jestem pewny ze z pozostalymi sprawami jestem sobie w stanie poradzic...

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » czw 19 lut 2009, 19:53

Uwazaj!! To jest zaraźliwe... jak wsiądziesz na vfr-ke to cięzko potem jeździć czymś innym. A vfr-ka jest cieżka, ale jak ktoś umie przewidywać niektóre sytuacje to sobie poradzi.

Fred
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2605
Rejestracja: ndz 08 kwie 2007, 20:48
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Fred » czw 19 lut 2009, 20:06

Ja bym jednak nie kupował VFR. Podam inny powód:

Jeżeli piszesz że bedziesz go miał "wyjazd wakacyjny raz do roku + kilka drobniejszych wyjazdow" to lepiej jakiś motocykl kupić którego bedzie mniej szkoda. Mnie by osobiście skręcało jakbym miał konkret moto w garażu a tak to wiesz że masz "tylko" motocykl. Ma się marnować jakaś konkretna sztuka jak tylko troche posmigasz?

Kup sobie XJ 600 Diversion. Nie szkoda jej zostawić a pojeździć też można :)
Ostatnio zmieniony czw 19 lut 2009, 20:08 przez Fred, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » czw 19 lut 2009, 20:08

bierz i sie nie zastanawiaj
to jest jak ze wszystkim - powolutku powolutku coraz wiecej coraz dalej coraz szybciej i po 10 000 km bedziesz mistrzem kierownicy ; >

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 19 lut 2009, 20:12

tak, jak pisze Fred :) taki motocykl trzeba konkretnie objeździć, co napewno się przyda przy wakacyjnym wyjezdzie, chyba że ktoś liczy na lans i ogólny zachwyt otoczenia, a umiejętności w lesie.. to czemu nie.. :D

zacznij sobie od dywersji, ona wybacza większość błędów, jest trochę lżejsza i NAPEWNO nie ma takiej reakcji na gaz, jak vfr.

nie wierzysz? jak nie wierzysz, to kup sobie tą vfr :) i po deszczu polecam odkręcić z wolnych obrotów na dwójce gaz do oporu, a nawet nie, odkręć go do połowy.. zobaczysz, co większość tu ma na myśli :D

rispekta!

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » czw 19 lut 2009, 20:14

tfajger pisze:- to jakie beda koszty eksploatacji lub naprawa po malej wywrotce na parkingu jakos na razie nie ma wiekszego znaczenia....
Oj, żebyś się nie zdziwił :grin:

Inaczej byś myślał, bo małej parkingówce czy jakims szlifie, bo dopiero wtedy będziesz się musiał zainteresować, ile to wszystko kosztuje 8)

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » czw 19 lut 2009, 20:33

zaraz większość zacznie dywagować, że brak będzie umiejęstności i nie wyjdziesz z pewnych opresji

ale prawda jest taka, że z tych opresji nie wyjdzie nikt, bo jak podjedzie tylne koło na śliskim to nikt go nie utrzyma

jedyna wazna rzecz to rozsądek i przewidywanie, które wyrabia się przy jezdzie samochodem

jeżeli masz umiejętności z samochodu to bierz i sie nie zastanawiaj : >

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Fazer72 » czw 19 lut 2009, 20:36

W tym temacie znajdziesz tyleż zwolenników co przeciwników i każdy z Nich ma rację .
Nie wątpię że masz poukładane pod kaskiem i że dasz radę ...
Pytanie które zadałbym sobie na Twoim miejscu brzmi ." Czy jest sens szarpać się z dość ciężkim moto na początek " ?????
Jak poprzednicy napisali -- 500 jest lekka , i potrafi dać DDDUUUŻŻŻŻOOOOOO frajdy a po jednym sezonie sam będziesz wiedział czego oczekujesz . :bye

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » czw 19 lut 2009, 20:41

Jak nie jeździłeś nigdy na dwóch kólkach z silnikiem to bedziesz miał trudniej. ale przy odrobinie checi i samozaparcie napewno Ci się uda. Nie musisz przejeżdźać tysięcu kilometrów w sezonie... byle do przodu ale z rozwaga. Myśle ze zakup vfr-ki to bardzo dobry pomysł jesli ktoś szuka motocykla na lata i na letnie wypady. Każdy ma inne zdanie... ale ty musisz dokonąc właściwego wyboru.

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
klepacz
klepacz
Posty: 609
Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bialy-murzyn » czw 19 lut 2009, 20:41

i tak 99% przechodzi z 500 na 600 i więcej
więc od razu można przejść na 600 i więcej

ale jak chcesz mieć spokojna jazdę to przed jazdą musisz oglądnąć tonę wypadków motocyklowych na youtubie

to jest po prostu Biblia Motocyklisty - Youtube i wypadki : >
nauczysz się wiele razy więcej niż podczas samej jazdy

tfajger
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: czw 19 lut 2009, 09:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Londyn

Post autor: tfajger » czw 19 lut 2009, 20:44

ok kupuje VFR przed jazda zrobie zdjecie, wstawie na forum i sie pozegnam tak w razie co :)

Nie z takich opresji wychodzilem obronna reka a ze jestem zawziety to dam rady....

PS. samochodu szukalem tez konkretnej wersji limitowanej z kokretnego roku i bardzo malym przebiegiem, znalazlem, zakochalem sie i wiem ze bede nim jeszcze dlugo jezdzil... (a kazdy sie smial ze latwiej znalezc igle w stogu siana - ps. autko wyszlo za 60% wartosci)

Marioo
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 88
Rejestracja: pn 11 sie 2008, 21:36
Imię: Marian
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: Marioo » czw 19 lut 2009, 21:15

Tak sobie czytam tem temat od początku i taka refleksja mi sie nasuwa, że ani tej wagi znowu VFR nie ma tak duzo, a ni co najgorsze mocy, też nadto, wiec nie ma co bic piany, chłopak da se rade, w końcu 92 kg wagi do mikrsów nie da się zaliczyć, a wszelkie bla bla bla, że moc duża ,i waga , i wogóle za szybkie niestety miedzy bajki trza włożyć :lol:
Ja tam swojego Vicia koczham tylko za jedno: za lekkość prowadzenia i za składanie się w winkle, bo zanim pomyslę to on już zakrecik łyka, a moc ....... cóz niestety przydało bysię ze 40 kobyłek jeszcze :mrgreen:
pozdrawiam :lol:
W tym bałaganie znajdz dobre nawyki. A są!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości