Problem z przednimi zaciskami

marcus
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: śr 27 lut 2008, 23:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Problem z przednimi zaciskami

Post autor: marcus » pt 06 lut 2009, 00:45

Witajcie.
Mam taki problem, kiedy zalozylem przednie kolo to zaczely obcierac mi o tarcze zaciski jeden i drugi a dokładnie obciera ten element metalowy ktorym zacisk przykrecony jest do goleni na zdjeciu widac dokladnie o co mi chodzi.

Prawy zacisk: http://img101.imageshack.us/my.php?imag ... awyvv3.jpg

Lewy zacisk: http://img8.imageshack.us/my.php?image= ... ewyas3.jpg


Tak to wyglada, zastanawiam sie czy problem nie lezy przypadkiem w osce i dystansach, u mnie wyglada to tak razem z wymiarami:

http://img22.imageshack.us/my.php?image=dsc00754ta9.jpg

Podpowiedzcie mi gdzie lezy problem.

Z gory dziekuje za pomoc !
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » pt 06 lut 2009, 01:23

Pierwsze, co przychodzi mi na myśl to możliwość, że masz krzywą ośkę.
Jeżeli tak jest, to w zależności od tego jak jest obrócona, oddala, albo zbliża golenie zawiechy względem siebie. Jako że zaciski mocowane są na goleniach, wraz z nimi zmieniają one swe położenie względem tarcz i przez to efekt jaki wystąpił w Twoim moto
- tak było u mnie.

Aby się upewnić, czy w tym tkwi przyczyna, poluzuj śrubę, która jest wkręcana w ośkę i obróć ośką w jedną i drugą stronę. Obserwuj przy tym położenie goleni i zacisków względem tarcz. Jeśli będą się rozchodziły, bądź zbliżały, znaczy że oś masz do prostowania.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » pt 06 lut 2009, 09:40

moze załozyłes koło odwrotnie? wczesniej było ok ?

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » pt 06 lut 2009, 09:52

Sprawdź czy nie zamontowałeś odwrotnie koła jeśli nie to zamień tulejki i będzie OK kierunek znajdziesz na feldze 8)
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Marcus

Post autor: Marcus » pt 06 lut 2009, 15:25

Niestety wczesniej bylo tak ze byly zamontowane przez poprzedniego wlascieciela jakies dziwne podkladki pod jeden zacisk nie chce zeby tak bylo i dlatego probuje cos z tym zrobic kolo jest ok zalozone strzalka pokazuje prawidlowy kierunek, z tego co sie mi wydaje to moze ośka jest inna od innego motoru, bo chyba cos z ta ośka kabinowal. Tylko nie znam wymiarow jakie powinny byc.

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » pt 06 lut 2009, 15:30

Daj znać na PW gdzie to może jutro podjadę i rozkminimy bo tak to będzie lipnie na foto oska wygląda OK
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

marcus
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: śr 27 lut 2008, 23:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcus » pt 06 lut 2009, 16:17

A znacie moze jakie powinny byc wymiary ośki i dystansów?
Z tego co wiem poprzedni wlascieciel cos wspominal ze zmienil ja na jakas ośke od cbr 600 moze gdzies tu lezy problem ze jednak sie troche rozni? moze ta grubsza czesc oski powinna byc dluzsza lub krotsza a moze dystanse sa inne niz powinny byc.?

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 06 lut 2009, 20:39

kolejny zadowlony sprzedajacy, pozbyl sie szopki, gratuluje zakupu , pewnie wiecej gadzetow bedzie wychodzic

wstyd normalnie ze takie motocykle u nas jezdza
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » pt 06 lut 2009, 20:44

Jutro pomierzę i dam Ci znać
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » pt 06 lut 2009, 22:35

Ze zdjęć wygląda że masz rozsunięte lagi co wskazuje na złe tulejki bo ośka koła jest osadzona tylko w prawej goleni w lewej jest pływająca ustalasz ją dopiero jak dokręcisz koło ,warto zmierzyć u kogoś wysokości tych tulejek ,można sprawdzić czy łożyska są właściwe i właściwie osadzone ,wykonać pomiar tulejki tej która jest miedzy łożyskami,możesz jeszcze zrobić sobie doświadczenie skręć wszystko do kupy ale bez tulejek dystansowych i nie zaciskaj lewej goleni na ośce przesuwając koło po osi sprawdź czy możesz uzyskać takie położenie w którym koło obraca się swobodnie to na razie tyle jak coś zrobisz napisz co wyszło
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

marcus
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: śr 27 lut 2008, 23:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcus » pt 06 lut 2009, 23:12

Wiecie co? problem lezy chyba po stronie ośki mam dziwne wrazenie ze ktos przy niej cos rzezbil mam wrazenie ze ta grubsza czesc oski powinna byc odrobine dluzsza i chyba cos nie pasuje z tymi dystansami, reszta sie wydaje ok felga jest ok wszystko prawidlowo, mam proste golenie, lagi z zaciskami tez sie nic nie dzieje wiec obstawiam oske.

Poczekam tylko az kolega Achmed zmierzy u Siebie oske i da mi znac wtedy powinno sie wszystko wyjasnic.

No nic ide dalej kminic i czekam cierpliwie na wymiary.

Pozdrawiam

donJakubo
teksciarz
teksciarz
Posty: 165
Rejestracja: śr 03 paź 2007, 23:06
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: donJakubo » sob 07 lut 2009, 09:14

mialem podobny problem po czym okazalo sie ze tulejki pozamienialem miejscami :)
idzie wiosna..... bedziemy zapier*dalac !!!

http://bikepics.com/members/donjakubo/97vfr750/

Awatar użytkownika
whitespirit
pisarz
pisarz
Posty: 282
Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
Imię: Bartosz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol UK

Post autor: whitespirit » sob 07 lut 2009, 10:23

Oczywiscie - donJakubo racja!

Proponuje robic zdjecia takze przed rozbiórka... Jakies notatki...
Z manual'a wynika, ze masz zamienione tulejki dystansowe - wzgledem twojego
listewkowego zestawienia..

Pozdrawiam

marcus
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: śr 27 lut 2008, 23:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcus » sob 07 lut 2009, 13:50

Kurcze mi sie wydaje jest ok z tymi dystasami ogladam wlasnie manuala i jest ok, krotki dystans jest od grubszej strony ośki a dluzszy dystans od strony sruby czyli jest ok i tak ja mam w manualu.
Albo nie wiem o co chodzi.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 07 lut 2009, 20:33

Rysunki w manualach nie zawsze są wystarczająco dokładne. Po prostu spróbuj założyć odwrotnie (oczywiście nie na siłę :szczerbaty ).
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości