Problem z przednimi zaciskami
Problem z przednimi zaciskami
Witajcie.
Mam taki problem, kiedy zalozylem przednie kolo to zaczely obcierac mi o tarcze zaciski jeden i drugi a dokładnie obciera ten element metalowy ktorym zacisk przykrecony jest do goleni na zdjeciu widac dokladnie o co mi chodzi.
Prawy zacisk: http://img101.imageshack.us/my.php?imag ... awyvv3.jpg
Lewy zacisk: http://img8.imageshack.us/my.php?image= ... ewyas3.jpg
Tak to wyglada, zastanawiam sie czy problem nie lezy przypadkiem w osce i dystansach, u mnie wyglada to tak razem z wymiarami:
http://img22.imageshack.us/my.php?image=dsc00754ta9.jpg
Podpowiedzcie mi gdzie lezy problem.
Z gory dziekuje za pomoc !
Pozdrawiam
Mam taki problem, kiedy zalozylem przednie kolo to zaczely obcierac mi o tarcze zaciski jeden i drugi a dokładnie obciera ten element metalowy ktorym zacisk przykrecony jest do goleni na zdjeciu widac dokladnie o co mi chodzi.
Prawy zacisk: http://img101.imageshack.us/my.php?imag ... awyvv3.jpg
Lewy zacisk: http://img8.imageshack.us/my.php?image= ... ewyas3.jpg
Tak to wyglada, zastanawiam sie czy problem nie lezy przypadkiem w osce i dystansach, u mnie wyglada to tak razem z wymiarami:
http://img22.imageshack.us/my.php?image=dsc00754ta9.jpg
Podpowiedzcie mi gdzie lezy problem.
Z gory dziekuje za pomoc !
Pozdrawiam
- Janusz B.
- klepacz
- Posty: 1131
- Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
- Imię: Dżony
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze, co przychodzi mi na myśl to możliwość, że masz krzywą ośkę.
Jeżeli tak jest, to w zależności od tego jak jest obrócona, oddala, albo zbliża golenie zawiechy względem siebie. Jako że zaciski mocowane są na goleniach, wraz z nimi zmieniają one swe położenie względem tarcz i przez to efekt jaki wystąpił w Twoim moto
- tak było u mnie.
Aby się upewnić, czy w tym tkwi przyczyna, poluzuj śrubę, która jest wkręcana w ośkę i obróć ośką w jedną i drugą stronę. Obserwuj przy tym położenie goleni i zacisków względem tarcz. Jeśli będą się rozchodziły, bądź zbliżały, znaczy że oś masz do prostowania.
Jeżeli tak jest, to w zależności od tego jak jest obrócona, oddala, albo zbliża golenie zawiechy względem siebie. Jako że zaciski mocowane są na goleniach, wraz z nimi zmieniają one swe położenie względem tarcz i przez to efekt jaki wystąpił w Twoim moto
- tak było u mnie.
Aby się upewnić, czy w tym tkwi przyczyna, poluzuj śrubę, która jest wkręcana w ośkę i obróć ośką w jedną i drugą stronę. Obserwuj przy tym położenie goleni i zacisków względem tarcz. Jeśli będą się rozchodziły, bądź zbliżały, znaczy że oś masz do prostowania.
Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie.
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę...
http://www.bezwiny.pl
- Achmed
- klepacz
- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź czy nie zamontowałeś odwrotnie koła jeśli nie to zamień tulejki i będzie OK kierunek znajdziesz na feldze 

VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
Niestety wczesniej bylo tak ze byly zamontowane przez poprzedniego wlascieciela jakies dziwne podkladki pod jeden zacisk nie chce zeby tak bylo i dlatego probuje cos z tym zrobic kolo jest ok zalozone strzalka pokazuje prawidlowy kierunek, z tego co sie mi wydaje to moze ośka jest inna od innego motoru, bo chyba cos z ta ośka kabinowal. Tylko nie znam wymiarow jakie powinny byc.
A znacie moze jakie powinny byc wymiary ośki i dystansów?
Z tego co wiem poprzedni wlascieciel cos wspominal ze zmienil ja na jakas ośke od cbr 600 moze gdzies tu lezy problem ze jednak sie troche rozni? moze ta grubsza czesc oski powinna byc dluzsza lub krotsza a moze dystanse sa inne niz powinny byc.?
Z tego co wiem poprzedni wlascieciel cos wspominal ze zmienil ja na jakas ośke od cbr 600 moze gdzies tu lezy problem ze jednak sie troche rozni? moze ta grubsza czesc oski powinna byc dluzsza lub krotsza a moze dystanse sa inne niz powinny byc.?
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Ze zdjęć wygląda że masz rozsunięte lagi co wskazuje na złe tulejki bo ośka koła jest osadzona tylko w prawej goleni w lewej jest pływająca ustalasz ją dopiero jak dokręcisz koło ,warto zmierzyć u kogoś wysokości tych tulejek ,można sprawdzić czy łożyska są właściwe i właściwie osadzone ,wykonać pomiar tulejki tej która jest miedzy łożyskami,możesz jeszcze zrobić sobie doświadczenie skręć wszystko do kupy ale bez tulejek dystansowych i nie zaciskaj lewej goleni na ośce przesuwając koło po osi sprawdź czy możesz uzyskać takie położenie w którym koło obraca się swobodnie to na razie tyle jak coś zrobisz napisz co wyszło
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Wiecie co? problem lezy chyba po stronie ośki mam dziwne wrazenie ze ktos przy niej cos rzezbil mam wrazenie ze ta grubsza czesc oski powinna byc odrobine dluzsza i chyba cos nie pasuje z tymi dystansami, reszta sie wydaje ok felga jest ok wszystko prawidlowo, mam proste golenie, lagi z zaciskami tez sie nic nie dzieje wiec obstawiam oske.
Poczekam tylko az kolega Achmed zmierzy u Siebie oske i da mi znac wtedy powinno sie wszystko wyjasnic.
No nic ide dalej kminic i czekam cierpliwie na wymiary.
Pozdrawiam
Poczekam tylko az kolega Achmed zmierzy u Siebie oske i da mi znac wtedy powinno sie wszystko wyjasnic.
No nic ide dalej kminic i czekam cierpliwie na wymiary.
Pozdrawiam
- whitespirit
- pisarz
- Posty: 282
- Rejestracja: ndz 13 maja 2007, 14:45
- Imię: Bartosz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol UK
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości