obciążenie elektryczne a spalanie

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 10 lis 2008, 14:11

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 829
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pn 10 lis 2008, 14:20

Pokłony w Twoją stronę KURNIK :grin: , mam nadzieje że SOWA nas wkręca i łapie o co chodzi :mrgreen: Siedzę w car audio na co dzień i przy zakładaniu jakiegoś potęrznego sprzętu trzeba wszystko sprawdzić od altka po aku, regulator itd. Zakładałem kiedyś taki piecyk, że właściciel mógł tylko na odpalonym silniku posłuchać potęgi basu :grin:
Akumulator żelowy wytrzymywał bez wsparcia altka max 10minut!!!! A silnik jęczał na biegu jałowym he he. Sam w moto mam same ledy i lepiej mieć zapas mocy niż jej niedosyt. Wtedy wszystko pracuje lżej i dłużej żyje np.regulator napięcia...
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 10 lis 2008, 15:56

można też poszukac np mocniejszego alternatora :D z innego modelu, w rc36 jest chyba cośkoło 370W a w rc46 (98-01) jest 470W
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 10 lis 2008, 17:58

robsonic pisze:mam nadzieje że SOWA nas wkręca
Panowie, czy ja pytam w języku wymarłego ludu co się wołał INKI? :sad: To, że altek to taka zmienna prądnica to wiedziałem. Wiem też co to jest dioda, i nawet słyszałem o tranzystorze. Nie obcy też jest mi termin orgazm, katar sienny i wiem w której ręce trzyma się widelec. 8) Ale nie umiem za to jak widzę sprecyzować pytania. Spróbuję jeszcze raz. Jaka to wielkość powoduje, że silnikowi jest trudniej się kręcić, gdy włączone zostają światła?
Ja rozumiem tak:
- kręci się silnik, a wraz z nim prądnica prądu przemiennego (z układem prostowniczym - mostek Gretza czy jakoś tak) i jest wesoło. Spalanie powiedzmi 1l/h
- przychodzi Kornik i włącza lajty mijania, drogowe, kierunki, stop i do tego podświetlenie kasku. Wzrasta drastycznie pobór prądu, co w konsekwencji prowadzi do wzrostu zużycia paliwa do poziomu dajmy na to 1,1l/h.
Pomiędzy "wzrasta drastycznie pobór prądu", a "co w konsekwencji prowadzi do wzrostu zużycia paliwa" zachodzi coś istotnego, co z pewnością da się nazwać.
Pytanie Brzmi: Dlaczego wzrasta zużycie paliwa? Rozwińmy dalej. Wiadomo, że silnik spalinowy spala więcej, gdy wzrasta przyłożone do niego obciążenie. I nie inaczej. A zatem CO POWODUJE, ŻE SILNIK SIĘ BARDZIEJ POCI? Nie piszcie, że włączone żarówki bo to już dawno wiemy. Powiedzcie jakie zjawiska zachodzą w alternatorze powodujące wzrost obciążenia.

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 10 lis 2008, 19:48

Sowa chyba wyjasnie ci to przy najblizszej okazji tak bedzie chyba prosciej ? :)
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » pn 10 lis 2008, 22:50

Elektomagnetyzm poprostu wzrasta pole elektromagnetyczne chyba że jakieś inne ludki tam siedzą i zaciskają jakis inny hamulec :lol

Ale o tym to pogadajcie z niejakim Faraday albo jakoś tak podobnie :lol:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 10 lis 2008, 23:11

Toć tłumacze to Sowie prawie że łopatologicznie od kilku postów no!
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » wt 11 lis 2008, 00:43

PODDAJĘ SIĘ, nie pytam więcej choć odpowiedzi nie usłyszałem, albo nie zrozumiałem. Ale co tam. Dzięki za podjęcie dyskusji i próby rozjaśnienia moich zszarzałych kanciap.
Achmed pisze:pogadajcie z niejakim Faraday
Znam gościa, pokazywał mi kiedyś swoją puszkę. Ponoć dziś lata na VFR. :cool

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » wt 11 lis 2008, 13:55

Maciek nie udawaj dziwaka, mam Ci walnąć wykład z podstaw elektrotechniki? przecie to proste, dwa pola elektromagnetyczne oddziaływują na siebie w kierunkach przeciwnych- tak w skrócie powstaje energia el. im więcej energi potrzeba tym oddziaływanie większę " to tak jakbyś zwiększał te magnesy" więc energia potrzebna do poruszania wzrasta, coś co napędza magnesy musi zużyć więcej energii i tak dalej , ......... jak więcej to są odpowiednie publikacje w necie :P
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 829
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » śr 12 lis 2008, 05:41

Ja jednak zostanę przy tym wkręcaniu przez SOWE :lol: dioda prostownicza itd. Tak Ci się o uszy obiło??? ;-) Myślę że chciałbyś bardziej ze strony fizyki otrzymać odpowiedz.... Ja z tego byłem zawsze cieńki he he, może kiedyś przy jakimś browarze rozwiniemy temat....
Pozdrawiam
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości