Regulatorowe pytanko :)

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Gracko
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: pn 05 lut 2007, 17:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorlice-Kraków
Kontakt:

Regulatorowe pytanko :)

Post autor: Gracko » ndz 27 kwie 2008, 23:38

Witam, kupiłem regler do swojej VFR bo stary padł . Podczas montażu okazało sie że kupiłem chyba regler do nowszego modelu bo miał trzy kostki zamiast dwóch . Zasięgnołerm opini znajomego i powiedział ze to prawdopodobnie do pompy paliwa i że nie musze tego podłączać, tak też uczyniłem . Niestey żeby było ciekawiej dzisiaj po powrocie z przejażdżki okazało się że akumulator podczas parkowania w garażu wydał z siebie dziwny dźwięk jak by coś pękło . Okazało sie że wydarło mi zatyczki od celi w akumulatorze . Wniosek z tego taki że nowy regler przeładowuje baterie , więc nie wiele myśląć kupiłem miernik i zmierzyłem że przy około 4-5 tyś obr. /min i włączonych światłach regler ładuje między 17-19V więc troche za dużo .

Nie znam się na tym wszystkim i męczy mnie teraz pytanie czy może to być wina tej jednej (najmniejszej) nie podpiętej nigdzie kostki , czy poprostu trafiłem na trefny regulator .

Regulator nazywa się chyba Sheng Lung czy jakoś tak i nabyłem go przez allegro w Dąbrowie Górniczej za 360 zł .

Będe bardzo wdzięczny za ewentualne podpowiedzi i odpowiedzi .

PS: Wiem ze te Ducati są lepsze , ale akurat nigdzie ich nie mogłem znaleźć a bardzo zależało mi na czasie :(.
Grecja 2007

arek
teksciarz
teksciarz
Posty: 157
Rejestracja: ndz 23 mar 2008, 12:27
Imię: Arek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: arek » ndz 27 kwie 2008, 23:49

cześć

Regulator jest dobry, a ta dodatkowa kostka to jest jakby pomiar prądu w instalacji lub jak ktoś inny gdzieś pisał wzbudzenia regulatora. Bez podpięcia tego przewodu (z tego co pamiętam to jest chyba czarny, zresztą w tej trzeciej kostce jest tylko jeden) regulator podaje właśnie napięcie gdzieś około 17-18 V. A podpiąć go proponuję np. do przekaźnika od pompy paliwa - musisz znaleźć przewód który podaje +12 V w chwili włączenia zapłonu przełącznikiem na fajerze. Jak to zrobisz to regulator zacznie dawać normalny prąd, czyli ok. +14,5V. A poza tym to chyba teraz została ci dodatkowo wymiana aku - jak miałeś stary to pół biedy bo prawdopodobnie i tak za jakiś czas by padł jeżeli jeździłeś dużo na padniętym reglerze.

Powodzenia w naprawie

Gracko
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: pn 05 lut 2007, 17:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorlice-Kraków
Kontakt:

Post autor: Gracko » pn 28 kwie 2008, 22:03

arek - zrobiłem jak napisałeś i wszystko gra :)

naprawde wielkie dzięki za pomoc !!!
Grecja 2007

riczi1313
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: ndz 13 lip 2008, 17:11
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: głogów
Kontakt:

Post autor: riczi1313 » wt 12 sie 2008, 01:42

pany a ja mam inne zjawisko przy wolnych obrotach i przy włączonych światłach miernik pokazuje mi 13,6 v ładowanie a przy 4 - 5 tyś obrotów 14,5 ps latm tak 3 tygodnie nieznam się na prądach czy moge tak śmigać ??? czy to jest wina regulatora??? :neutral:
riczi1313 głogów

Awatar użytkownika
bartek V
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 88
Rejestracja: ndz 15 cze 2008, 21:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: bartek V » wt 12 sie 2008, 10:12

wszystko masz ok z regulatorem... nie masz sie czym nartwic 8)

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 12 sie 2008, 11:20

spoko siwezak
wyluzuj!
to ile chciales miec ladowania??
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości