Co myślicie na temat zmiany biegów bez sprzęgła?

Awatar użytkownika
cieply81
teksciarz
teksciarz
Posty: 154
Rejestracja: śr 10 maja 2006, 15:46
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Co myślicie na temat zmiany biegów bez sprzęgła?

Post autor: cieply81 » wt 29 sie 2006, 00:40

Wiadomym jest że szybciej mozna załączyć bieg nie używając do tego celu sprzęgła (oczywiście nie chodzi o jedynkę, ha ha ha...) tylko powiedzcie czy skrzynia albo jakieś inne elementy szybciej się nie zużywają?

Pozdrawiam, Cieply
"Są tacy, co twierdzą, że motocykliści to brodate grubasy z piwnym oddechem i resztkami grilla na wąsach (...)"

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » wt 29 sie 2006, 00:54

ja mam tak założoną dzwignie od biegów ze jedynke mam do góry a reszte do dołu jak w MOTO GP :P i jak trzeba mocno i szybko zwiać to tne bez sprzęgła lekko odpuszczając gaz .

Awatar użytkownika
cieply81
teksciarz
teksciarz
Posty: 154
Rejestracja: śr 10 maja 2006, 15:46
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: cieply81 » wt 29 sie 2006, 01:04

Seba odpowiadasz błyskawicznie :mrgreen: a jeśli chodzi o zmiane biegów to ja tez tak właśnie robie że odpuszczam gaz tylko chodzi mi o to czy to ma jakis wpływ na żywotnośc silnika?

A z tymi biegami u ciebie to niezły patent. Twoja VFRa jest naprawde inna ;-)
"Są tacy, co twierdzą, że motocykliści to brodate grubasy z piwnym oddechem i resztkami grilla na wąsach (...)"

Awatar użytkownika
Little Sister
klepacz
klepacz
Posty: 689
Rejestracja: pt 25 sie 2006, 21:21
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Nibylandia
Kontakt:

Post autor: Little Sister » wt 29 sie 2006, 01:06

...a podzespoły dostają po dupie :confused

W nagłym przypadku, gdy nie ma czasu na sprzeglo i trzeba redukować, to jeszcze rozumiem...
Ale tak dla picu, bo nie chce mi się klamki wcisnąć :???:
Panowie, jak tak można? :razz:

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » wt 29 sie 2006, 01:58

Ciepły, bez wątpienia zużywa się skrzynia i silnik szybciej. Ogólnie to się daje zrobic bo części w ruchu, czyli tłoki, korbowody, wał i inne maja znacznie mniejszą masę niz w samochodzie. Bieg przełącza się poniżej 0,2 s albo i mniej i w tym czasie silnik musi znienić obroty dostosowując sie do nowych przełożeń. Nie musze nikomu udowadniać że w tak krótkim czasie wychamowanie lub przyśpieszenie obrotów silnika z 7 000 na 6 000 lub odwrornie to niezłe kopnięcie.
Rajdowcy MOTO GP na torze sobie na to pozwalają bo tam silnik jest obliczony na kilka startów. A w F1 silnik wytrzymuje wstępne treningi, eliminacje do pola startowego i sam wyścig. A potem na złom lub do generalnego remontu.
Ogólnie nie polecam - tylko w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Tak jak pisze Little Sister.
Ja swoja VFRke tak lubie że mi jej szkoda na takie traktowanie.

Marta, gratuluje wytrzymałości przed komputerem do późna.

Pozdro

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » wt 29 sie 2006, 08:05

Ale to i tak po glownej czesci dostaje sprzeglo i wlasciwie tylko ono.
Silnik i tak jest przyzwyczajony do zmian obciazenia tak jak np dzieje sie kiedy masz
np 10 tys. i odejmujesz gazu i silnik hamuje. Albo przy redukcjach tak samo zmiana obciazenia jest nagla. Skrzynia biegow jest przystosowana do zmian bez sprzegla zreszta ktos tutaj juz pisal na ten temat.

Co do silnika F1 no coz on jest do tego zaprojektowany aby wytrzymac okreslona ilosc startow chyba w tym momencie troszke wiecej niz wyscig. pozatym jesli ktos ma do bani sprzeglo to przy takich zmianach zobaczy jak bardzo juz mu padlo :P

zbyl

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » wt 29 sie 2006, 08:58

zbyl - zgadzam się jeśli chodzi o silnik, co do skrzyni - miałbym wątpliwości a już zupełnie nie rozumiem tego co piszesz o sprzęgle - przecież mowa jest o zmianie biegów zupełnie bez jego użycia...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

RAFAL
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: pn 05 cze 2006, 20:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CHORZÓW

Post autor: RAFAL » wt 29 sie 2006, 09:06

Zbyl nie zgodzę sie z tobą ze skrzynia biegów nie cierpi na tym.A tak po za tym nie widze powodów żeby zmieniać biegi bez sprzęgła.
VFR750 RC24 r.pr87

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » wt 29 sie 2006, 09:22

wiem ze u mnie biegi wchodza bez sprzegla nawet lzej i ciszej i plynniej niz czasami z. (tak samo w nowej RR600 ktora mialem okazje jezdzic :) ) czy to w gore czy w dol.nie robie tego nagminnie tylko w naglych sytuacjach bo po to jest sprzeglo by je uzywac w koncu! ale to ze biegi wchodza "ciszej" nie znaczy ze jest to bez szkody dla silnika,czy skrzyni. takie moje zdanie.
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 29 sie 2006, 10:24

Całkowicie zgadzam się z LukeVFR. Jak już na prawdę musisz zmieniać bez sprzęgła, no cóż.....jakiś czas sprzęt wytrzyma ale na pewno to więcej szkodzi niż pomaga. Jeżeli by było to bez różnicy czy wciskasz klamkę czy nie, to być może wogóle by tej klamki nie było. No nie ?
Więc myślę, że jednak szkody się tworzą i to większe w skrzyni niż w silniku.

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » wt 29 sie 2006, 11:38

Skrzynia jest do tego przystosowana do zmian biegow bez sprzegla a czy uzyjesz sprzegla czy nie to i tak na siebie przyjmie sprzeglo bez wzgledu czy rozlaczysz naped czy nie.
Pozatym zrob kiedys eksperymet i wscisnij sprzeglo i zaczekaj dluzej niz 30 sekund i wtedy wlacz bieg jak wszystkie tryby powinny sie prawie zatrzymac wtedy bedziesz miec piekny halas. Jak znajde na ten temat artykul to pokaze ;P

zbyl

Awatar użytkownika
Little Sister
klepacz
klepacz
Posty: 689
Rejestracja: pt 25 sie 2006, 21:21
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Nibylandia
Kontakt:

Post autor: Little Sister » wt 29 sie 2006, 12:28

Ja mimo wszystko trzymam się opcji, że sprzegło po to jest żeby go używać :)
Chyba że ktoś planuje szybko wymienić skrzynię, kosz i łańcuszek sprzęgłowy,
w tym wypadku polecam zmianę biegów bez sprzęgła ;)

pzdr Marta

ps. ppamula przeszłam na 'sowi' tryb życia :grin:

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » wt 29 sie 2006, 12:33

Little Sister pisze: łańcuszek sprzęgłowy
niw wiem jak u Was ale u mnie nie ma łancuszka :P

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » wt 29 sie 2006, 13:30

ja myśle Seba że nikt z nas nie ma :P koleżanka nieświadoma :P pozatym moim zdaniem zmiana biegów bez sprzęgła jak sie umie jak najbardziej popieram przy szybkiej jeździe :)

Awatar użytkownika
Little Sister
klepacz
klepacz
Posty: 689
Rejestracja: pt 25 sie 2006, 21:21
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Nibylandia
Kontakt:

Post autor: Little Sister » wt 29 sie 2006, 14:03

W VFR może i nie ma, ale ja pisałam ogólnie :razz:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości