znowu regulator napięcia :/

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » czw 31 sty 2008, 23:52

No kupiłem już nowy akumulator. Mierzyłem na nowym. Nie wiem, jutro jeszcze raz sprawdze.
Może inaczej. Jakie są objawy padniętego regulatora? Może jest tak że pokazuje całkiem mało np. 8 V albo całkiem dużo np. 40 V? Ale pewnie to nie jest takie proste. U mnie jest niby ok. (powyżej 13 V) ale jak włącze światła to spada poniżej 12.5 V. Nie ma to tamto. Trzeba szukać regulatora.... Niestety nie mam od kogo pożyczyć na próbę.
Sprawdzaliście ten link powyżej? Co o tym myślicie? Regulowany regler....
Try before you die!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 01 lut 2008, 02:05

ewidentnie nei ma takiego napięcia jakiego mieć powinien, nie ładuje, no chyba nei alternator do cholery za młode moto, w Rzeszowie jest szatan, chyba, że nie ma go w kraju, napewno by Ci pomógł, pozatym na swiatlach powinienes miec wiecej niz na jałowych bez świateł. pzdr
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » pt 01 lut 2008, 07:49

Jeżeli napięcie spada po zwiększeniu obciążenia to wygląda to jednak na alternator. Nie wiem jakie jest dojście bo jeszcze się do tego przy VFRce nie zabierałem, ale ja bym zaczął od sprawdzenia szczotek w alternatorze.
A co do linka to ja jestem zdania, że jak coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest do niczego ;-) Po co eksperymentować skoro za niewiele większą kaskę możesz mieć coś konkretnego :grin:
Sprawdź szczotki :!:

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pt 01 lut 2008, 09:15

U mnie jest niby ok. (powyżej 13 V) ale jak włącze światła to spada poniżej 12.5 V.
a może poprostu w przełączniku ci jakieś prądy uciekają ;) Nie wierzę że takie moto ma problemy z alternatorem, chyba ze było kiedyś tam grzebane albo po powodzi.. Ewidentnie duży pobór masz po włączeniu świateł więc sprawdź czy przy wyłaczonym moto nie ucieka ci prąd.

Tylko podczas włączania świateł tak spada? a światło stopu ?

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pt 01 lut 2008, 15:09

Witam. Dziś ponownie sprawdziłem wszystkie połączenia regulatora i znów sprawdziłem ładowanie. Bez zmian. Na początku ok. 13 a po włączeniu świateł 12.5 i ciągle powoli spadało. Tak jakby wraz ze wzrostem temperatury reglera, bo kiedy skończyłem mierzyć to nie było szans utrzymać regulator w ręce (choć był wyciągnięty na zewnątrz spod plastików i wisiał na kablach) a miernik wskazywał już coś 11.9 i ciągle spadało.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Szukam regulatora.

[ Dodano: 2008-02-01, 16:03 ]
Coś mi nie dawało spokoju i sprawdziłem jeszcze prąd na trzech żółtych kablach idących do regulatora od alternatora. Na dwuch jest ok. 4.5 a na trzecim 0.5.... tu chyba jest usterka. Jak pisał Luke w jednym z tematów o ładowaniu, na tych kablach powinno być po ok. 4, 4.5 V co razem daje 12-14 V. Dobrze myśle? Alternator trójfazowy. Może nawet regler jest ok. tylko bardzo się grzeje bo ma dużo roboty :mrgreen:
Teraz najważniejsze. Jak się dostać do tego alternatora? a dokładniej do jego szczotek?
Try before you die!

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pt 01 lut 2008, 17:04

hmmm no alternator wyjąć trza cały, może jakaś dioda je....ła cholera.....oby płytka nie była do wymiany

[ Dodano: 2008-02-01, 17:09 ]
MANUAL - Battery system - rozdział 16
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
C_L_K
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2010
Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
Imię: Rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kosewko

Post autor: C_L_K » pt 01 lut 2008, 17:10

myślę, że gdyby padła dioda, albo cóś to y wogóle nie ładował. Natomiast jak pod obciążeniem spada napięcie to bym stawiał na szczotki.
Fajnie tak powróżyć z fusów ;)
Daniel Melduj o postepach a bedziemy myśleć :)

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » pt 01 lut 2008, 18:17

Cholera.... a jeszcze przedwczoraj największym problemem dla mnie było jak zamocować podstawkę centralną :shock:

[ Dodano: 2008-02-02, 00:25 ]
Fajnie fajnie. Tylko ja dziś rozkręciłem alternator i po pierwsze: nie widze żadnych szczotek, po drugie alternator jest w oleju :twisted:, a po trzecie to niech znawcy elektromechaniki przyjrzą się zdjęciom. Co sądzicie o odbarwieniu uzwojenia na 1/3 obwodu? Czyżby coś się przepaliło? :?:
Czekam na komentarze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Try before you die!

polak44
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 04 lut 2008, 12:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: opole lubelskie

Post autor: polak44 » pn 04 lut 2008, 13:09

to napewno regulator

GaBaS
klepacz
klepacz
Posty: 563
Rejestracja: śr 20 wrz 2006, 22:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Post autor: GaBaS » pn 04 lut 2008, 13:19

Daniel pisze:powinno być po ok. 4, 4.5 V co razem daje 12-14 V. Dobrze myśle? Alternator

Na 100% regulator, miałem to samo, to jest najszybszy test z tymi trzema kablami. Olek motocykle przerabia po około 250-300 zł za sztukę, ale ma też chyba nowe po około 500-600 zł.
GaBBaS

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pn 04 lut 2008, 18:26

Daniel pisze:Co sądzicie o odbarwieniu uzwojenia na 1/3 obwodu?
dla mnie to nic nie znaczy, najprawdopodobniej przebarwienie jest od oleju, który poprostu opływa właśnie 1/3 dolną część uzwojenia - oczywiście w trakcie postoju motocykla (nie pracującego silnika). Wogóle wątpię żeby to alternator... zresztą koledzy starają się już ci zasugerować od dłuższgo czasu.

Informuj na bierząca jak się sprawy mają. Powodzenia i 3mamy kciuki.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pn 04 lut 2008, 18:45

tez mialem rozne wskazania na tych trzech zoltych i to byl regler.
skladaj to do kupy i nie szukaj na sile gdzie indziej
300paczki z bakomatu i po regler.
jesli cos sie dzieje w VFR z elektryka i wogole w hondzie to raczej reglery.jeszcze nie slyszalem by komus alter poszedl.... w hondzie a juz wogole w VFR
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

polak44
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 04 lut 2008, 12:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: opole lubelskie

Post autor: polak44 » pn 04 lut 2008, 20:26

w2222

polak44

Post autor: polak44 » pn 04 lut 2008, 21:25

i stnieje bardzo prosty sposób na sprawdzenie ze to właśnie regulator nalezy podpiać zamiast niego diody prostownicze z alternatora np. malucha i nastepnie sprawdzic napiecie na aku powinno byc wysokie anawet za wysokie a wtedy 250zł. 10 min. roboty i gotowe poprostu bajka diody te woze zawsze w moto a raz nawet dzieki nimi wruciłem z wyjazdu zagranicznego a sprawdzałes pzed kupnem napiecie na aku w vfr to podstawa pierwsze co robisz przy tym moto to własnie to. moje zdanie to juz kupiłes moto z uszkodzonym regulatorem. wymiana regulatora w vfr to norma takie samo lanie benzyny

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 04 lut 2008, 22:38

wyczytałem przed chwilą:

W osiemsetce odpusciłbym sobie mocowanie wentylatorka, bo reglerek ma
wystarczające zebra, ktore sprawnie go chlodza (+chrapy w zadupku - znaczy dziura w zadupku ? ). W zamian
za kaske na wentylator, zakupilbym paste do prockow i przesmarowal w miejscu
styku reglera z rama. Sprawdzone. i tak zrobię, oprócz wentylatorka....

[ Dodano: 2008-02-04, 22:39 ]
było u mnie dziwnie wyczyszczone w miejsach mocowań śrub przy regulatorze - chodzi mi płytkę stelaża....do której przykręca się....regler, pomalowałem to na kolor pożądnie.....nie wiem czy dobrze zrobiłem....czy przez to miał lepszą masę??? kurde :evil: :???:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości