znowu regulator napięcia :/
- Daniel
- klepacz
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
- Imię: Daniel
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
No kupiłem już nowy akumulator. Mierzyłem na nowym. Nie wiem, jutro jeszcze raz sprawdze.
Może inaczej. Jakie są objawy padniętego regulatora? Może jest tak że pokazuje całkiem mało np. 8 V albo całkiem dużo np. 40 V? Ale pewnie to nie jest takie proste. U mnie jest niby ok. (powyżej 13 V) ale jak włącze światła to spada poniżej 12.5 V. Nie ma to tamto. Trzeba szukać regulatora.... Niestety nie mam od kogo pożyczyć na próbę.
Sprawdzaliście ten link powyżej? Co o tym myślicie? Regulowany regler....
Może inaczej. Jakie są objawy padniętego regulatora? Może jest tak że pokazuje całkiem mało np. 8 V albo całkiem dużo np. 40 V? Ale pewnie to nie jest takie proste. U mnie jest niby ok. (powyżej 13 V) ale jak włącze światła to spada poniżej 12.5 V. Nie ma to tamto. Trzeba szukać regulatora.... Niestety nie mam od kogo pożyczyć na próbę.
Sprawdzaliście ten link powyżej? Co o tym myślicie? Regulowany regler....
Try before you die!
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
ewidentnie nei ma takiego napięcia jakiego mieć powinien, nie ładuje, no chyba nei alternator do cholery za młode moto, w Rzeszowie jest szatan, chyba, że nie ma go w kraju, napewno by Ci pomógł, pozatym na swiatlach powinienes miec wiecej niz na jałowych bez świateł. pzdr
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- C_L_K
- ostry klepacz
- Posty: 2010
- Rejestracja: wt 16 paź 2007, 16:07
- Imię: Rafał
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kosewko
Jeżeli napięcie spada po zwiększeniu obciążenia to wygląda to jednak na alternator. Nie wiem jakie jest dojście bo jeszcze się do tego przy VFRce nie zabierałem, ale ja bym zaczął od sprawdzenia szczotek w alternatorze.
A co do linka to ja jestem zdania, że jak coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest do niczego
Po co eksperymentować skoro za niewiele większą kaskę możesz mieć coś konkretnego
Sprawdź szczotki
A co do linka to ja jestem zdania, że jak coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest do niczego


Sprawdź szczotki

- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
a może poprostu w przełączniku ci jakieś prądy uciekająU mnie jest niby ok. (powyżej 13 V) ale jak włącze światła to spada poniżej 12.5 V.

Tylko podczas włączania świateł tak spada? a światło stopu ?
- Daniel
- klepacz
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
- Imię: Daniel
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Witam. Dziś ponownie sprawdziłem wszystkie połączenia regulatora i znów sprawdziłem ładowanie. Bez zmian. Na początku ok. 13 a po włączeniu świateł 12.5 i ciągle powoli spadało. Tak jakby wraz ze wzrostem temperatury reglera, bo kiedy skończyłem mierzyć to nie było szans utrzymać regulator w ręce (choć był wyciągnięty na zewnątrz spod plastików i wisiał na kablach) a miernik wskazywał już coś 11.9 i ciągle spadało.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Szukam regulatora.
[ Dodano: 2008-02-01, 16:03 ]
Coś mi nie dawało spokoju i sprawdziłem jeszcze prąd na trzech żółtych kablach idących do regulatora od alternatora. Na dwuch jest ok. 4.5 a na trzecim 0.5.... tu chyba jest usterka. Jak pisał Luke w jednym z tematów o ładowaniu, na tych kablach powinno być po ok. 4, 4.5 V co razem daje 12-14 V. Dobrze myśle? Alternator trójfazowy. Może nawet regler jest ok. tylko bardzo się grzeje bo ma dużo roboty
Teraz najważniejsze. Jak się dostać do tego alternatora? a dokładniej do jego szczotek?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Szukam regulatora.
[ Dodano: 2008-02-01, 16:03 ]
Coś mi nie dawało spokoju i sprawdziłem jeszcze prąd na trzech żółtych kablach idących do regulatora od alternatora. Na dwuch jest ok. 4.5 a na trzecim 0.5.... tu chyba jest usterka. Jak pisał Luke w jednym z tematów o ładowaniu, na tych kablach powinno być po ok. 4, 4.5 V co razem daje 12-14 V. Dobrze myśle? Alternator trójfazowy. Może nawet regler jest ok. tylko bardzo się grzeje bo ma dużo roboty

Teraz najważniejsze. Jak się dostać do tego alternatora? a dokładniej do jego szczotek?
Try before you die!
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
hmmm no alternator wyjąć trza cały, może jakaś dioda je....ła cholera.....oby płytka nie była do wymiany
[ Dodano: 2008-02-01, 17:09 ]
MANUAL - Battery system - rozdział 16
[ Dodano: 2008-02-01, 17:09 ]
MANUAL - Battery system - rozdział 16
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Daniel
- klepacz
- Posty: 506
- Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
- Imię: Daniel
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Cholera.... a jeszcze przedwczoraj największym problemem dla mnie było jak zamocować podstawkę centralną
[ Dodano: 2008-02-02, 00:25 ]
Fajnie fajnie. Tylko ja dziś rozkręciłem alternator i po pierwsze: nie widze żadnych szczotek, po drugie alternator jest w oleju
, a po trzecie to niech znawcy elektromechaniki przyjrzą się zdjęciom. Co sądzicie o odbarwieniu uzwojenia na 1/3 obwodu? Czyżby coś się przepaliło?
Czekam na komentarze.

[ Dodano: 2008-02-02, 00:25 ]
Fajnie fajnie. Tylko ja dziś rozkręciłem alternator i po pierwsze: nie widze żadnych szczotek, po drugie alternator jest w oleju


Czekam na komentarze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Try before you die!
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
dla mnie to nic nie znaczy, najprawdopodobniej przebarwienie jest od oleju, który poprostu opływa właśnie 1/3 dolną część uzwojenia - oczywiście w trakcie postoju motocykla (nie pracującego silnika). Wogóle wątpię żeby to alternator... zresztą koledzy starają się już ci zasugerować od dłuższgo czasu.Daniel pisze:Co sądzicie o odbarwieniu uzwojenia na 1/3 obwodu?
Informuj na bierząca jak się sprawy mają. Powodzenia i 3mamy kciuki.
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
tez mialem rozne wskazania na tych trzech zoltych i to byl regler.
skladaj to do kupy i nie szukaj na sile gdzie indziej
300paczki z bakomatu i po regler.
jesli cos sie dzieje w VFR z elektryka i wogole w hondzie to raczej reglery.jeszcze nie slyszalem by komus alter poszedl.... w hondzie a juz wogole w VFR
skladaj to do kupy i nie szukaj na sile gdzie indziej
300paczki z bakomatu i po regler.
jesli cos sie dzieje w VFR z elektryka i wogole w hondzie to raczej reglery.jeszcze nie slyszalem by komus alter poszedl.... w hondzie a juz wogole w VFR
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
i stnieje bardzo prosty sposób na sprawdzenie ze to właśnie regulator nalezy podpiać zamiast niego diody prostownicze z alternatora np. malucha i nastepnie sprawdzic napiecie na aku powinno byc wysokie anawet za wysokie a wtedy 250zł. 10 min. roboty i gotowe poprostu bajka diody te woze zawsze w moto a raz nawet dzieki nimi wruciłem z wyjazdu zagranicznego a sprawdzałes pzed kupnem napiecie na aku w vfr to podstawa pierwsze co robisz przy tym moto to własnie to. moje zdanie to juz kupiłes moto z uszkodzonym regulatorem. wymiana regulatora w vfr to norma takie samo lanie benzyny
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
wyczytałem przed chwilą:
W osiemsetce odpusciłbym sobie mocowanie wentylatorka, bo reglerek ma
wystarczające zebra, ktore sprawnie go chlodza (+chrapy w zadupku - znaczy dziura w zadupku ? ). W zamian
za kaske na wentylator, zakupilbym paste do prockow i przesmarowal w miejscu
styku reglera z rama. Sprawdzone. i tak zrobię, oprócz wentylatorka....
[ Dodano: 2008-02-04, 22:39 ]
było u mnie dziwnie wyczyszczone w miejsach mocowań śrub przy regulatorze - chodzi mi płytkę stelaża....do której przykręca się....regler, pomalowałem to na kolor pożądnie.....nie wiem czy dobrze zrobiłem....czy przez to miał lepszą masę??? kurde

W osiemsetce odpusciłbym sobie mocowanie wentylatorka, bo reglerek ma
wystarczające zebra, ktore sprawnie go chlodza (+chrapy w zadupku - znaczy dziura w zadupku ? ). W zamian
za kaske na wentylator, zakupilbym paste do prockow i przesmarowal w miejscu
styku reglera z rama. Sprawdzone. i tak zrobię, oprócz wentylatorka....
[ Dodano: 2008-02-04, 22:39 ]
było u mnie dziwnie wyczyszczone w miejsach mocowań śrub przy regulatorze - chodzi mi płytkę stelaża....do której przykręca się....regler, pomalowałem to na kolor pożądnie.....nie wiem czy dobrze zrobiłem....czy przez to miał lepszą masę??? kurde


VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości