POMÓŻCIE OCENIĆ OPONY.

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
spider
Posty: 2
Rejestracja: czw 13 gru 2007, 20:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pilchowice k. Gliwic
Kontakt:

Re: moze byc 160/60/18 do rc24??

Post autor: spider » sob 05 sty 2008, 23:28

Vlaad pisze:
spider pisze:teraz mam zalozona 150/70/18 i sie zastanawiam czy zmiejszenie profilu o 10 bedzie mialo niekorzystny wplyw na prowadzenie motocykla, skladanei sie w winkle itp. pomozcie prosze
Oponka na zdjęciu to 160/60/18. Wysokość profilu 150/70/18 to 105 mm, a dla 160/60/18 to 96mm. Obniżysz oponę o 9 mm a to niewiele. Większy wpływ na jazdę będzie miała szerokość opony. Obniżenie zmieni kąt główki ramy i wyprzedzenie, ale raczej da poprawę stabilności i (w połączeniu z większą szerokością) zwiększy siłę potrzebną do wprowadzenia motocykla w zakręt. Wymusi też nieco większe pochylenia w zakrętach. Ogólnie zmiany te nie powinny być mocno odczuwalne.
dzieki!! tak myslalem ze nie powinno byc tak zle jak ja zaloze. kupilem ja i mam nadzieje ze bedzie oki ale dopiero wiosna sie okaze jak to bedzie w praktyce.
Motocykle to jest to co kocham od najmlodszych lat i nic tego nie zmieni..
vfr to jest to :]

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » pt 11 sty 2008, 22:55

nadszedł czas na wymianę tylnej gumki w mojej strzałce. właśnie dostałem propozycję żeby niedrogo nabyć BT-020 lub 021. Sęk w tym że w zeszłym roku wymieniałem przód na BT-45. Jeśli bym sie skusił miałbym radialną z tyłu i diagonalną z przodu. w sumie podobno to nie jest problem (cały zeszły sezon tak jeździłem z BT-57 z tyłu) ale Pan Gumiarz w zeszłym roku potwornie mnie zbeształ więc trzasnąłem skruchę i obiecałem poprawę. Czy ktoś z Was ma jakąś ciekawą teorię na ten temat? lub co gorsza dobrą radę, Wujka Dobra Rada? :roll:

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » pn 14 sty 2008, 12:27

igor pisze: Czy ktoś z Was ma jakąś ciekawą teorię na ten temat? lub co gorsza dobrą radę, Wujka Dobra Rada? :roll:
Rady dobrej nie mam, a tylko z opowieści wiem, że nie powinno się mieszać opon radialnych i diagonalnych. Dlaczego? Nie mam pojęcia... Wiem też, że nie powinno się stosować dwóch różnych typów bieżników z przodu i z tyłu, chociaż w życiu bywa różnie i sam jeździłem na Conti RoadAttack + BT020 bez żadnych sensacji (obie radialne). Swoją drogą podziwiam, że odważyłeś się zastosować w vfr BT45... Z tego co pamiętam indeks prędkości mają raczej niski, chyba "H".

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » pn 14 sty 2008, 12:34

Vlaad pisze:nie powinno się mieszać opon radialnych i diagonalnych
Jak to dlaczego
Inaczej mają pleciony kordon w środku i inaczej sę uginają a to ma znaczenie na zakrętach.

Awatar użytkownika
igor
klepacz
klepacz
Posty: 1051
Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
Imię: Igor
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: igor » pn 14 sty 2008, 18:08

Dzieki za rady chociaż ciągle jestem w kropce. Tzn. chyba się zdecydowałem. generalnie wiem czym sie różnią, natomiast zgodnie z przepisami można stosować takie połączenia jeśli radial idzie na tył. "fachowcy" mówią to samo że to nie szkodzi i powinno grać. chciałem jednak zasięgnąć rady praktyków.

Vlaad na razie to jest fazerek.

Awatar użytkownika
Draghar
pisarz
pisarz
Posty: 402
Rejestracja: czw 23 lis 2006, 17:52
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Draghar » pn 14 sty 2008, 19:16

Hej
Mam możliwość kupienia opony Continental Contiforce M/C 69W
Oponka ma rok i 2 miesiące a pojeździła na feldze jakieś 3 miechy i została zdjęta
bo właściciel zmienił je ze względu na to że najechał na malutki gwoździk (tak że mu przez tydzień schodziło powietrze), a że gość jest kasiasty i na łatanych nie jeździ to zmienił na nówkę. I zostawił w wulkanizacji. Oponka jest naprawdę ładna i za dobrą cenę ale...

jest to rozmiar 160/60 ZR17
a ja w RC36 II orginalnie mam 170 szerokość
czy mogę bez obaw wstawić 160?
Dajcie znać

Ps: obecnie jeżdżę na 180
Draghar

VFR Viking SEXszyn North Roads

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 15 sty 2008, 17:31

niby oryginalnie masz 170/60/17 zapewne, a śmigasz na 180/55/17, czyli hmm...to jakby kapeć do rc24 co ? Wolałbym 170....jak producent zaleca.....ew 180....wydaję mi się, że przy masie hamowania motonga lub odkręcaniu ma to jakieśtam znaczenie...nieprawdaż ? tak jak np. przyczepność kapcia
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Draghar
pisarz
pisarz
Posty: 402
Rejestracja: czw 23 lis 2006, 17:52
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Draghar » śr 16 sty 2008, 09:10

niby kumpel który zajmuje się oponami mówi że jeden rozmiar szerokości w górę lub w dół może być
ale chyba nie będę brał 160
postaram się wyskrobać kasę na 170
Draghar

VFR Viking SEXszyn North Roads

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 17 sty 2008, 06:32

witam,ja bym tez sobie dał spokój z ta oponka,nie słyszałem żeby ktos zakaładał mniejszy rozmiar od zalecanej przez producenta,przewarznie zakałada sie wieksza.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » sob 19 sty 2008, 21:08

Dobra z innej beczki :mrgreen: opony maxxis ktoś cos wie na temat?
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
Vlaad
klepacz
klepacz
Posty: 956
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Vlaad » pn 21 sty 2008, 05:49

Achmed pisze:Dobra z innej beczki :mrgreen: opony maxxis ktoś cos wie na temat?
To nie słyszałeś Achmed, że maxxis to SOWA siedzi i w stolarni z drewna struga? :mrgreen: ;-) .
A poważnie, to musisz poszperać w temacie. Ktoś pisał, że nie są najgorsze.

Awatar użytkownika
endialdi
pisarz
pisarz
Posty: 263
Rejestracja: sob 06 paź 2007, 23:19
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: endialdi » pn 21 sty 2008, 12:32

Przeglądając ostatnio stare gazetki natknąłem się na fajny artykuł (Czarna magia) dotyczący opon motocykowych. Nie znalazłem nic podobnego tutaj więc wklejam (a może już jest tylko źle szukałem).
Myślę, że odpowiedzi zawarte w artykule poszerzą Waszą wiedzę na ten temat (np jeśli chodzi o odstępstwa od zalecanych rozmiarów).
Artykuł jest ze Świata Motocykli 2002 ale po 6 latach aż tak dużo sie nie zmieniło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Burn rubber not your soul"

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pn 21 sty 2008, 18:49

endialdi, gites sprawa, tylko daj jakiegoś lepszego skana. :cry:

Awatar użytkownika
endialdi
pisarz
pisarz
Posty: 263
Rejestracja: sob 06 paź 2007, 23:19
Imię: Robert
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: endialdi » pn 21 sty 2008, 21:31

SOWA pisze:endialdi, gites sprawa, tylko daj jakiegoś lepszego skana. :cry:
Postaram się jutro zrobić coś lepszego z tym artykułem. Jak nie dam rady to prześle na priva

Awatar użytkownika
mack72
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: śr 30 maja 2007, 11:32
Imię: MACIEJ
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: mack72 » pn 21 sty 2008, 22:01

Achmed, salam alejkum Marek ja sam o MAXXISY pytałem już wcześniej a więc to opony na amerykańskiej... chyba licencji są sredniej klasy ale dają radę ...Yaro co sezon zakłada nowe i zapirnicza tylko echo oddaje ,a jak ciebie znam to ty i tak przez sezon załatwisz każde.. ;-)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości