dzieki!! tak myslalem ze nie powinno byc tak zle jak ja zaloze. kupilem ja i mam nadzieje ze bedzie oki ale dopiero wiosna sie okaze jak to bedzie w praktyce.Vlaad pisze:Oponka na zdjęciu to 160/60/18. Wysokość profilu 150/70/18 to 105 mm, a dla 160/60/18 to 96mm. Obniżysz oponę o 9 mm a to niewiele. Większy wpływ na jazdę będzie miała szerokość opony. Obniżenie zmieni kąt główki ramy i wyprzedzenie, ale raczej da poprawę stabilności i (w połączeniu z większą szerokością) zwiększy siłę potrzebną do wprowadzenia motocykla w zakręt. Wymusi też nieco większe pochylenia w zakrętach. Ogólnie zmiany te nie powinny być mocno odczuwalne.spider pisze:teraz mam zalozona 150/70/18 i sie zastanawiam czy zmiejszenie profilu o 10 bedzie mialo niekorzystny wplyw na prowadzenie motocykla, skladanei sie w winkle itp. pomozcie prosze
POMÓŻCIE OCENIĆ OPONY.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: czw 13 gru 2007, 20:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pilchowice k. Gliwic
- Kontakt:
Re: moze byc 160/60/18 do rc24??
Motocykle to jest to co kocham od najmlodszych lat i nic tego nie zmieni..
vfr to jest to :]
vfr to jest to :]
- igor
- klepacz
- Posty: 1051
- Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
- Imię: Igor
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
nadszedł czas na wymianę tylnej gumki w mojej strzałce. właśnie dostałem propozycję żeby niedrogo nabyć BT-020 lub 021. Sęk w tym że w zeszłym roku wymieniałem przód na BT-45. Jeśli bym sie skusił miałbym radialną z tyłu i diagonalną z przodu. w sumie podobno to nie jest problem (cały zeszły sezon tak jeździłem z BT-57 z tyłu) ale Pan Gumiarz w zeszłym roku potwornie mnie zbeształ więc trzasnąłem skruchę i obiecałem poprawę. Czy ktoś z Was ma jakąś ciekawą teorię na ten temat? lub co gorsza dobrą radę, Wujka Dobra Rada? 

- Vlaad
- klepacz
- Posty: 956
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 08:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Kontakt:
Rady dobrej nie mam, a tylko z opowieści wiem, że nie powinno się mieszać opon radialnych i diagonalnych. Dlaczego? Nie mam pojęcia... Wiem też, że nie powinno się stosować dwóch różnych typów bieżników z przodu i z tyłu, chociaż w życiu bywa różnie i sam jeździłem na Conti RoadAttack + BT020 bez żadnych sensacji (obie radialne). Swoją drogą podziwiam, że odważyłeś się zastosować w vfr BT45... Z tego co pamiętam indeks prędkości mają raczej niski, chyba "H".igor pisze: Czy ktoś z Was ma jakąś ciekawą teorię na ten temat? lub co gorsza dobrą radę, Wujka Dobra Rada?
- igor
- klepacz
- Posty: 1051
- Rejestracja: śr 17 paź 2007, 17:02
- Imię: Igor
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Dzieki za rady chociaż ciągle jestem w kropce. Tzn. chyba się zdecydowałem. generalnie wiem czym sie różnią, natomiast zgodnie z przepisami można stosować takie połączenia jeśli radial idzie na tył. "fachowcy" mówią to samo że to nie szkodzi i powinno grać. chciałem jednak zasięgnąć rady praktyków.
Vlaad na razie to jest fazerek.
Vlaad na razie to jest fazerek.
- Draghar
- pisarz
- Posty: 402
- Rejestracja: czw 23 lis 2006, 17:52
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Hej
Mam możliwość kupienia opony Continental Contiforce M/C 69W
Oponka ma rok i 2 miesiące a pojeździła na feldze jakieś 3 miechy i została zdjęta
bo właściciel zmienił je ze względu na to że najechał na malutki gwoździk (tak że mu przez tydzień schodziło powietrze), a że gość jest kasiasty i na łatanych nie jeździ to zmienił na nówkę. I zostawił w wulkanizacji. Oponka jest naprawdę ładna i za dobrą cenę ale...
jest to rozmiar 160/60 ZR17
a ja w RC36 II orginalnie mam 170 szerokość
czy mogę bez obaw wstawić 160?
Dajcie znać
Ps: obecnie jeżdżę na 180
Mam możliwość kupienia opony Continental Contiforce M/C 69W
Oponka ma rok i 2 miesiące a pojeździła na feldze jakieś 3 miechy i została zdjęta
bo właściciel zmienił je ze względu na to że najechał na malutki gwoździk (tak że mu przez tydzień schodziło powietrze), a że gość jest kasiasty i na łatanych nie jeździ to zmienił na nówkę. I zostawił w wulkanizacji. Oponka jest naprawdę ładna i za dobrą cenę ale...
jest to rozmiar 160/60 ZR17
a ja w RC36 II orginalnie mam 170 szerokość
czy mogę bez obaw wstawić 160?
Dajcie znać
Ps: obecnie jeżdżę na 180
Draghar
VFR Viking SEXszyn North Roads
VFR Viking SEXszyn North Roads
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
niby oryginalnie masz 170/60/17 zapewne, a śmigasz na 180/55/17, czyli hmm...to jakby kapeć do rc24 co ? Wolałbym 170....jak producent zaleca.....ew 180....wydaję mi się, że przy masie hamowania motonga lub odkręcaniu ma to jakieśtam znaczenie...nieprawdaż ? tak jak np. przyczepność kapcia
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
witam,ja bym tez sobie dał spokój z ta oponka,nie słyszałem żeby ktos zakaładał mniejszy rozmiar od zalecanej przez producenta,przewarznie zakałada sie wieksza.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- endialdi
- pisarz
- Posty: 263
- Rejestracja: sob 06 paź 2007, 23:19
- Imię: Robert
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Myślenice
Przeglądając ostatnio stare gazetki natknąłem się na fajny artykuł (Czarna magia) dotyczący opon motocykowych. Nie znalazłem nic podobnego tutaj więc wklejam (a może już jest tylko źle szukałem).
Myślę, że odpowiedzi zawarte w artykule poszerzą Waszą wiedzę na ten temat (np jeśli chodzi o odstępstwa od zalecanych rozmiarów).
Artykuł jest ze Świata Motocykli 2002 ale po 6 latach aż tak dużo sie nie zmieniło.
Myślę, że odpowiedzi zawarte w artykule poszerzą Waszą wiedzę na ten temat (np jeśli chodzi o odstępstwa od zalecanych rozmiarów).
Artykuł jest ze Świata Motocykli 2002 ale po 6 latach aż tak dużo sie nie zmieniło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Burn rubber not your soul"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości