Regulator napięcia - regeneracja
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Nie ma opcji edycji więc nowy wpis:
Sprawdziłem ładowanie, stabilne 13,4V na jałowych obrotach, po dotknięciu manetki od 2 tys. obr szybko wzrasta do 13,8V i trzyma się stabilnie. Po włączeniu wentylatora, długich świateł itp. nadal ładowanie takie samo! 13,4 lub 13,8 w zależności od obrotów. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje spadek o ok. 0,4V. Pomiar miernikiem za 15zł
Ciekawostka, drugi miernik (chińczyk) z wyświetlaczem, podłączony do akumulatora prezentuje zawsze o 0,4V więcej niż ten ręczny. Chyba muszę kupić dobry miernik bo tak nigdy nie będę miał pewności.
Sprawdziłem ładowanie, stabilne 13,4V na jałowych obrotach, po dotknięciu manetki od 2 tys. obr szybko wzrasta do 13,8V i trzyma się stabilnie. Po włączeniu wentylatora, długich świateł itp. nadal ładowanie takie samo! 13,4 lub 13,8 w zależności od obrotów. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje spadek o ok. 0,4V. Pomiar miernikiem za 15zł
Ciekawostka, drugi miernik (chińczyk) z wyświetlaczem, podłączony do akumulatora prezentuje zawsze o 0,4V więcej niż ten ręczny. Chyba muszę kupić dobry miernik bo tak nigdy nie będę miał pewności.
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Przy podpinaniu regulatora z VFR1200 do VFR800, "+" i "-" pociągnąłem z oryginalnej wiązki tam, gdzie kiedyś była wtyczka do starego reglera (stronę wcześniej wrzucałem zdjęcie). Czytając ten wątek rozumiem, że lepiej jest całkowicie olać tą kostkę, natomiast "+" i "-" pociągnąć bezpośrednio z akumulatora? Czyli kable do regulatora wyglądałyby następująco:
"+" z akumulatora, po drodze wstawić bezpiecznik 30A (?)
"~" żółty kabel z alternatora
"~" żółty kabel z alternatora
"~" żółty kabel z alternatora
"-" z akumulatora
Jakie są korzyści z takiego podłączenia?
"+" z akumulatora, po drodze wstawić bezpiecznik 30A (?)
"~" żółty kabel z alternatora
"~" żółty kabel z alternatora
"~" żółty kabel z alternatora
"-" z akumulatora
Jakie są korzyści z takiego podłączenia?
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Regulator napięcia - regeneracja
O co chodzi z tym przegrzaniem?
Trzeba uważać tzn jak użytkować/nie użytkować?
fh020aa można uznać za alternatywę dla drogiego regla z vfr 1200?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Regulator napięcia - regeneracja
na nowej technologi jest robiony regulator w vfr 800 crossruner i gabarytowo jest taki jak normalne w vfr 800 v-tec tyle ze jest na wtyczkach i jest tańszy od tych z 1200
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Faktycznie 150-200zł na alle za używkę, oznaczenie fh014aa.
Ale już zamówiłem fh020aa, dziś powinien dojść
Ale już zamówiłem fh020aa, dziś powinien dojść
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Regulator dotarł i zamontowany. Przewody od altka wymienione na 2,5mm², plus z aku 5mm², masa z ramy 5mm²
Z ciekawostek jakie znalazłem podczas śledzenia tematu:
Film fajnie pojazujący jak sprawdzić zakupiony regulator oparty na mofetach
Oraz pomocna rozpiska w jakim moto jaki regel był montowany (mowa o mosfetach)
Model / Output / Source Bike
FH001 / 35A / FJR 1300
FH008EB / 40A / CBR 600 RR
FH010BA / 50A / ZX-10R
FH012AA / 50A / FJR 1300, R1
FH012BA / 50A / ZX-14R, ZR1400, GTR1400
FH014AA / 50A / CBR 1000 RR, vfr 800 crossruner
FH016AA / 40A / ZX-6R
FH020AA / --- / CB500 13-16, MT09, TRACER, GRIYYLY 550/700
Jeśli ktoś zna inne modele dla poszczególnych regulatorów to warto dopisać
Z ciekawostek jakie znalazłem podczas śledzenia tematu:
Film fajnie pojazujący jak sprawdzić zakupiony regulator oparty na mofetach
Oraz pomocna rozpiska w jakim moto jaki regel był montowany (mowa o mosfetach)
Model / Output / Source Bike
FH001 / 35A / FJR 1300
FH008EB / 40A / CBR 600 RR
FH010BA / 50A / ZX-10R
FH012AA / 50A / FJR 1300, R1
FH012BA / 50A / ZX-14R, ZR1400, GTR1400
FH014AA / 50A / CBR 1000 RR, vfr 800 crossruner
FH016AA / 40A / ZX-6R
FH020AA / --- / CB500 13-16, MT09, TRACER, GRIYYLY 550/700
Jeśli ktoś zna inne modele dla poszczególnych regulatorów to warto dopisać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
- CezARy
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz 18 gru 2016, 22:32
- Imię: Cezary
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Hej. Na dniach i ja będę grzebał przy regulatorze (Vtec). Jak wiadomo są tam dwie kostki : 3*żółty do altka i druga kostka 2*+ , 2*- i jeszcze czarny. I ten czarny mnie właśnie dręczy. Co to jest i co z nim zrobić podczas montażu regulatora np z fjr1300 gdzie są 3 przewody od altka i plus/minus. Dzięki za info.
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Regulator napięcia - regeneracja
i to jest bardzo przydatna informacja
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Regulator napięcia - regeneracja
zaślepićCezARy pisze: ↑pt 01 lut 2019, 23:23Hej. Na dniach i ja będę grzebał przy regulatorze (Vtec). Jak wiadomo są tam dwie kostki : 3*żółty do altka i druga kostka 2*+ , 2*- i jeszcze czarny. I ten czarny mnie właśnie dręczy. Co to jest i co z nim zrobić podczas montażu regulatora np z fjr1300 gdzie są 3 przewody od altka i plus/minus. Dzięki za info.
Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 614
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Mam szybkie pytanie, bo nie wiem czy było , ale czy ktoś testował ten produkt?
http://reg-mot.prv.pl/regulatory.htm
http://reg-mot.prv.pl/regulatory.htm
- kaamien
- teksciarz
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
- Imię: Mateusz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Co trzeba zrobić, żeby sprawdzić alternator w vitku?
1. Odpinam 3 żółte przewody od regulatora (te, które idą od alternatora).
2. Na mierniku ustawiam 200V~ prądu zmiennego.
3. Odpalam moto i sprawdzam 3 żółte przewody, każdy z każdym.
Czy coś pokręciłem? Wolę zapytać, robię to pierwszy raz, nie chcę nic przyfurać Jakich wartości należy oczekiwać na alternatorze?
1. Odpinam 3 żółte przewody od regulatora (te, które idą od alternatora).
2. Na mierniku ustawiam 200V~ prądu zmiennego.
3. Odpalam moto i sprawdzam 3 żółte przewody, każdy z każdym.
Czy coś pokręciłem? Wolę zapytać, robię to pierwszy raz, nie chcę nic przyfurać Jakich wartości należy oczekiwać na alternatorze?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Dobrze napisałeś, na wopnych ok 20V na każdej parze, na wysokich do ok 100V na każdej - przy tych samych obrotach mierz.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Hefajstos, nie kupuj tego! To gówno jest. Miałem i dobrze że nic się nie stało bo padł chyba po pół roku i dawał napięcie 20V.
- Hefajstos
- klepacz
- Posty: 614
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Arnold , dziękuje za info. w zeszłym sezonie mój po 10 latach zaczał padac- zbyt małe ładowanie...ViFeRke planuje mieć kolejne x lat i nie wiem co kupic, czy tourmaxa, japan moto czy mosfety, tylko handlarze z cenami szaleją...
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Regulator napięcia - regeneracja
Szukaj mosfeta, pomijając fh017aa z vfr1200 to każdy inny można kupić od 100zł w górę, max 200zł.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości