Nowe pomysły Hondy

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Nowe pomysły Hondy

Post autor: mors » wt 02 paź 2007, 11:30

Zmienne sterowanie cylindrami (VCM)


Dzięki wykorzystaniu technologii Hyper VTEC Honda opracowała system zmiennego sterowania cylindrami dla motocykli. Taka technologia pozwala sterować liczbą pracujących cylindrów na trzech poziomach – od dwóch do wszystkich czterech cylindrów. Dzięki temu uzyskano świetne osiągi, a zarazem niskie zużycie paliwa.


Silnik z ultra-niskim tarciem


Honda zaprezentowała nowy motocyklowy silnik z wyraźnie obniżonym wewnętrznym mechanicznym tarciem i podwójnym zapłonem, które podwyższa efektywność spalania. W wyniku tego powstał silnik klasy światowej z bardzo niskim poziomem tarcia.


znalazłem cos takiego - i tak sobię myślę... chłopaki - tylko nie przkombinujcie bo jak mi sie jeszcze cylindry zaczną wyłączać to będziecie mieć mnie lekko wqrwionego, a nie wiem czy miś lubi żółte mięcho
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » wt 02 paź 2007, 11:42

V1 do 4 tys, v2 do 7 tys. i pozniej v4? ;)

W dupach im sie poprzewracalo chyba
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » wt 02 paź 2007, 12:19

Podwójny zapłon - brzmi intrygująco :smile:
:-)

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » wt 02 paź 2007, 13:29

MORSIE proszę :biggrin :razz: :razz: :razz: ;-)
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Re: Nowe pomysły Hondy

Post autor: musieli » wt 02 paź 2007, 15:54

mors pisze:Zmienne sterowanie cylindrami (VCM)


Dzięki wykorzystaniu technologii Hyper VTEC Honda opracowała system zmiennego sterowania cylindrami dla motocykli. Taka technologia pozwala sterować liczbą pracujących cylindrów na trzech poziomach – od dwóch do wszystkich czterech cylindrów. Dzięki temu uzyskano świetne osiągi, a zarazem niskie zużycie paliwa.
No, to już widzieliśmy w Chrysler-owskich silnikach HEMI: współczesny V8 HEMI (zastosowany pierwszy raz w nowym 300C) wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS, co oznacza wyłączanie połowy cylindrów gdy potrzebna jest jedynie mała moc, na przykład podczas jazdy ze stałą prędkością czy spokojnym przyspieszaniu. Podobno MDS zastosowano by ograniczyć zużycia paliwa.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » wt 02 paź 2007, 16:55

musieli pisze:...wyłączanie połowy cylindrów gdy potrzebna jest jedynie mała moc, na przykład podczas jazdy ze stałą prędkością czy spokojnym przyspieszaniu...
swego czasu wprowadził to Mercedes w klasie S (już w modelu W140)

Awatar użytkownika
Jashczur
pisarz
pisarz
Posty: 395
Rejestracja: wt 14 sie 2007, 10:48
Imię: Chrystian
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Jashczur » wt 02 paź 2007, 18:11

rommi pisze:musieli napisał/a:
...wyłączanie połowy cylindrów gdy potrzebna jest jedynie mała moc, na przykład podczas jazdy ze stałą prędkością czy spokojnym przyspieszaniu...


swego czasu wprowadził to Mercedes w klasie S (już w modelu W140)
...i Porsche w modelu 928 - lata '80
Ognia!

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » wt 02 paź 2007, 19:36

czy mi się wydaje czy nasz Mors nas tu wkręca i ma z nas niezły ubaw :twisted: :?:
:-)

Awatar użytkownika
roads
klepacz
klepacz
Posty: 829
Rejestracja: sob 16 gru 2006, 22:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: roads » śr 03 paź 2007, 01:00

Mors??? a to do offtopu czy do humoru bo jajuż nie nadążam :razz:

Awatar użytkownika
mack72
klepacz
klepacz
Posty: 802
Rejestracja: śr 30 maja 2007, 11:32
Imię: MACIEJ
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: mack72 » śr 03 paź 2007, 08:43

Mors robi to co zawsze ......zmusza do myslenia haha :biggrin

Awatar użytkownika
benito
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2333
Rejestracja: śr 28 mar 2007, 12:10
Imię: Jarek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: benito » śr 03 paź 2007, 14:55

Piotrek B. pisze:czy mi się wydaje czy nasz Mors nas tu wkręca i ma z nas niezły ubaw :twisted: :?:
Jasne, ze nas wkreca....
Honda VFR800 - RC46 - `98
Honda VTR1000SP1 - RC51 - `00
KTM LC4 640 SM - `04
Honda CBR 929 - SC44 - `01
Yamaha WR 426 F - `01
Aprilia Tuono - `06
BMW K1200S - `05

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » czw 04 paź 2007, 11:31

Dzięki za same pozytywne opinie o mnie :lol

czuje się zaszczycony (a już szczególnie mack72 - masz u mnie duży browar - przejrzałeś mnie na wylot )

ale:

technikę traktuję z nabożeństwem i wszystkie informację techniczne czytam na kolanach, a moja codzienna modlitwa przed posiłkiem brzmi:

"Dzieki Ci Panie za system Common Rail, zmienne fazy rozrządu, spieki ceramiczne, które pozwolą wyeliminowac układy chłodzące w silnikach spalinowych, oraz jeżeli możesz poślij do piekła wszystkich księgowych, przez których nie możemu się jeszcze cieszyć Twoimi darami... Amen"

ale w tym Dziale ( i pokrewnych ) żarty uważam za niestosowne. Tę informację znalazłem na dość wiarygodnej stronie internetowej. Zawsze do takich wiadomości podchodzę ostrożnie bo napisać można wszystko, ale czasem nawet humbug może pobudzić czyjąś inwecję... więc czytać trzeba.

Tu jest odnośnik do strony skąd zaczerpnąłem powyższe informacje :

http://www.roadlook.pl/technika/honda-t ... owych.html

Czasami takie doniesienia wyglądają nieprawdopodobnie i takie sa, a czasami są zapowiedzią rewolucyjnych zmian. Np. SAAB skonstruował silnik o zmiennym stopniu sprężania - pomysł i kostrukcja rewolucyjne, a czy będziemy kiedyś na takich jeździć to tylko księgowi wiedzą :twisted: :killer :twisted:
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
usmoł
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
Imię: Lesław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: usmoł » pt 05 paź 2007, 12:31

Morsie
Silniki z wyrażnie obnizonym wewnętrznym tarciem można uzyskać w bardzo prosty sposób, mianowicie bierzesz dany silnik, rozbierasz go na części pierwsze i wszystkie elementy na których wystepuje tarcie ładujesz w kartonik i zawozisz do firmy która Ci to pofosforuje. Pokrycie fosforem części na których wystepuje tarcie obniża je w przedziale 22-25%, co jest wartoscią znaczną. Opracowano tą metodę już jakiś czas temu chyba w WAT-cie głównie do silników czołgowych i się sprawdziło, ale jak to bywa w tym ... kraju wszystko jest nieopłacalne, złe i jeszcze parę rzeczy.

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » ndz 07 paź 2007, 14:18

usmoł - poruszyłeś ciekawy temat.
Nie jestem fachowcem z dziedziny metaloznawstwa niemniej coś mi tam jeszcze świta z okresu studenckiego.
Rzeczywiście powłoki konwersyjne np. fosforanowe stosuje sie jako powłoki zmniejszające tarcie ślizgowe współpracujących części. Ale z tego co pamietam to jedna z przyczyn dla których sie tak zachowują to wysoka porowatość, a więc "nasiąkają" czynnikiem smarnym i utrzymują go na powierzchni.
Druga cecha to głebokość warstw fosforanowych. Jest to wilekość od 1 do 20 mikrometrów. Czyli po zuzyciu się od 0.01 do 0.02mm właściwie przestaja juz działać. Wydaje mi się, ze w silnie obciązonych elementach silnika takie zużycie następuję dosyć szybko wręcz w okresie docierania silnika.
Sensownie jest więc wykonac elementy bardzo precyzyjnie, w bardzo wysokiej klasie tolerancji, o wysokiej gładkości, wstępnie je dotrzeć,a potem fosforanować. To pociąga za soba bardzo wysokie koszty produkcji, a jak wiadomo księgowi tego bardzo nie lubią.
Inną metoda obnizania tarcia w mechanizmach jest stosowanie tzw smarów reaktywnych, które wskutek oddziaływania sił np. elektrostatycznych pozostają na powierzchniach roboczych dłużej czy wręcz permanentnie.
Sam kiedyś byłem świadkiem stosowania preparatu firmy Bardhal - robiło to niezłe wrażenie kiedy po wytarciu do sucha z oleju z dodanym preparatem nie można było zatrzec wspólpracujących rolek.
Są tez metody powlekania polimerami powierzchni współpracujących.
Problem generalnie polega na tym, aby taka powłoka była trwała i nie za droga und Hier liegt der Hund begraben :lol
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » ndz 07 paź 2007, 21:55

Jest jeszcze taki wynalazek jak dwusiarczek molibdenu i jest to ogólnie dostepne w postaci dodatku do oleju. Tarcie obniża również wazelina, ale to już chyba nie w tym wątku :biggrin

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości