VFR 800 - temperatura włączenia wentylatora, paliwożerność

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
THOR
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: sob 22 wrz 2007, 11:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KATOWICE

VFR 800 - temperatura włączenia wentylatora, paliwożerność

Post autor: THOR » wt 02 paź 2007, 20:42

WITAM

Mam pytanko przy jakiej temp... włancza sie wam wentylator w chłodnicy ?
I ile wam pali VFR 800 ?
Ostatnio zmieniony śr 03 paź 2007, 12:54 przez THOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Cycek
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:07
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Cycek » wt 02 paź 2007, 22:07

W mojej VFR to jest jakieś 104 stopnie , a pali mi w mieście ok 7 litrów , a na trasie to ponad 5 litrów , ale to wszystko zależy od prędkości z jaką jadę motoride:

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 02 paź 2007, 22:33

na zalanych 18 litrach przejezdzam jakies 250-270...czyli ponad 6 litrow.
chyba ze obwodnica i dzidowanie 180 i wiecej.... kreski spadaja momentalnie :lol
103 - 104 stopnie
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » wt 02 paź 2007, 22:36

VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » wt 02 paź 2007, 22:40

tak też myślałem że lepiej obstukany w forum kolega jak np MAREK poda temata bo cos kojarzylemn ze gdzies bylo o tym .. :roll:
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » śr 03 paź 2007, 00:19

Jeśli chodzi o spalanie to moja pali jakieś 50 zł na 160 km. Przeliczam to w sposób bardziej dla mnie widoczny (portfel) :) Dla konserwatystów podam, że jak kiedyś policzyłem to wyszło jakieś 7-7.5 l/100km w cyklu mieszanym z lekką przewagą jazdy 140-200. Nie wiem czy wyraziłem to wystarczająco jasno. W podsumowaniu wyszło mi , że pali tyle co samochód ale u celu jestem 2 razy szybciej :)
Co do załączania się wentylatora, to nie wiem w jaki sposób odgadnąć kiedy on się włącza, bo pomimo że posiadam słuch absolutny nigdy tego nie usłyszałem jadąc :)

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » śr 03 paź 2007, 08:17

u mnie 104 Celsja ale podczas jazdy raczej małe szanse zeby dojść do takiej temperatury no chyba że na I biegu przy 120 po 20 minutach :lol
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

THOR

Post autor: THOR » śr 03 paź 2007, 14:43

dzięki bardzo za info:)

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » czw 04 paź 2007, 10:32

a co do spalania to najbardziej podoba mi się żart Jacko: spala wszystko co jej wleję i nic mniej :lol
a tak powaznie to np. W Szkocji gdy nie dało sie dzidować spalała około 5.2 - 5.3 a jak sie dało no to w górę do 7 spoko. Jak raz goniłem GabaSa na autostradzie w NIemcach to rezerwa zapaliła się po 140km od full zalania. Ale cały czas była 2 zprzodu, a za nia i 2 i 3 :lol
Zakładając 22.5l zbiornik i 3.5l rezerwy to wychodzi na 140km 19 litrów? :lol to mi zakrawa na 13.6litra na 100km - chyba musze jej zaszy c esperal bo chla bez opamiętania :lol
A zakładając średnią 190-200km/h jak Wam się podoba konieczność tankowania po 45 minutach jazdy? :lol I gdzie tu sens? Gdzie logika?... a paliwko po 1.3 ojro. Stówkę spalić w godzinę? Hardcore :hooray

Ciekawostka - jeżdżąc razem z Gabasem zawsze tankujemy razem i do pełna - logiczne. On ma RC46 ja Viteka. Gdy nie było kilerki zalewaliśmy z dokładnością do 0.1litra tyle samo - jak GaBaSowi załączał się kiler i go goniłem po winklach w kratkę. Różnice dochodziły do 1.5litra na 250km a czasem i do 2!!!
Mamy zupełnie różną technikę jazdy - ja pokonuję ostre winkle mocno redukując i kręcę mocniej aby uzyskać wymaganą predkość. GaBaS robi to na wyższych biegach przy niższych obrotach.
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Janusz B.
klepacz
klepacz
Posty: 1131
Rejestracja: wt 13 lut 2007, 22:33
Imię: Dżony
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janusz B. » czw 04 paź 2007, 11:08

Co do spalania - nie raz i nie dwa z zapartym tchem i przerażeniem przysłuchiwałem się rozmowom chłopaków, że jednemu bierze 6/100, innemu 5,5/100 itp. czyli że na jednym baku można przejechać jakieś 360-400 km.
Zacząłem się więc obawiać, że z moją zabawką jest coś nie halo. Po ogólnym przeglądzie, wymianie filtra powietrza spalanie mi trochę spadło, ale nie do tego poziomu, który wynikał z licytacji "komu mniej". No cóż, może i przytoczone tam wyniki są osiągalne, ale chyba przy utrzymywaniu stałej prędkości 120 km/h i nie wychodzeniu powyżej 5000 obrotów. A kto z nas tak jeździ? chyba nikt. Chociaż nie - ja nakręciłem swoje pierwsze 200 km w taki właśnie sposób :D bo 100 wydawała mi się zbliżona do prędkości światła :D

W rzeczywistości jest tak, jak napisał Mors - jedziesz przez dłuższy czas utrzymując prędkość 190 - 230, wówczas VFR - przynajmniej RC 46 - masakrycznie kotłuje paliwo. Jedziesz spokojnie, wówczas spalanie spada. Z całym szacunkiem, ale "średnie spalanie 5,5/100" przy odkręcaniu manety to klasyczne "opowieści dziwnej treści", do których - mimo sympatii dla głosicieli tych teorii trzeba się odnieść z duuuuuużym dystansem.

Ja swoją przejeżdżam jakieś 230 - 250 km do czasu zapalenia się rezerwy - (moja to RC 46 98 r. bez katalizatora, filtr K&N). Co do stylu jazdy - do "dzidowników" z naszego grona wiele mi brakuje, ale przyjemności które daje ten motocykl przedkładam ponad podziwianie widoków...

Awatar użytkownika
knight
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: wt 19 wrz 2006, 19:47
Imię: Jakub
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz (Gdańsk)

Post autor: knight » czw 11 paź 2007, 13:09

dokładnie tak jak mówisz Janusz, u mnie jest tak samo....

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » pt 12 paź 2007, 20:28

Cóż, co do spalania u siebie nie będę pisał szczegółów, Mors ujął to zaje.iście
mors pisze:a co do spalania to najbardziej podoba mi się żart Jacko: spala wszystko co jej wleję i nic mniej
A czujnik wentulatora włącza mi sie104 stopnie :P

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » sob 13 paź 2007, 07:00

W mojej wentylator tyz sie zalacza przy 104 stopniach. Co do spalania, to tez najczesciej odpowiadam, ze pali wszystko co jej wleje :neutral: Ale ostatnio bedac z Yarem w Alpach patrzylem ile bierze jadac tam autostarda, ale glownie dlatego, ze Jarka VFR brala na 200 przejechanych kilometrow 4 litry wachy wiecej niz moja, do tej pory nie wiemy czemu.. roznice w motocyklach to moja ma filtr K&N i oryginalny tlumik, a Yaro ma normalny filtr i akesoryjny wydech MIG, bardzo fajnie brzmiacy zreszta. I tak do 160 km/h bierze miedzy 5 a 5,5 litra, jadac 180 lykala mi w Niemczech 6,5 a przy 200 i wiecej brala 7,2-8 nie sadze zeby to bylo sporo. Nie wiem ale jeszcze nigdy nie zanotowalem spalnia powyzej 10 litrow, moze dlatego, ze nie sprawdzalem :mrgreen: Ale jedno jest pewne, moja poprzednia RC36 brala wiecej wachy niz obecna RC 46...
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Wolszczak
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 15:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Wolszczak » sob 13 paź 2007, 18:36

Siemka,

Jak zacząłem jeździć w maju to moja paliła 5,5 litra ale teraz wiem, że wtedy ledwo dotykałem gazu, rzadko zapuszczając sie w 5 cyfrowe rejony obrotomierza. Na zbiorniku przejeżdżałem wtedy 350-380km, przebiegi głownie po mieście.
Teraz przejeżdżam ok. 300 bo trochę odkręcam śmielej. W trasie przy prędkościach 150-170 spaliła trochę ponad 6 litrów.
Od jakiegoś czasu leje tylko 98 oktanową, spalanie się nie zmieniło ALE silnik pracuje prawie bez wibracji, szczególnie odczuwalnych w zakresie 6-7tyś obrotów. Polecam 98, na Neste najtaniej jest, dziś tankowałem za 4,25 ! Szkoda, że nie miałem kanistra :mrgreen:
VEE-Four For ALL !!!!

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Fazer72 » sob 13 paź 2007, 20:00

U mnie jak u przedmówców
wentylator przy 104 sie załancza a pali od 5,5 l

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości