Hamowanie silnikiem

Macie problem z mechaniką VFRy? Piszcie.
Awatar użytkownika
tomasz kozieł
Posty: 8
Rejestracja: wt 07 sie 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Hamowanie silnikiem

Post autor: tomasz kozieł » śr 26 wrz 2007, 16:27

Vitka!
Mam dziwne wrażenie że mój motocykl słabo hamuje silnikiem, a co za tym idzie wolno schodzi z obrotów. Częściej używam hamulców żeby wytracić prędkość co wcześniej się nie zdarzało. Jak myślicie jaka może być przyczyna?

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » śr 26 wrz 2007, 18:00

a przy jakich obrotach redukujesz biegi?
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
treska
klepacz
klepacz
Posty: 1187
Rejestracja: czw 10 maja 2007, 16:49
Imię: Treska
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: treska » śr 26 wrz 2007, 18:05

A na luzie jak schodzi z obrotów?
o jeeeeeeeeeezu fantastycznie

treska@vfr.com.pl

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » śr 26 wrz 2007, 18:32

sprawdź filtr powietrza, może dlatego słabo schodzi z obrotów.

Awatar użytkownika
tomasz kozieł
Posty: 8
Rejestracja: wt 07 sie 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Hamowanie silnikiem

Post autor: tomasz kozieł » czw 27 wrz 2007, 09:15

Co do redukcji to najczęściej zrzucam biegi nisko ok. 4-3 tys obrotów (w trasie przy wyprzedzaniu raczej wyżej). Co do jałowego biegu myślę że schodzi z obrotów ok, tylko w czasie jazdy jest inaczej. Filtr powietrza można wykluczyć bo jest nowiutki tak jak świece.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 27 wrz 2007, 09:24

moze masz piec od rzedowki lub co gorsza zwei-takt
sprawdz
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 27 wrz 2007, 09:46

tomasz kozieł pisze:ok. 4-3 tys obrotów
za nisko - spróbuj około 7-8 tyś obr., powinno być lepiej :grin:
a najlepiej hamuje około 11 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 27 wrz 2007, 10:17

jednoczesnie z hamulcem noznym (lekko)
zobaczysz co sie dzieje wtedy z moto i u Ciebie w majtach :)
serio
sprobuj!

lub bez hamulca ale w lekkim zlozeniu np w zakret...
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » czw 27 wrz 2007, 10:42

rommi pisze:a najlepiej hamuje około 11 :mrgreen:
Tylko wtedy zacznij szukac sprzegla antyhoppingowego :)
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
rommi
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2358
Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
Kontakt:

Post autor: rommi » czw 27 wrz 2007, 11:02

mrf pisze:
rommi pisze:a najlepiej hamuje około 11 :mrgreen:
Tylko wtedy zacznij szukac sprzegla antyhoppingowego :)
Ja mam w lewej ręce :twisted:

Awatar użytkownika
tomasz kozieł
Posty: 8
Rejestracja: wt 07 sie 2007, 13:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomasz kozieł » czw 27 wrz 2007, 12:03

Racja hamowanie biegami przy 7-8 tys daje rezultaty ale ja jestem leniwy i staram się nie pomagać sobie redukcją. Wcześniej moto pięknie hamowało silnikiem, a teraz schodząc np. z 10-11 tys. jest dziwnie rozpędzone zwłaszcza przy wysokich obrotach. Zastanawiam się też czy to nie ma związku z kończącymi się klockami, które będąc nowe zawsze dają dodatkowy opór na przednim kole.

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » czw 27 wrz 2007, 13:01

Tomasz - klocki nie mają z tym nic wspólnego,to zbyt duża masa żeby to było istotne.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » czw 27 wrz 2007, 17:01

tomasz kozieł pisze:ale ja jestem leniwy i staram się nie pomagać sobie redukcją.
Rozwijajac swoje lenistwo powoli strzarzasz zagrozenie dla swojego zdrowia oduczajac sie pewnych dobrych nawykow. Majac wysoki bieg dojezdzajac do skrzyzowania nie bedziesz mogl w razie czego uciec (silnik nie bedzie mial sily sprawnie przyspieszyc) a jak roznica obrotowa bedzie za wysoka (przy redukcji odrazu z 6 na 2)wtedy kolo zacznie Ci latac co na mokrej nawierzchni moze zle sie skonczyc.
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
Bohun
klepacz
klepacz
Posty: 854
Rejestracja: pn 19 cze 2006, 10:28
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów / Lubaczów
Kontakt:

Post autor: Bohun » ndz 30 wrz 2007, 15:36

mrf pisze:
rommi pisze:a najlepiej hamuje około 11 :mrgreen:
Tylko wtedy zacznij szukac sprzegla antyhoppingowego :)

hmmm, ciekawe ile kosztuje :smile:

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » ndz 30 wrz 2007, 21:32

Kosztuje miesieczny karnet na silownie i program cwiczenia lewej dloni ;)
A Rh POSITIVE

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości