Światła mijania - 1 czy 2?
- Michallica
- zadomowiony
- Posty: 97
- Rejestracja: śr 12 maja 2010, 21:59
- Imię: Michał
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Światła mijania - 1 czy 2?
Może dla wielu to bedzie głupie pytanie, ale czy w RC36II światła mijania powinny palić sie oba czy tylko lewe?
U mnie paliło się tylko lewe, kupiłem nowe żarówki i nadal jest tylko lewe i teraz nie wiem czy to tak ma być czy coś jest nie tak.
Oba palą się na drogowych.
Oszczędźcie mi głupich komentarzy i powiedzcie jak jest w waszych RC36II
U mnie paliło się tylko lewe, kupiłem nowe żarówki i nadal jest tylko lewe i teraz nie wiem czy to tak ma być czy coś jest nie tak.
Oba palą się na drogowych.
Oszczędźcie mi głupich komentarzy i powiedzcie jak jest w waszych RC36II
objects in the rear view mirror may appear closer than they are
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Po zmostkowaniu obu żarówek H4 zwiększa się znacznie pobór prądu. RC36II były fabrycznie wyposażane w paniki H4 12V 45/45W, jeden dla świateł mijania, zdwojone dla świateł drogowych. Obecne żarówki mają średnio 12V 55/60W, co nie ma większego wpływu na ładowanie akumulatora. Obroty min. przy których alternator wytwarza odpowiednią moc do zasilenia dwu żarówek, to ok. 5500 - 6000 obrotów. Jeżeli jednak zmostkujemy obie żarówki pobór zwiększa się z /45W wartość fabryczna/ 55W do nagle 110W. Powoduje to ciągłe niedoładowywanie akumulatora, oraz przeciążenie regulatora napięcia. Ja też miałem zmostkowane, jednak co jakiś czas musiałem doładowywać akumulator. Po powrocie do nastaw fabrycznych problem z ładowaniem się rozwiązał.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Ketchup
- klepacz
- Posty: 571
- Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Chocicz
Z całym szacunkiem ale moc żarówek i "ilość" odpalonych na światłach mijania zależy od wersji - na jaki rynek była RC36II przeznaczona.figaro pisze:RC36II były fabrycznie wyposażane w paniki H4 12V 45/45W, jeden dla świateł mijania, zdwojone dla świateł drogowych.
Dość dokładnie ostatnio wnikałem w schematy i myślę że z paszczy można napisać tak:
- gdy się palą oba światła podczas włączenia świateł mijania i drogowych - w lampie powinny być żarówki 45/45W;
- gdy podczas włączenia mijania pali się jedno światło a włączenia drogowych dwa - w lampie powinny być żarówki 60/55W
oczywiście tak powinno być jeżeli jeszcze nikt nie grzebał w instalacji
pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol
- robsonic
- klepacz
- Posty: 823
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
Ja miałem fabrycznie jedną na mijanie a drugą na długie,wersja DE
Mam woltomierz w moto i na mijania możesz sobie nacisnąć przycisk do błyskania długimi i wtedy u mnie palą się dwie lampy ale spadek w instalacji dość pokażny.
Mam woltomierz w moto i na mijania możesz sobie nacisnąć przycisk do błyskania długimi i wtedy u mnie palą się dwie lampy ale spadek w instalacji dość pokażny.
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę
- Michallica
- zadomowiony
- Posty: 97
- Rejestracja: śr 12 maja 2010, 21:59
- Imię: Michał
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
odgrzeje
coś tu panowie namieszaliście chyba
regler, alternator podejrzewam że mamy te same co na USA (tam wychodziły żarówki 45/45W), różnica polega na tym, że fabrycznie świecące oba światła mijania, mają fabrycznie założony przekaźnik (na schemacie z w/w światłami widać, str 1-29 haynesa - rc36 - "Headlight relay" (6) str 1-34 - rc36II - "Low beam headlight relay" (14); schematy na końcu).
Nie znalazłem info o mocy alternatora, ale tdm miala ok 400W, podejrzewam że tu jest podobnie, a to w zupełności wystarcza do tego, żeby obsłużyć dwie żarówki po 55W.
Problemem staje się zastosowanie przekaźnika - a w zasadzie, dzięki niemu, problem ze świeceniem i przeciążeniem instalacji znika (bez niego prawie 10A musiało by płynąć przez oba włączniki - na prawej i na lewej manecie).
Zauważcie, że do świateł drogowych (gdzie fabrycznie świecą obie), przekaźnik jest fabrycznie dołożony. To samo z krótkimi - chcecie żeby świeciły obie lampy, musicie zastosować przekaźnik (u mnie przed założeniem przekaźnika, na żarówkach było po 9,5V).
Hmm.. dodatkowe 55W to za dużo? Figaro, żarówki 45W były pakowane podwójnie, co razem daje 90W, a przy dwóch 55W masz 110, czyli różnica nie duża . A manetki jak podłączacie, gps-a, cb-radio i inne odbiorniki, to się nie martwicie, że prądu nie starczy ? Proponuję podłączyć drugą żarówkę, i pomierzyć jaki prąd płynie przez bezpiecznik główny (w jego miejsce wpiąć miernik, oczywiście z odpowiednim zakresem, marketowe mają zazwyczaj do 10A). Co ciekawe, serwisówka podaje zakres prądu reglera 5-9A, czyli wg niej aku prawie wogóle nie powinno być doładowywane ([55Wlub/i2x65W + 2x5Wlub/i2x21W + kontrolki + podświetlanie + cewki + pompa paliwa]/napięcie przy danych obrotach, prąd na pewno nie zmieści się w zakresie 5-9A )
Chyba tyle w temacie od strony teoretycznej. Praktycznie? Ostatnio jak wracałem w nocy od małej, spaliła mi się jedna żarówka i.. bałem się jechać bo guzik widać przy tej jednej lampce, nawet przy żarówce +50% światła i z przekaźnikiem.
Aha, na niskich obrotach z włączonymi światłami mijania mam ok 14,5V na akumulatorze więc regler daje rade, altek widać też.
pozdrawiam!
BDW. może by tak przenieść ten temat do elektryki ? bo jeśli chodzi o klosze, to rc36II ma dwa
coś tu panowie namieszaliście chyba
regler, alternator podejrzewam że mamy te same co na USA (tam wychodziły żarówki 45/45W), różnica polega na tym, że fabrycznie świecące oba światła mijania, mają fabrycznie założony przekaźnik (na schemacie z w/w światłami widać, str 1-29 haynesa - rc36 - "Headlight relay" (6) str 1-34 - rc36II - "Low beam headlight relay" (14); schematy na końcu).
Nie znalazłem info o mocy alternatora, ale tdm miala ok 400W, podejrzewam że tu jest podobnie, a to w zupełności wystarcza do tego, żeby obsłużyć dwie żarówki po 55W.
Problemem staje się zastosowanie przekaźnika - a w zasadzie, dzięki niemu, problem ze świeceniem i przeciążeniem instalacji znika (bez niego prawie 10A musiało by płynąć przez oba włączniki - na prawej i na lewej manecie).
Zauważcie, że do świateł drogowych (gdzie fabrycznie świecą obie), przekaźnik jest fabrycznie dołożony. To samo z krótkimi - chcecie żeby świeciły obie lampy, musicie zastosować przekaźnik (u mnie przed założeniem przekaźnika, na żarówkach było po 9,5V).
Hmm.. dodatkowe 55W to za dużo? Figaro, żarówki 45W były pakowane podwójnie, co razem daje 90W, a przy dwóch 55W masz 110, czyli różnica nie duża . A manetki jak podłączacie, gps-a, cb-radio i inne odbiorniki, to się nie martwicie, że prądu nie starczy ? Proponuję podłączyć drugą żarówkę, i pomierzyć jaki prąd płynie przez bezpiecznik główny (w jego miejsce wpiąć miernik, oczywiście z odpowiednim zakresem, marketowe mają zazwyczaj do 10A). Co ciekawe, serwisówka podaje zakres prądu reglera 5-9A, czyli wg niej aku prawie wogóle nie powinno być doładowywane ([55Wlub/i2x65W + 2x5Wlub/i2x21W + kontrolki + podświetlanie + cewki + pompa paliwa]/napięcie przy danych obrotach, prąd na pewno nie zmieści się w zakresie 5-9A )
Chyba tyle w temacie od strony teoretycznej. Praktycznie? Ostatnio jak wracałem w nocy od małej, spaliła mi się jedna żarówka i.. bałem się jechać bo guzik widać przy tej jednej lampce, nawet przy żarówce +50% światła i z przekaźnikiem.
Aha, na niskich obrotach z włączonymi światłami mijania mam ok 14,5V na akumulatorze więc regler daje rade, altek widać też.
pozdrawiam!
BDW. może by tak przenieść ten temat do elektryki ? bo jeśli chodzi o klosze, to rc36II ma dwa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: wt 05 sie 2014, 12:18
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Światła mijania - 1 czy 2?
A jakby tak włożyć jakieś ledowe żarówki dobrej jakości, i zmostkowac, to jest szansa ze nie przeciązało by to alternatora?? Co sądzicie? Bo za bardzo się nie znam, ale ledy chyba pobierają trochę mniej prądu... Tak się zastanawiam bo mi osobiście się podoba bardziej jak świecą obie lampy mijania.. ;-P
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Światła mijania - 1 czy 2?
Ale ledów jeszcze takich nie robią, coby w nocy zamiast H4 oświetliły drogę, zwłaszcza w lampie tego typu. Może pod soczewkę gdzieś tam tak.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: wt 05 sie 2014, 12:18
- Imię: Grzegorz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Światła mijania - 1 czy 2?
A cos takiego? Ciekawe wlasnie jak w nocy by to swiecilo...
http://allegro.pl/zarowka-led-h4-xenon- ... 81042.html
http://allegro.pl/zarowka-led-h4-xenon- ... 81042.html
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Światła mijania - 1 czy 2?
robia h4 led i naprawde to działa widziałem tyle że trzeba zapłacic np:http://allegro.pl/zarowka-led-h4-hs1-do ... 56905.html
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości