odgrzeje

coś tu panowie namieszaliście chyba

regler, alternator podejrzewam że mamy te same co na USA (tam wychodziły żarówki 45/45W), różnica polega na tym, że fabrycznie świecące oba światła mijania, mają fabrycznie założony przekaźnik (na schemacie z w/w światłami widać, str 1-29 haynesa - rc36 - "Headlight relay" (6) str 1-34 - rc36II - "Low beam headlight relay" (14); schematy na końcu).
Nie znalazłem info o mocy alternatora, ale tdm miala ok 400W, podejrzewam że tu jest podobnie, a to w zupełności wystarcza do tego, żeby obsłużyć dwie żarówki po 55W.
Problemem staje się zastosowanie przekaźnika - a w zasadzie, dzięki niemu, problem ze świeceniem i przeciążeniem instalacji znika (bez niego prawie 10A musiało by płynąć przez oba włączniki - na prawej i na lewej manecie).
Zauważcie, że do świateł drogowych (gdzie fabrycznie świecą obie), przekaźnik jest fabrycznie dołożony. To samo z krótkimi - chcecie żeby świeciły obie lampy, musicie zastosować przekaźnik (u mnie przed założeniem przekaźnika, na żarówkach było po 9,5V).
Hmm.. dodatkowe 55W to za dużo? Figaro, żarówki 45W były pakowane podwójnie, co razem daje 90W, a przy dwóch 55W masz 110, czyli różnica nie duża

. A manetki jak podłączacie, gps-a, cb-radio i inne odbiorniki, to się nie martwicie, że prądu nie starczy

? Proponuję podłączyć drugą żarówkę, i pomierzyć jaki prąd płynie przez bezpiecznik główny (w jego miejsce wpiąć miernik, oczywiście z odpowiednim zakresem, marketowe mają zazwyczaj do 10A). Co ciekawe, serwisówka podaje zakres prądu reglera 5-9A, czyli wg niej aku prawie wogóle nie powinno być doładowywane ([55Wlub/i2x65W + 2x5Wlub/i2x21W + kontrolki + podświetlanie + cewki + pompa paliwa]/napięcie przy danych obrotach, prąd na pewno nie zmieści się w zakresie 5-9A

)
Chyba tyle w temacie od strony teoretycznej. Praktycznie? Ostatnio jak wracałem w nocy od małej, spaliła mi się jedna żarówka i.. bałem się jechać

bo guzik widać przy tej jednej lampce, nawet przy żarówce +50% światła i z przekaźnikiem.
Aha, na niskich obrotach z włączonymi światłami mijania mam ok 14,5V na akumulatorze

więc regler daje rade, altek widać też.
pozdrawiam!
BDW. może by tak przenieść ten temat do elektryki

? bo jeśli chodzi o klosze, to rc36II ma dwa

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.