Hmm trochę szkoda tych regulatorów ale...źle się zabrałeś do tematu
Wtyczki się jarają bo mają kiepski styk na wsuwkach - to normalne. Jak nie ma styku to upalić też może regulator.
Po pierwsze musisz sprawdzić jakie masz ładowanie na wyjściu z altka na wszystkich fazach. Na wolnych rpm i na roboczych powiedzmy (5000rpm).
Już nie pamiętam ale na wyjściu z altka u mnie było:
- wolne coś koło 20 / 25 V
- robocze 5000 rpm 70V
- 10000/11000 rpm dochodziło do 100V
To są prawidłowe wskazania, jakiś mały odchył może być.
Pomierz jak trzeba.
A rozwiązanie Twojego problemu to wywalenie kostki, polutowanie przejścia altek-regler na stałe. Ja też wywaliłem kostkę między reglerem a instalacją, ta druga.(tylko ładnie to polutuj a nie po smarkaj, kable kwasem potraktuj przed lutowaniem).
Czyszczenie mas / w tym kostki zbiorczej mas.
No i jedyne słuszne rozwiązanie regulator od VFR 1200 wtedy zapomnisz o problemie ładowania

..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?