Spotkało i mnie - regulator?
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Według mnie pali się z powodu braku chłodzenia + ciepłe powietrze z tylnych cylindrów. Zainstalowałem wiatrak na reglerze i jest lekko ciepły a nie gorący ja wcześniej.
" w życiu piękne są tylko chwile "
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Regler pada przez zaniedbaną instalację elektryczną (m. in. pośniedziałe połączenia), a dopiero drugim powodem jest słabe chłodzenie.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
dokladnie , pali sie bo dostaje duzo pradu ktorego nie moze zmienic ...+ slabe styki w kostkach . Nie ma co ukrywac , ale instalacja elektryczna Honda sie nie popisala ...mialem kawe klr 650 z 87 i tam nie bylo problemow z elektryka , KTM LC4 topiony w blocie , ladowanie 14 i wiecej , a palcem tam nie ruszalem ...
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Ponoć reglery DUCATI dają radę ! 

- 3miel
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Majac wolne i kawałek blachy aluminiowej+ wetylatorek od kompa popełniłem takie chłodzenie.Sprawdzając temperaturę reglera w 3 stanach-
na standartowym mocowaniu,na pełnej blaszce i na ponawiercanej jak można było przypuszczać najchłodniejszy był w ostatniej opcji.
Silnik w okolicach 100 stopni,włączone światła,jałowe obroty(czasami podkręcałem do 5k).
na standartowym mocowaniu,na pełnej blaszce i na ponawiercanej jak można było przypuszczać najchłodniejszy był w ostatniej opcji.
Silnik w okolicach 100 stopni,włączone światła,jałowe obroty(czasami podkręcałem do 5k).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2508
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
3miel czym sprawdzałeś temperaturę? Masz jakieś konkretne wyniki ?
- 3miel
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Nie mam specjalnego termometru, wiec moje kontrole były były robione na dotyk.Różnice były wyczuwalne więc nie moge narzekać.Po 5 min.pracy dotykałem regłer i blachę .Sam regler był goracy ze za długo go nie mogłem dotykać.Z blachą bez wentylatora -już lepiej blacha przejeła ciepło od regulatora.Z wentylem i ponawiercaną blachą regler był delikatnie nagrzany. To wszystko na postoju więc bez większego poboru pradu ,ale też bez większego ruchu powietrza. Juto spróbuje pojeździc i zobaczymy jak sie nagrzewa.
Ostatnio zmieniony śr 07 maja 2014, 23:26 przez 3miel, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły
- poscig
- klepacz
- Posty: 1361
- Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
- Imię: Marek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3-CITY
- Kontakt:
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Kolego 3miel ,,pancerna robota,, chłodzenia na pewno skuteczniejsze.Jedynie co, to zabezpiecz kabelek zasilający wentylatorek bo bardzo szybko przetrze się ocierając w otworze,,,Wystarczy zwykła izolacja i złap szybkozłączką w okolicach przejścia,żeby nie przemieszczał się. Dobra robota.
- 3miel
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie
Re: Spotkało i mnie - regulator?
zdjecie robione na szybko.Treaz kabelek jest z drugiej strony a wentylator trochę nizej bo owiewka lekko uciskała wentka.Wersja demo
Nie ukrywam za zalezy mi na testach z jazdy.

Nie ukrywam za zalezy mi na testach z jazdy.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły
- bialy-murzyn
- klepacz
- Posty: 609
- Rejestracja: sob 24 maja 2008, 09:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Mój motor to vfr 800 1999 r.
Wczoraj założyłem regler używany oryginalny od Hondy Hornet 900.
Koszt 135 zł.
Taki jak ten: http://www.patternparts.net/Thumbnail/D ... height=300
Napięcia ze światłami: jałowy bieg 13.6 V, wysokie obroty 14.6 V i jak skała cały czas 14.6 V.
Po przejechaniu 30 kilometrów regler ciepły aczkolwiek nie gorący, co na prawdę cieszy.
Adoptowanie reglera. Obcięcie kostki z trzema żółtymi kablami i zlutowanie z trzema kablami od alternatora vfr. Następnie kostka z czterema kablami do akumulatora podpięta odwrotnie, czyli tak żeby czerwone kable szły do czerwonych w instalacji a zielone do zielonych.
Ostatnia rzecz, regler ten ma chyba idealnie takie same wymiary co ten oryginalny od vfr, więc idealnie pasują śruby.
Myśle, że póki co problemów z ładowaniem nie będzie.
Jeszcze jedno. Kupiłem kilka dni temu akumulator żelowy nowy w sklepie (130 zł) i nie trzyma prądu należycie, więc idzie do zwrotu.
Dziś kupiłem normalny akumulator (model 4RIDE YTX14-BS, 150 zł) i trzyma superowo. Co ciekawe, kupiłem akumulator większy, bo nie 10Ah tylko 12 Ah, ledwo się on mieści pod kanapą. Musiałem tą plastikową przykrywkę co jest na akumulatorze odciąć, bo inaczej kanapa by się nie nałożyła.
PALI SUPER ! Jestem hardcorem ! : >
Wczoraj założyłem regler używany oryginalny od Hondy Hornet 900.
Koszt 135 zł.
Taki jak ten: http://www.patternparts.net/Thumbnail/D ... height=300
Napięcia ze światłami: jałowy bieg 13.6 V, wysokie obroty 14.6 V i jak skała cały czas 14.6 V.
Po przejechaniu 30 kilometrów regler ciepły aczkolwiek nie gorący, co na prawdę cieszy.
Adoptowanie reglera. Obcięcie kostki z trzema żółtymi kablami i zlutowanie z trzema kablami od alternatora vfr. Następnie kostka z czterema kablami do akumulatora podpięta odwrotnie, czyli tak żeby czerwone kable szły do czerwonych w instalacji a zielone do zielonych.
Ostatnia rzecz, regler ten ma chyba idealnie takie same wymiary co ten oryginalny od vfr, więc idealnie pasują śruby.
Myśle, że póki co problemów z ładowaniem nie będzie.
Jeszcze jedno. Kupiłem kilka dni temu akumulator żelowy nowy w sklepie (130 zł) i nie trzyma prądu należycie, więc idzie do zwrotu.
Dziś kupiłem normalny akumulator (model 4RIDE YTX14-BS, 150 zł) i trzyma superowo. Co ciekawe, kupiłem akumulator większy, bo nie 10Ah tylko 12 Ah, ledwo się on mieści pod kanapą. Musiałem tą plastikową przykrywkę co jest na akumulatorze odciąć, bo inaczej kanapa by się nie nałożyła.
PALI SUPER ! Jestem hardcorem ! : >
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
wlasnie w tym problem ,ze ludzie montuje wiatraki i inne chlodzenia na regler , a jak by on mial dobry odbior pradu to by sie nie grzal .Ja swojego jeszcze nie testowalem w jezdzie , moze dzisiaj spawdze czy faktycznie grzeje sie jak dawniej , elektryk twierdzi ze smialo moge wywalic wiatraczek z reglera.
- Fankas
- pisarz
- Posty: 329
- Rejestracja: sob 31 lip 2010, 21:26
- Imię: Fankas
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Spotkało i mnie - regulator?
co do grzania to tez jestem w stanie zarysykowac stwierdzenie ze to przez zasniedziala instalacje.... u mnie same zasuwki sa ok ale np na zoltych kablach do altka widac juz bylo zab czasu. kable do altka sie grzaly dosc znacznie... wywalone zasuwki- zlutowane i od razu spadek temperatuty na kablach. dodatkowo po przeczytaniu kliku postow dorzucilem kable bezposrednio do aku i ladowanie odrazu wzroslo z 12,8 do 13,8-14v
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
panowie czy przy wlaczonych swiatlach i wolnych obrotach macie jakies sesowne ladowanie ? bo ja w sumie mam ponizej 13 , ale dodam lekko gazu i od ok 1600 obr/min mam juz 14.2 - manual zaleca sprawdzac ladowanie przy 5 tys obr/min
- 3miel
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: sob 03 maja 2014, 21:51
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Głogów -Dolnoślaskie
Re: Spotkało i mnie - regulator?
Siemka. U mnie na wolnych jest tak samo ,a ładowanie wzrasta tak od 3k.Rychu pisze:panowie czy przy wlaczonych swiatlach i wolnych obrotach macie jakies sesowne ladowanie ? bo ja w sumie mam ponizej 13 , ale dodam lekko gazu i od ok 1600 obr/min mam juz 14.2 - manual zaleca sprawdzac ladowanie przy 5 tys obr/min
Co do mojego chłodzenia to zrobiłem je raczej z ciekawości niż potrzeby,ale prawda jest ze regler jest lepiej chłodzony .Po mojemu -nasze maszyny mają po parę lat więc coś się już może psuć.Fakt niezaprzeczalny to to że pod kanapą jest mocno nagrzane cała instalacja nie ma lekko i przydała by się lepsza wentylacja, ale ten legendarny juz regulator pada po dziesieciu latach to chyba nie jest źle.
No chyba ze częściej to sorki

Takie pytania mi sie cisną
1.Czy wymieniał ktoś po spaleniu się starego reglera na nowy z serwisu Hondy i czy tez były z nim problemy
2 Gdzie znajduje sie alternator i czy mozna go wymienic na trasie (sorki nie chce mi sie wertować forum-wystarcz link)
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu-Oni żują pszczoły
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Spotkało i mnie - regulator?
moj regler nie grzeje sie teraz prawie w ogole ...jest tylko tzw" letni " , wczesniej mozna bylo nim wode na kawe gotowac .
3miel - altek masz z lewej strony silnika pod deklem , mozna go wymienic w trasie , ale potrzebujesz poza altkiem , uszczelke dekla, badz sylikon + klucze ( sruby altka i bocznej owiewki to imbus 5 , najlepiej oczkowy 10 do zdjecia zbiorniczka wyrownawczego i jeszcze jakis torx czy gwiazdka do srub samego altka ) , wymaga to tez albo spuszczenia oleju , albo co latwiej, polozenia moto na prawym boku aby olej sie nie wylal.
3miel - altek masz z lewej strony silnika pod deklem , mozna go wymienic w trasie , ale potrzebujesz poza altkiem , uszczelke dekla, badz sylikon + klucze ( sruby altka i bocznej owiewki to imbus 5 , najlepiej oczkowy 10 do zdjecia zbiorniczka wyrownawczego i jeszcze jakis torx czy gwiazdka do srub samego altka ) , wymaga to tez albo spuszczenia oleju , albo co latwiej, polozenia moto na prawym boku aby olej sie nie wylal.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości