Uzwojenie alternatora

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Arnold » pn 04 maja 2015, 09:53

OK, wyszło coś takiego. W '01 udało się przywrócić wszystko do ideału. Napięcie ładowania idealne 14,4, regler jest letni, napięcia na altku pod obciążeniem w granicach 12V. Winien był jeden konektor w kostce regler-altek który się rozluźnił i się grzało.
W '00 padł regulator dlatego dostał od SVki, ładowanie jest ale się grzeje więc podłożyłem mu jakiś radiator. Napięcia na altku koło 11V.
Przedlifta jeszcze nie grzebałem ale dam znać co i jak
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: SoH » śr 06 maja 2015, 19:55

Panowie, spotkało i mnie. Na 95% alternator padł w moim nowym nabytku.
Trochę ból, bo ledwo 3tys km przejechane a tu taka poważna awaria. No i częściowo majówkę mi skopał.

Tak czy siak, w związku z powyższym, takie pytanie. Czy uzwojenia alternatora w każdym VTEC'u są takie same?

Drugie pytanie: Jak oceniacie poniższe uzwojenie?
http://allegro.pl/uzwojenie-alternator- ... 70484.html
Chciałbym mieć pogląd, bo nie wiem czy w prezentowanym uzwojeniu kolor wskazuje raczej na mocne zużycie, czy może taki właśnie kolor to norma? Poza tym, czemu te uzwojenia nie są równomiernie przebarwione?

I jeszcze trzecie na dokładkę. W kwestii regulatorów, widzę że jest sporo opcji na zamienniki/przekładanie z innych moto. Jak jest w przypadku uzwojeń alternatora? Można coś zakombinować z uzwojeniem od innego moto, czy musi być koniecznie do VTEC'a? Niestety z maszyn elektrycznych i ogólnie elektryki/elektroniki straszna noga ze mnie :/
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: emil » śr 06 maja 2015, 22:57

co do altka rozmiar i moc muszą pasować, a z tym będzie problem jeśli chodzi o inne moto.

Poszukaj gościa na allegro z okolicy jastrzębia zdrój - gywer_24 czy jakos tak, on daje rok gwarancji a stary weźmie w rozliczeniu i tez zapłacisz 160 za to. Ale szukaj używkę, nie przewijany. Żaden nie będzie całkiem jasny, to stoi w miejscu, dlatego ciemnieje nie równo. Topi się zazwyczaj izolacja na splocie przewodów wychodzących z cewek w wiązkę, to widać od razu.

Czemu twierdzisz że altek poszedł? Jakie napięcia na fazach?

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Fakir » śr 06 maja 2015, 22:59

SoH pisze:Panowie, spotkało i mnie. Na 95% alternator padł w moim nowym nabytku.
Trochę ból, bo ledwo 3tys km przejechane a tu taka poważna awaria. No i częściowo majówkę mi skopał.

Tak czy siak, w związku z powyższym, takie pytanie. Czy uzwojenia alternatora w każdym VTEC'u są takie same?

Drugie pytanie: Jak oceniacie poniższe uzwojenie?
http://allegro.pl/uzwojenie-alternator- ... 70484.html
Chciałbym mieć pogląd, bo nie wiem czy w prezentowanym uzwojeniu kolor wskazuje raczej na mocne zużycie, czy może taki właśnie kolor to norma? Poza tym, czemu te uzwojenia nie są równomiernie przebarwione?

I jeszcze trzecie na dokładkę. W kwestii regulatorów, widzę że jest sporo opcji na zamienniki/przekładanie z innych moto. Jak jest w przypadku uzwojeń alternatora? Można coś zakombinować z uzwojeniem od innego moto, czy musi być koniecznie do VTEC'a? Niestety z maszyn elektrycznych i ogólnie elektryki/elektroniki straszna noga ze mnie :/
Do vtec'ów były dwa rodzaje uzwojeń alternatora i nie pasują zamiennie, pewnie trzeba zmienić koło magnesowe i dekiel.
Pomierzyłeś prądy z alternatora?
jeśli nie jest tak jak być powinno, to polecam przewinięcie/przezwojowanie alternatora, poczytaj parę stron wstecz, pisałem o tym.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: emil » śr 06 maja 2015, 23:04

no ja właśnie nie polecam przewijania, niejeden już tu pisał ile razy biegał za poprawkami, sam osobiście znam takie przypadki np. w 1000rr, gdzie również przewijanie dało radę przez 3dni.

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: SoH » czw 07 maja 2015, 09:14

emil pisze:(...)Czemu twierdzisz że altek poszedł? Jakie napięcia na fazach?
Z tego co mówił mi lokalny elektromechanik z pod Nysy, to napięcie na fazach jest żadne (nie byłem przy pomiarze). Obstawiam altek oraz liczę się również z tym, że regulator do wymiany. W sobotę dopiero będę ściągał moto do siebie, to się dokładnie okaże co i jak.
Fakir pisze: Do vtec'ów były dwa rodzaje uzwojeń alternatora
Rozumiem, że zmiana była w momencie liftu? Od 2006 rocznika?
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Arnold » czw 07 maja 2015, 09:53

SoH pisze:to napięcie na fazach jest żadne
Co znaczy żadne? Zero? Konkretne wartości nas interesują.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: SoH » czw 07 maja 2015, 10:08

Arnold pisze:
SoH pisze:to napięcie na fazach jest żadne
Co znaczy żadne? Zero? Konkretne wartości nas interesują.
Zero
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Sebter » czw 07 maja 2015, 10:13

SoH pisze:
Arnold pisze:
SoH pisze:to napięcie na fazach jest żadne
Co znaczy żadne? Zero? Konkretne wartości nas interesują.
Zero
Chyba raczej mało prawdopodobne ...

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: Fakir » czw 07 maja 2015, 10:24

SoH pisze: Rozumiem, że zmiana była w momencie liftu? Od 2006 rocznika?
nie jestem pewien co do roczników, ale z tego co pamiętam to różnice były w rocznikach 02-05 oraz 06+

Napięcie na alternatorze mierzymy podczas pracy silnika, na odpiętej wtyczce od regulatora, prąd oczywiście przemienny, uważaj na przewody bo może popieścić
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: Uzwojenie alternatora

Post autor: SoH » czw 07 maja 2015, 10:27

Sebter pisze:
SoH pisze:Zero
Chyba raczej mało prawdopodobne ...
No cóż, pamięć już nie ta, może coś pomyliłem? W przyszłym tygodniu Michał Szrama będzie patrzył co jest nie tak. Liczę tylko na to, że instalacja nie jest nigdzie popalona. Jak trzeba będzie zmienić altek+regulator, to się zmieni i już.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości