wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Siema.
Z racji tego, iż coraz więcej osób zmieniało filtr paliwa i coraz więcej userów pewnie to będzie chciało zrobić zrobiłem mały poradnik w stylu zrób to sam (how to/ do it yourself).
Zaczynamy od podniesienia zbiornika. Większość forumowiczów odkręcała cały zbiornik ale mi się udało wyjąć cały zestaw (pompa + filtr) tylko na podniesionym na maksa zbiorniku. Tylko uważajcie jak podnosicie zbiornik bo opiera się on o odpowietrznik PCV.
Potem odłączamy 2 wtyczki od zespołu pompa/ filtr. Jedna jest od rezerwy a druga zasilająca pompę.
Jak już mamy je odłączone odkręcamy 6 nakrętek łączących zespół filtra z pompą ze zbiornikiem.
I teraz najlepsze- wszystko siedzi bardzo ciasno, a na dodatek na dole tego zestawu jest guma która posiada wstępny filtr, który wygląda jak zmywak do garów. Musimy wykazać się trochę zdolnościami manualnymi inaczej nie da rady. Odciągamy dolną stronę wkładki i paluchami próbujemy podgiąć gumowy język wstępnego filtr oczywiście powoli próbując wyciągać zespół filtra.
Po paru minutach mamy taki widok- zespół jest na wierzchu
Teraz najlepsze. Odkręcamy stary filtr i montujemy nowy pamiętając aby założyć dłuższą śrubę do obejmy filtra. Ważne aby założyć filtr zgodnie z kierunkiem przepływu !!!
Pamiętajcie – pierwsze VFR 800 miały zagięty przewód gumowy dzięki czemu opisywany już filtr MANN mwk 44 pasuje praktycznie „Plug and Play”. Ale już od roku 2000 filtr posiada zagiętą stalową rurkę i trzeba troche pokombinować aby seryjnego manna mwk44 zainstalować.
I na koniec czeka nasz kolejny raz trochę zabawy z rączkami- trzeba zamontować zespół do zbiornika. Montujemy go w odwrotnej kolejności niż został wyjęty- tj najpierw wkładamy filtr (przy okazji warto otworzyć wlew i obserwować jak nam idzie wkładanie aby przypadkiem nie uszkodzić/ wygiąć pływaka od poziomu paliwa). Następnie pamiętajmy, iż pierwsza powinna zostać osadzona górna strona zespołu do zbiornika a dopiero znowu podginamy wstępny gumowy filtr paliwa (ten ze zmywakiem) tak aby wsadzić go w otwór w zbiorniku).
Na koniec jak już wsadziliśmy zespół to warto trochę nim lekko poruszać- w boki , góra dół, przód-tył aby mieć pewność, iż dobrze leży na baku. Wystające gumowe bolce muszą równo odstawać z każdej strony!!
Potem dokręcamy wszystko, podłączamy wtyczki i gumowe przelewy a następnie cieszymy się tym, iż motek już dostaje świeże paliwo .
Z racji tego, iż coraz więcej osób zmieniało filtr paliwa i coraz więcej userów pewnie to będzie chciało zrobić zrobiłem mały poradnik w stylu zrób to sam (how to/ do it yourself).
Zaczynamy od podniesienia zbiornika. Większość forumowiczów odkręcała cały zbiornik ale mi się udało wyjąć cały zestaw (pompa + filtr) tylko na podniesionym na maksa zbiorniku. Tylko uważajcie jak podnosicie zbiornik bo opiera się on o odpowietrznik PCV.
Potem odłączamy 2 wtyczki od zespołu pompa/ filtr. Jedna jest od rezerwy a druga zasilająca pompę.
Jak już mamy je odłączone odkręcamy 6 nakrętek łączących zespół filtra z pompą ze zbiornikiem.
I teraz najlepsze- wszystko siedzi bardzo ciasno, a na dodatek na dole tego zestawu jest guma która posiada wstępny filtr, który wygląda jak zmywak do garów. Musimy wykazać się trochę zdolnościami manualnymi inaczej nie da rady. Odciągamy dolną stronę wkładki i paluchami próbujemy podgiąć gumowy język wstępnego filtr oczywiście powoli próbując wyciągać zespół filtra.
Po paru minutach mamy taki widok- zespół jest na wierzchu
Teraz najlepsze. Odkręcamy stary filtr i montujemy nowy pamiętając aby założyć dłuższą śrubę do obejmy filtra. Ważne aby założyć filtr zgodnie z kierunkiem przepływu !!!
Pamiętajcie – pierwsze VFR 800 miały zagięty przewód gumowy dzięki czemu opisywany już filtr MANN mwk 44 pasuje praktycznie „Plug and Play”. Ale już od roku 2000 filtr posiada zagiętą stalową rurkę i trzeba troche pokombinować aby seryjnego manna mwk44 zainstalować.
I na koniec czeka nasz kolejny raz trochę zabawy z rączkami- trzeba zamontować zespół do zbiornika. Montujemy go w odwrotnej kolejności niż został wyjęty- tj najpierw wkładamy filtr (przy okazji warto otworzyć wlew i obserwować jak nam idzie wkładanie aby przypadkiem nie uszkodzić/ wygiąć pływaka od poziomu paliwa). Następnie pamiętajmy, iż pierwsza powinna zostać osadzona górna strona zespołu do zbiornika a dopiero znowu podginamy wstępny gumowy filtr paliwa (ten ze zmywakiem) tak aby wsadzić go w otwór w zbiorniku).
Na koniec jak już wsadziliśmy zespół to warto trochę nim lekko poruszać- w boki , góra dół, przód-tył aby mieć pewność, iż dobrze leży na baku. Wystające gumowe bolce muszą równo odstawać z każdej strony!!
Potem dokręcamy wszystko, podłączamy wtyczki i gumowe przelewy a następnie cieszymy się tym, iż motek już dostaje świeże paliwo .
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Super opracowanie, świetne zdjęcia dziękuje. Ale pytanie mam inne. Skąd pomysł wymiany tego filterka? Są wcześniej jakieś objawy typu braki paliwa w układzie wtryskowym czy coś podobnego, czy to tylko wymiana na wszelki wypadek?
Do czasu przeczytania tego opracowania nawet mi do głowy nie przyszło szukać tego filterka i myśleć o jego wymianie, stąd pytanie o powody tej czynności?
Do czasu przeczytania tego opracowania nawet mi do głowy nie przyszło szukać tego filterka i myśleć o jego wymianie, stąd pytanie o powody tej czynności?
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
- wiek pojazdu
- jakość paliwa w Polsce
- wtrysk
- w dieslach się robi to co 60 tyś, a raczej powinno
- żywotność materiały wew filtra
- jakość przetwarzania paliwa po np 70 tyś km wątpliwa?
itp itd...
- jakość paliwa w Polsce
- wtrysk
- w dieslach się robi to co 60 tyś, a raczej powinno
- żywotność materiały wew filtra
- jakość przetwarzania paliwa po np 70 tyś km wątpliwa?
itp itd...
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
dokładnie - motek ma już 73kkm i jednak ten filterek można zmienić .
Ale co najlepsze nie było żadnych oznak złej pracy silnika.
A tak wyglądał mój filterek
Ale co najlepsze nie było żadnych oznak złej pracy silnika.
A tak wyglądał mój filterek
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
mój wyglądał ciut lepiej przy 54tys.
wymiana by Fakir ze 2 tyg temu
wymiana by Fakir ze 2 tyg temu
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
hmmmm... jaki filtr polecacie do rc36II?
http://allegro.pl/filtr-paliwa-przewod- ... 50860.html
takie coś da radę?
z tym skrobakiem do garów to niezłe jaja
co ciekawe, vtr nie ma filtra na przewodzie ani nawet pompy paliwa..
http://allegro.pl/filtr-paliwa-przewod- ... 50860.html
takie coś da radę?
z tym skrobakiem do garów to niezłe jaja
co ciekawe, vtr nie ma filtra na przewodzie ani nawet pompy paliwa..
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Ten filterek w sumie wygląda jak oryginał wiec może i będzie dobry. Ale prawdź jeszcze w ofercie manna- ostatnio montowałem kumplowi filterek manna do r1 (tej na gaznikach) tylko nie pamietam oznaczenia (ale wyglądał identycznie jak ten VFR gaznikowej)
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4212
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
teraz to mnie posmeraj po cyckach już go mam w domu
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Problemów z pracą silnika przy zabrudzonym filtrze raczej nie powinno być, skoro paliwo przepuszczane jest z ciśnieniem +- 2bar ale wymienić warto
a druciak jest po to aby tłumić strumień powrotu paliwa do zbiornika, widocznie tak musi być
a druciak jest po to aby tłumić strumień powrotu paliwa do zbiornika, widocznie tak musi być
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- skowron
- bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: ndz 17 lis 2013, 15:09
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Jako że po zakupie nowego moto warto by było powymieniać filtry oleje i całą resztę doszło do wymiany ww filtra.
Niestety guma osłaniająca druciaka wypadła z baku w kilku kawałkach.W zbiorniku niezły syf tzn chyba to jakaś korozja tak mniej więcej do wysokości 2/3 baku.Po złożeniu wszystkiego na szybko okazało się że paliwo cieknie spod uszczelki przy pompie.Po ponownym demontażu okazało się że musiałem użyć za dużej siły przy wyciąganiu po pozaginałem rant zbiornika.
Gumę może uda się w ASO zamówić bo na razie poskładałem druciaka z tym wężykiem na drut.
O ile z wyprostowaniem rantu nie będzie problemu to czy ten syf w baku da się jakimś środkiem usunąć?
Niestety guma osłaniająca druciaka wypadła z baku w kilku kawałkach.W zbiorniku niezły syf tzn chyba to jakaś korozja tak mniej więcej do wysokości 2/3 baku.Po złożeniu wszystkiego na szybko okazało się że paliwo cieknie spod uszczelki przy pompie.Po ponownym demontażu okazało się że musiałem użyć za dużej siły przy wyciąganiu po pozaginałem rant zbiornika.
Gumę może uda się w ASO zamówić bo na razie poskładałem druciaka z tym wężykiem na drut.
O ile z wyprostowaniem rantu nie będzie problemu to czy ten syf w baku da się jakimś środkiem usunąć?
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Wymiana filtra paliwa VFR 800 fi rok 2000 i 2001.
Było już wspomniane, że w modelach 2000 i 2001 był inny filtr paliwa, tzn. z zagiętą rurką wygląda to tak:
Z pomocą przyszedł przewód paliwowy o średnicy 6mm, strasznie ciasno wchodzi, ale lepiej ciasno niż za luźno, następnie wystarczyło założyć oryginalne objemki i spakować wszystko do baku:
I teraz najważniejsze, nie róbcie tego w ten sposób co ja, bo za chwile czeka was rozbieranie całego ustrojstwa od nowa, oryginalne objemki nie utrzymają tego zagiętego wężyka i prędzej czy później wężyk się zsunie się z pompy paliwa (niestety platikowy element z pompy nie ma kołnierzyka), co skutkuje: brakiem ciśnienia paliwa i przy niskich obrotach strasznie się krztusi i gaśnie, po wyciagnięciu z baku wyglądało to tak :
Zamiast oryginalnych objemek zastosujcie takie zakręcane w rozmiarze 8-14 i wszystko będzie super.
Dodam tylko, że na początku wyglądało na to że oryginalne objemki dadzą radę bez problemu.
Było już wspomniane, że w modelach 2000 i 2001 był inny filtr paliwa, tzn. z zagiętą rurką wygląda to tak:
Z pomocą przyszedł przewód paliwowy o średnicy 6mm, strasznie ciasno wchodzi, ale lepiej ciasno niż za luźno, następnie wystarczyło założyć oryginalne objemki i spakować wszystko do baku:
I teraz najważniejsze, nie róbcie tego w ten sposób co ja, bo za chwile czeka was rozbieranie całego ustrojstwa od nowa, oryginalne objemki nie utrzymają tego zagiętego wężyka i prędzej czy później wężyk się zsunie się z pompy paliwa (niestety platikowy element z pompy nie ma kołnierzyka), co skutkuje: brakiem ciśnienia paliwa i przy niskich obrotach strasznie się krztusi i gaśnie, po wyciagnięciu z baku wyglądało to tak :
Zamiast oryginalnych objemek zastosujcie takie zakręcane w rozmiarze 8-14 i wszystko będzie super.
Dodam tylko, że na początku wyglądało na to że oryginalne objemki dadzą radę bez problemu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- harmonista
- zadomowiony
- Posty: 93
- Rejestracja: ndz 03 mar 2013, 11:35
- Imię: Rafał
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Racibórz
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
Trochę odgrzeję
Zaper Wymieniałeś wszystkie obejmy czy tylko te z pompy?
Zaper Wymieniałeś wszystkie obejmy czy tylko te z pompy?
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
tylko te przy pompie i przy filtrze u góry z tego co pamiętam
- lama
- zadomowiony
- Posty: 66
- Rejestracja: wt 12 cze 2012, 23:42
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ZST
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
a w vitku ktoś wymieniał ? konstrukcja będzie raczej ta sama, jak myślicie ?
CB 500 - > CB 900 - > VFR 800 Vtec
moje zabaweczki
moje zabaweczki
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: wymiana filtra paliwa VFR 800 FI (98-99)
ta samalama pisze:a w vitku ktoś wymieniał ? konstrukcja będzie raczej ta sama, jak myślicie ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości