alternator/stojan
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
alternator/stojan
Witam,
Jaka może być przyczyna popsucia alternatora? Może to mało prawdopodobne, ale coś mi się wydaję, że już drugi raz mi padł? Nie mam ładowania?
Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana? Regulator zostawiam na później....najpierw chcę sprawdzić stojan...
Pomoże ktoś? Niby na włączonym silniku, sprawdzić miernikiem te trzy kable co wychodzą ze stojana na prądzie zmiennym, ale nic mi tu nie wychodzi?
Pokazuje 1,5; 1,5, 2,0V - coś nie tak, bo słyszałem, że ma być 18V i więcej?
Jaka może być przyczyna popsucia alternatora? Może to mało prawdopodobne, ale coś mi się wydaję, że już drugi raz mi padł? Nie mam ładowania?
Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana? Regulator zostawiam na później....najpierw chcę sprawdzić stojan...
Pomoże ktoś? Niby na włączonym silniku, sprawdzić miernikiem te trzy kable co wychodzą ze stojana na prądzie zmiennym, ale nic mi tu nie wychodzi?
Pokazuje 1,5; 1,5, 2,0V - coś nie tak, bo słyszałem, że ma być 18V i więcej?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: alternator/stojan
miernik ustaw na VAC/ACV czyli napięcie przemienne w zakresie do 200V i uwaga na palce, bo potrafi się wkręcić do 100V..
Alternator ma kostke z 3 żółtymi kablami - mierzysz pomiędzy każdą ich parą, czyli wyjdą 3 pomiary, polaryzacja bez różnicy. Możesz przedtem odpiąć regulator od tej kostki całkiem (na wyłączonym kluczyku). Pomiędzy którymkolwiek z żółtych a masą ma nie być napięcia bo altek wisi w powietrzu (połączenie w trójkąt). Na niskich obrotach ma wyjść od ok. 14-15V do jak pisałem - nawet ok 100V przy wysokich obrotach.
Jak pokazuje Ci na każdej parze 1,5 do 2 V na zakresie ACV (to jest BARDZO WAŻNE)to alternator ma upalone kable odchodzące od cewek i na nich będzie zwora.. i wygląda to potem tak izolacja przewodów powinna być jasnokremowa, jak będzie taki jak na moim zdjęciu to już jest jego końcówka.
Pomiar samych cewek nic tu nie daje - połączenie w trójkąt zawsze pokaże przejście, chyba że by się przepaliły bez zwarcia dwie sąsiednie cewki, a omomierz pokaże opór drutu cewki, więc łatwo się pomylić, natomiast przejścia pomiędzy żadną cewką a masą być nie może.
Co do przyczyn to słyszałem, że zasiarczone stare aku przy rozruchu za dużo prądu pobiera i potrafi zabić altek, podobno też przetwornice ksenonów, ale tego nie wiem. Policz sobie ile masz podpiętych odbiorników (sto żarówek, manetki, zapalniczki, podgrzewana dupa) i sprawdź w dtr vteca, jaką wydajność podał producent.
Alternator polecam zakupić używkę, niż przewijać.. Ma być jasnobeżowy, nie taki jak mój powyżej.
Pozdro
Alternator ma kostke z 3 żółtymi kablami - mierzysz pomiędzy każdą ich parą, czyli wyjdą 3 pomiary, polaryzacja bez różnicy. Możesz przedtem odpiąć regulator od tej kostki całkiem (na wyłączonym kluczyku). Pomiędzy którymkolwiek z żółtych a masą ma nie być napięcia bo altek wisi w powietrzu (połączenie w trójkąt). Na niskich obrotach ma wyjść od ok. 14-15V do jak pisałem - nawet ok 100V przy wysokich obrotach.
Jak pokazuje Ci na każdej parze 1,5 do 2 V na zakresie ACV (to jest BARDZO WAŻNE)to alternator ma upalone kable odchodzące od cewek i na nich będzie zwora.. i wygląda to potem tak izolacja przewodów powinna być jasnokremowa, jak będzie taki jak na moim zdjęciu to już jest jego końcówka.
Pomiar samych cewek nic tu nie daje - połączenie w trójkąt zawsze pokaże przejście, chyba że by się przepaliły bez zwarcia dwie sąsiednie cewki, a omomierz pokaże opór drutu cewki, więc łatwo się pomylić, natomiast przejścia pomiędzy żadną cewką a masą być nie może.
Co do przyczyn to słyszałem, że zasiarczone stare aku przy rozruchu za dużo prądu pobiera i potrafi zabić altek, podobno też przetwornice ksenonów, ale tego nie wiem. Policz sobie ile masz podpiętych odbiorników (sto żarówek, manetki, zapalniczki, podgrzewana dupa) i sprawdź w dtr vteca, jaką wydajność podał producent.
Alternator polecam zakupić używkę, niż przewijać.. Ma być jasnobeżowy, nie taki jak mój powyżej.
Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: alternator/stojan
mierzysz napięcie między trzema żółtymi przewodami ze stojana, między 1-2, 1-3, 2-3.goryl pisze:Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana?
miernik oczywiście na AC
między każdą kombinacją powinno być ok 15-20V AC na wolnych obr.
i mniej więcej 50-80V przy 5tys rpm
ważne aby napięcie było równe pomiędzy trzema fazami, sprawdź też czy przewody nie mają przebicia do masy, na zimnym i gorącym silniku.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: alternator/stojan
To jakim cudem pokazuje mi tylko 1,5; 1,5; 2,2V na ACV?Fakir pisze:mierzysz napięcie między trzema żółtymi przewodami ze stojana, między 1-2, 1-3, 2-3.goryl pisze:Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana?
miernik oczywiście na AC
między każdą kombinacją powinno być ok 15-20V AC na wolnych obr.
i mniej więcej 50-80V przy 5tys rpm
ważne aby napięcie było równe pomiędzy trzema fazami, sprawdź też czy przewody nie mają przebicia do masy, na zimnym i gorącym silniku.
- Vermilion
- klepacz
- Posty: 814
- Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
- Imię: Adam
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałcz/Piła
Re: alternator/stojan
Może twój multimetr wymaga pomnożenia wyniku x10 lub sam go tak ustawiłeś?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: alternator/stojan
A gdyby rzeczywiście tak było? To i tak chyba będzie nie hallo, bo nie jest takie samo napięcie pomiędzy fazami?Vermilion pisze:Może twój multimetr wymaga pomnożenia wyniku x10 lub sam go tak ustawiłeś?
Czy taka odchyłka jest w normie?
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: alternator/stojan
Uwalony stojan albo błąd pomiaru,goryl pisze:To jakim cudem pokazuje mi tylko 1,5; 1,5; 2,2V na ACV?Fakir pisze:mierzysz napięcie między trzema żółtymi przewodami ze stojana, między 1-2, 1-3, 2-3.goryl pisze:Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana?
miernik oczywiście na AC
między każdą kombinacją powinno być ok 15-20V AC na wolnych obr.
i mniej więcej 50-80V przy 5tys rpm
ważne aby napięcie było równe pomiędzy trzema fazami, sprawdź też czy przewody nie mają przebicia do masy, na zimnym i gorącym silniku.
Napięcie między cewkami musi być takie samo na danych obrotach,
Mniej ważna jest wartość napięcia, nawet z 20V AC regler jest w stanie wyprostować napięcie do wartości która będzie dostateczna aby utrzymać ladowanie.
Sprawdź w kontakcie jakie będzie napięcie.
Ew. Sciagnij pokrywę alternatora i będzie widac czy cewki nie są usmażone.
Z tego co widzę na forum to często są kłopoty ze stojanem w vtec'ach...
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: alternator/stojan
jak można uzyskać 1000% błąd pomiaru? o czym wy tu ludzie piszecie??
goryl napisałem jakim cudem Ci pokazuje, o co jeszcze pytasz?


goryl napisałem jakim cudem Ci pokazuje, o co jeszcze pytasz?
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: alternator/stojan
Zdjąłem dekiel i stojan usmażonyemil pisze:jak można uzyskać 1000% błąd pomiaru? o czym wy tu ludzie piszecie??![]()
![]()
goryl napisałem jakim cudem Ci pokazuje, o co jeszcze pytasz?

Czy ktoś wie może dlaczego tak się mogło stać? Ciekawe czy regulator przeżył?
Niestety na nowy stojan w larsonie trzeba 2 tyg. czekać, a używek brak w sieci

- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: alternator/stojan
stojan może pasować od podobnych sprzętów hondy, zobacz jaką ma moc altek i szukaj po wymiarach - wtryski mają inną kostkę od gaźników.
Ważna jest moc, wymiary i stan. Im jaśniejszy kupisz tym lepiej. Pisałem w pierwszym moim poście w tym temacie, jakie mogą być powody takiego stanu. Może regler też oddaje prąd wstecz, trzeba by go pomierzyć na podstawie serwisówki do rc36II gdzie było to opisane.
Ważna jest moc, wymiary i stan. Im jaśniejszy kupisz tym lepiej. Pisałem w pierwszym moim poście w tym temacie, jakie mogą być powody takiego stanu. Może regler też oddaje prąd wstecz, trzeba by go pomierzyć na podstawie serwisówki do rc36II gdzie było to opisane.
-
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
- Imię: Tomek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: alternator/stojan
Witam, mam pytanie, czy takie rzeczy, czyli problemy z alternatorem/stojanem pojawiają się też w modelu niższym, czyli vfr z lat 98-01?
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: alternator/stojan
Tomek, było już parę takich przypadków ale nie jest to tak popularna usterka jak w VTECu.
Rafał, szukaj używki tak jak emil radzi. Coś o podobnych wymiarach i parametrach. Kostkę zawsze można inną dać.
Rafał, szukaj używki tak jak emil radzi. Coś o podobnych wymiarach i parametrach. Kostkę zawsze można inną dać.
- goryl
- zadomowiony
- Posty: 86
- Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
- Imię: Rafał
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: alternator/stojan
A tak z innej beczki Panowie, jaka jest szansa, że alterntor się spalił, a regulator będzie ok? W sumie, do czasu jak nie wróci stojan od przewinięcia to nie mam jak sprawdzić regulatora? Chyba, że ma ktoś sposób na sprawdzenie samego regulatora?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość