alternator/stojan

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

alternator/stojan

Post autor: goryl » pn 30 cze 2014, 18:32

Witam,
Jaka może być przyczyna popsucia alternatora? Może to mało prawdopodobne, ale coś mi się wydaję, że już drugi raz mi padł? Nie mam ładowania?
Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana? Regulator zostawiam na później....najpierw chcę sprawdzić stojan...
Pomoże ktoś? Niby na włączonym silniku, sprawdzić miernikiem te trzy kable co wychodzą ze stojana na prądzie zmiennym, ale nic mi tu nie wychodzi?
Pokazuje 1,5; 1,5, 2,0V - coś nie tak, bo słyszałem, że ma być 18V i więcej?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: alternator/stojan

Post autor: emil » pn 30 cze 2014, 23:24

miernik ustaw na VAC/ACV czyli napięcie przemienne w zakresie do 200V i uwaga na palce, bo potrafi się wkręcić do 100V..
Alternator ma kostke z 3 żółtymi kablami - mierzysz pomiędzy każdą ich parą, czyli wyjdą 3 pomiary, polaryzacja bez różnicy. Możesz przedtem odpiąć regulator od tej kostki całkiem (na wyłączonym kluczyku). Pomiędzy którymkolwiek z żółtych a masą ma nie być napięcia bo altek wisi w powietrzu (połączenie w trójkąt). Na niskich obrotach ma wyjść od ok. 14-15V do jak pisałem - nawet ok 100V przy wysokich obrotach.
Jak pokazuje Ci na każdej parze 1,5 do 2 V na zakresie ACV (to jest BARDZO WAŻNE)to alternator ma upalone kable odchodzące od cewek i na nich będzie zwora.. i wygląda to potem tak
x1.jpg
izolacja przewodów powinna być jasnokremowa, jak będzie taki jak na moim zdjęciu to już jest jego końcówka.
Pomiar samych cewek nic tu nie daje - połączenie w trójkąt zawsze pokaże przejście, chyba że by się przepaliły bez zwarcia dwie sąsiednie cewki, a omomierz pokaże opór drutu cewki, więc łatwo się pomylić, natomiast przejścia pomiędzy żadną cewką a masą być nie może.

Co do przyczyn to słyszałem, że zasiarczone stare aku przy rozruchu za dużo prądu pobiera i potrafi zabić altek, podobno też przetwornice ksenonów, ale tego nie wiem. Policz sobie ile masz podpiętych odbiorników (sto żarówek, manetki, zapalniczki, podgrzewana dupa) i sprawdź w dtr vteca, jaką wydajność podał producent.

Alternator polecam zakupić używkę, niż przewijać.. Ma być jasnobeżowy, nie taki jak mój powyżej.

Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: alternator/stojan

Post autor: Fakir » pn 30 cze 2014, 23:27

goryl pisze:Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana?
mierzysz napięcie między trzema żółtymi przewodami ze stojana, między 1-2, 1-3, 2-3.
miernik oczywiście na AC
między każdą kombinacją powinno być ok 15-20V AC na wolnych obr.
i mniej więcej 50-80V przy 5tys rpm

ważne aby napięcie było równe pomiędzy trzema fazami, sprawdź też czy przewody nie mają przebicia do masy, na zimnym i gorącym silniku.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: alternator/stojan

Post autor: goryl » wt 01 lip 2014, 08:37

Fakir pisze:
goryl pisze:Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana?
mierzysz napięcie między trzema żółtymi przewodami ze stojana, między 1-2, 1-3, 2-3.
miernik oczywiście na AC
między każdą kombinacją powinno być ok 15-20V AC na wolnych obr.
i mniej więcej 50-80V przy 5tys rpm

ważne aby napięcie było równe pomiędzy trzema fazami, sprawdź też czy przewody nie mają przebicia do masy, na zimnym i gorącym silniku.
To jakim cudem pokazuje mi tylko 1,5; 1,5; 2,2V na ACV?

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: alternator/stojan

Post autor: Vermilion » wt 01 lip 2014, 08:50

Może twój multimetr wymaga pomnożenia wyniku x10 lub sam go tak ustawiłeś?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: alternator/stojan

Post autor: goryl » wt 01 lip 2014, 09:00

Vermilion pisze:Może twój multimetr wymaga pomnożenia wyniku x10 lub sam go tak ustawiłeś?
A gdyby rzeczywiście tak było? To i tak chyba będzie nie hallo, bo nie jest takie samo napięcie pomiędzy fazami?
Czy taka odchyłka jest w normie?

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: alternator/stojan

Post autor: Fakir » wt 01 lip 2014, 09:07

goryl pisze:
Fakir pisze:
goryl pisze:Wie może ktoś jak sprawdzić alternator, nie wyciągając stojana?
mierzysz napięcie między trzema żółtymi przewodami ze stojana, między 1-2, 1-3, 2-3.
miernik oczywiście na AC
między każdą kombinacją powinno być ok 15-20V AC na wolnych obr.
i mniej więcej 50-80V przy 5tys rpm

ważne aby napięcie było równe pomiędzy trzema fazami, sprawdź też czy przewody nie mają przebicia do masy, na zimnym i gorącym silniku.
To jakim cudem pokazuje mi tylko 1,5; 1,5; 2,2V na ACV?
Uwalony stojan albo błąd pomiaru,

Napięcie między cewkami musi być takie samo na danych obrotach,
Mniej ważna jest wartość napięcia, nawet z 20V AC regler jest w stanie wyprostować napięcie do wartości która będzie dostateczna aby utrzymać ladowanie.
Sprawdź w kontakcie jakie będzie napięcie.
Ew. Sciagnij pokrywę alternatora i będzie widac czy cewki nie są usmażone.

Z tego co widzę na forum to często są kłopoty ze stojanem w vtec'ach...
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: alternator/stojan

Post autor: emil » wt 01 lip 2014, 21:42

jak można uzyskać 1000% błąd pomiaru? o czym wy tu ludzie piszecie?? :roll: :bye
goryl napisałem jakim cudem Ci pokazuje, o co jeszcze pytasz?

Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: alternator/stojan

Post autor: goryl » wt 01 lip 2014, 23:06

emil pisze:jak można uzyskać 1000% błąd pomiaru? o czym wy tu ludzie piszecie?? :roll: :bye
goryl napisałem jakim cudem Ci pokazuje, o co jeszcze pytasz?
Zdjąłem dekiel i stojan usmażony :cry A w zeszłym sezonie był wymieniany, o co kaman?
Czy ktoś wie może dlaczego tak się mogło stać? Ciekawe czy regulator przeżył?
Niestety na nowy stojan w larsonie trzeba 2 tyg. czekać, a używek brak w sieci :-(

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: alternator/stojan

Post autor: emil » wt 01 lip 2014, 23:35

stojan może pasować od podobnych sprzętów hondy, zobacz jaką ma moc altek i szukaj po wymiarach - wtryski mają inną kostkę od gaźników.
Ważna jest moc, wymiary i stan. Im jaśniejszy kupisz tym lepiej. Pisałem w pierwszym moim poście w tym temacie, jakie mogą być powody takiego stanu. Może regler też oddaje prąd wstecz, trzeba by go pomierzyć na podstawie serwisówki do rc36II gdzie było to opisane.

tomciog14
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: pn 15 lip 2013, 15:33
Imię: Tomek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: alternator/stojan

Post autor: tomciog14 » wt 01 lip 2014, 23:47

Witam, mam pytanie, czy takie rzeczy, czyli problemy z alternatorem/stojanem pojawiają się też w modelu niższym, czyli vfr z lat 98-01?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: alternator/stojan

Post autor: Arnold » śr 02 lip 2014, 01:49

Tomek, było już parę takich przypadków ale nie jest to tak popularna usterka jak w VTECu.
Rafał, szukaj używki tak jak emil radzi. Coś o podobnych wymiarach i parametrach. Kostkę zawsze można inną dać.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
goryl
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 86
Rejestracja: wt 09 paź 2012, 21:47
Imię: Rafał
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: alternator/stojan

Post autor: goryl » wt 08 lip 2014, 10:14

A tak z innej beczki Panowie, jaka jest szansa, że alterntor się spalił, a regulator będzie ok? W sumie, do czasu jak nie wróci stojan od przewinięcia to nie mam jak sprawdzić regulatora? Chyba, że ma ktoś sposób na sprawdzenie samego regulatora?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości