problem w zakrętach

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
onyx80
Posty: 11
Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
Imię: Konrad
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Niemcza

problem w zakrętach

Post autor: onyx80 » śr 19 lut 2014, 21:39

Witam

Jestem świeżym posiadaczem vfr-ki i w związku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników. Po pierwszych rundkach nowym nabytkiem po okolicy zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
Kolega ktory tez ma vfr-ke mowil ze wina lezy po stronie tylnej opony, która jest szersza bo ma 180 a nie fabryczne 170. Czy to może być przyczyną takiego zachowania motocykla?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: problem w zakrętach

Post autor: kubatron2 » śr 19 lut 2014, 21:42

http://www.youtube.com/watch?v=d3-pe4s_4To polecam poprawic technike ale to na wiosne jak asfalt bedzie czysty

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: problem w zakrętach

Post autor: kubatron2 » śr 19 lut 2014, 21:44

a druga sprawa to kwestia opon jak one wygladaja zwłaszcza tył czy nie jest juz płaski jak naleśnik .a dawanie szerszej opony niz orginał nie jest dobrym pomysłem niepoprawiajmy zbytnio fabryki

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: problem w zakrętach

Post autor: Arnold » śr 19 lut 2014, 21:48

Ciśnienie sprawdź. Szersza opona pogarsza jazdę trochę. Mi pływał moto w zakrętach.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
onyx80
Posty: 11
Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
Imię: Konrad
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Niemcza

Re: problem w zakrętach

Post autor: onyx80 » śr 19 lut 2014, 21:53

porzedni właściciel nie oszczedzał na jakości opon, i nie dawno wymieniał, także byc moze ciśnienie nie takie, no i temperatura tez troszke niska, a twardza guma to kiepska guma. bede musiał poczekac na cieplejsze dni i sie zobaczy, jak sie polepszy to ok, jak nie to zmiana na 170.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: problem w zakrętach

Post autor: emil » śr 19 lut 2014, 22:13

siema!
jaki to laciek? przede wszystkim ciśnienie - z przodu również. Do tego rzeźba bieżnika - jak będzie kwadrat to nie skręci jakbyś chciał..

No i szerokość laćka z tyłu - aż takiego wpływu nie ma jak opisujesz, bardziej odczujesz na koleinach tą ZAszerokość.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: problem w zakrętach

Post autor: figaro » śr 19 lut 2014, 22:43

Najlepiej wstaw foto opon oraz ich pełne dane :P
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: problem w zakrętach

Post autor: Fakir » czw 20 lut 2014, 06:21

Oprócz ciśnienia sprawdź łożysko główki ramy - moto na centralkę, dociążyć tył aby przednie koło było w powietrzu, i sprawdź czy kierownica obraca się bez zacięć, zwróć uwagę czy w położeniu koła "na wprost - do jazdy prosto" są jakieś zacięcia bo właśnie w tym położeniu najbardziej się wybija łożysko.
Dodatkowo możesz sprawdzić czy nie ma luzów szarpiąc kierownica przód-tył na wciśniętym przednim hamulcu
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: problem w zakrętach

Post autor: figaro » czw 20 lut 2014, 08:03

onyx80 pisze: ...zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok...
Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp... :?:/ :wink:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: problem w zakrętach

Post autor: Jacko » czw 20 lut 2014, 08:53

Przede wszystkim ciśnienie, przód i tył. Później zużycie opony a dopiero potem czepiał bym się szerokości.

Awatar użytkownika
siwyR6
teksciarz
teksciarz
Posty: 173
Rejestracja: pn 22 lip 2013, 13:45
Imię: Sławomir
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jastrzębie -Zdrój

Re: problem w zakrętach

Post autor: siwyR6 » czw 20 lut 2014, 14:08

onyx80 pisze:zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
takie dokładnie miałem objawy w poprzednim motocyklu po zakupie, opona była środkiem zjechana i objawy identyczne jak Twoje, po wymianie opony wszystko było jak powinno ;)
Nie każde zwy­cięstwo pro­wadzi do ce­lu, lecz każda po­rażka do niego zbliża.

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: problem w zakrętach

Post autor: armen1pl » czw 20 lut 2014, 15:57

Chciałem coś dodać ale jak przeczytałem cały wątek to stwierdziłem że już nie ma co dodać :)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
onyx80
Posty: 11
Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
Imię: Konrad
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Niemcza

Re: problem w zakrętach

Post autor: onyx80 » czw 20 lut 2014, 17:30

figaro pisze:
onyx80 pisze: ...zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok...
Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp... :?:/ :wink:
No dokladnie, przy małych predkościach i dosc ciasnych zakretach

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: problem w zakrętach

Post autor: olo » czw 20 lut 2014, 19:09

a ja bym jeszcze sprawdził czy łożysko główki ramy nie jest za mocno dociągnięte :)
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: problem w zakrętach

Post autor: figaro » czw 20 lut 2014, 20:36

figaro pisze:Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp... :?:/ :wink:
onyx80 pisze:No dokladnie, przy małych predkościach i dosc ciasnych zakretach
No i bingo brachu :mrgreen:

VFR ze względu na swoją /niemałą przecież/ masę ma takową tendencję. :twisted:
Osobiście polecam poćwiczyć technikę przenoszenia środka ciężkości podczas wchodzenia w zakręty z małą prędkością, przy użyciu własnego ciała, gdyż /przy tych prędkościach/ przeciwskręt działa bardzo opieszale i mało wydajnie. :confused
Jednocześnie powinieneś poćwiczyć mięśnie przedramion, aby zapobiegać efektowi samorzutnego zacieśniania promienia skrętu przez kierownicę.
Takowe zjawisko występuje właśnie podczas wolnej jazdy /szczególnie/ po łuku, gdzie siła odśrodkowa jest niewielka, a to powoduje efekt walenia się motocykla w zakręt. :P
Znajdź sobie wolny, czysty placyk i ćwicz, ćwicz, ćwicz. :lol
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości