problem w zakrętach
- onyx80
 - Posty: 11
 - Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
 - Imię: Konrad
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Niemcza
 
problem w zakrętach
Witam
Jestem świeżym posiadaczem vfr-ki i w związku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników. Po pierwszych rundkach nowym nabytkiem po okolicy zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
Kolega ktory tez ma vfr-ke mowil ze wina lezy po stronie tylnej opony, która jest szersza bo ma 180 a nie fabryczne 170. Czy to może być przyczyną takiego zachowania motocykla?
Pozdrawiam
			
									
									
						Jestem świeżym posiadaczem vfr-ki i w związku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników. Po pierwszych rundkach nowym nabytkiem po okolicy zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
Kolega ktory tez ma vfr-ke mowil ze wina lezy po stronie tylnej opony, która jest szersza bo ma 180 a nie fabryczne 170. Czy to może być przyczyną takiego zachowania motocykla?
Pozdrawiam
- kubatron2
 - klepacz

 - Posty: 1164
 - Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
 - Imię: jakub
 - województwo: małopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: rajsko/oświęcim
 
Re: problem w zakrętach
http://www.youtube.com/watch?v=d3-pe4s_4To polecam poprawic technike ale to na wiosne jak asfalt bedzie czysty
			
									
									
						- kubatron2
 - klepacz

 - Posty: 1164
 - Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
 - Imię: jakub
 - województwo: małopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: rajsko/oświęcim
 
Re: problem w zakrętach
a druga sprawa to kwestia opon jak one wygladaja zwłaszcza tył czy nie jest juz płaski jak naleśnik .a dawanie szerszej opony niz orginał nie jest dobrym pomysłem niepoprawiajmy zbytnio fabryki
			
									
									
						- Arnold
 - ostry klepacz

 - Posty: 2432
 - Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
 - Imię: Arnold
 - województwo: opolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Opole
 - Kontakt:
 
Re: problem w zakrętach
Ciśnienie sprawdź. Szersza opona pogarsza jazdę trochę. Mi pływał moto w zakrętach.
			
									
									
						- onyx80
 - Posty: 11
 - Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
 - Imię: Konrad
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Niemcza
 
Re: problem w zakrętach
porzedni właściciel nie oszczedzał na jakości opon, i nie dawno wymieniał, także byc moze ciśnienie nie takie, no i temperatura tez troszke niska, a twardza guma to kiepska guma. bede musiał poczekac na cieplejsze dni  i sie zobaczy, jak sie polepszy to ok, jak nie to zmiana na 170.
			
									
									
						- emil
 - stary wyjadacz

 - Posty: 4215
 - Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
 - Imię: Łukasz
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: SO/SZA
 
Re: problem w zakrętach
siema!
jaki to laciek? przede wszystkim ciśnienie - z przodu również. Do tego rzeźba bieżnika - jak będzie kwadrat to nie skręci jakbyś chciał..
No i szerokość laćka z tyłu - aż takiego wpływu nie ma jak opisujesz, bardziej odczujesz na koleinach tą ZAszerokość.
			
									
									
						jaki to laciek? przede wszystkim ciśnienie - z przodu również. Do tego rzeźba bieżnika - jak będzie kwadrat to nie skręci jakbyś chciał..
No i szerokość laćka z tyłu - aż takiego wpływu nie ma jak opisujesz, bardziej odczujesz na koleinach tą ZAszerokość.
- figaro
 - ostry klepacz

 - Posty: 2639
 - Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
 - Imię: Tomasz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
 
Re: problem w zakrętach
Najlepiej wstaw foto opon oraz ich pełne dane  
			
									
									Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						- Fakir
 - klepacz

 - Posty: 1105
 - Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
 - Imię: Krzysztof
 - województwo: wielkopolskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: problem w zakrętach
Oprócz ciśnienia sprawdź łożysko główki ramy - moto na centralkę, dociążyć tył aby przednie koło było w powietrzu, i sprawdź czy kierownica obraca się bez zacięć, zwróć uwagę czy w położeniu koła "na wprost - do jazdy prosto" są jakieś zacięcia bo właśnie w tym położeniu najbardziej się wybija łożysko.
Dodatkowo możesz sprawdzić czy nie ma luzów szarpiąc kierownica przód-tył na wciśniętym przednim hamulcu
			
									
									Dodatkowo możesz sprawdzić czy nie ma luzów szarpiąc kierownica przód-tył na wciśniętym przednim hamulcu
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
						Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- figaro
 - ostry klepacz

 - Posty: 2639
 - Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
 - Imię: Tomasz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
 
Re: problem w zakrętach
Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp...onyx80 pisze: ...zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						- Jacko
 - ostry klepacz

 - Posty: 2208
 - Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
 - Imię: Jacek
 - województwo: lubelskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Komarówka Podlaska
 - Kontakt:
 
Re: problem w zakrętach
Przede wszystkim ciśnienie, przód i tył. Później zużycie opony a dopiero potem czepiał bym się szerokości.
			
									
									
						- siwyR6
 - teksciarz

 - Posty: 173
 - Rejestracja: pn 22 lip 2013, 13:45
 - Imię: Sławomir
 - województwo: śląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Jastrzębie -Zdrój
 
Re: problem w zakrętach
takie dokładnie miałem objawy w poprzednim motocyklu po zakupie, opona była środkiem zjechana i objawy identyczne jak Twoje, po wymianie opony wszystko było jak powinnoonyx80 pisze:zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.
Nie każde zwycięstwo prowadzi do celu, lecz każda porażka do niego zbliża.
						- armen1pl
 - pisarz

 - Posty: 354
 - Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
 - Imię: Arek
 - województwo: mazowieckie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Wyszków
 
Re: problem w zakrętach
Chciałem coś dodać ale jak przeczytałem cały wątek to stwierdziłem że już nie ma co dodać 
			
									
									Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
						- onyx80
 - Posty: 11
 - Rejestracja: ndz 16 lut 2014, 20:21
 - Imię: Konrad
 - województwo: dolnośląskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Niemcza
 
Re: problem w zakrętach
No dokladnie, przy małych predkościach i dosc ciasnych zakretachfigaro pisze:Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp...onyx80 pisze: ...zauważyłem ze bardzo opornie i nierówno wchodzi w zakręty, tzn na poczatku broni sie z całych sil przed skrętem a potem jest taki moment ze sama leci na bok.../
- olo
 - klepacz

 - Posty: 1519
 - Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
 - Imię: Olek
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Rybnik
 - Kontakt:
 
Re: problem w zakrętach
a ja bym jeszcze sprawdził czy łożysko główki ramy nie jest za mocno dociągnięte 
			
									
									VFR-OC Poland, South Park section,  MTZ sub-section 
						- figaro
 - ostry klepacz

 - Posty: 2639
 - Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
 - Imię: Tomasz
 - województwo: pomorskie
 - Płeć: Mężczyzna
 - Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
 
Re: problem w zakrętach
figaro pisze:Zakładam, że to przy niewielkich prędkościach /np. rondo, zakręty o niewielkim promieniu, itp.../
No i bingo brachuonyx80 pisze:No dokladnie, przy małych predkościach i dosc ciasnych zakretach
VFR ze względu na swoją /niemałą przecież/ masę ma takową tendencję.
Osobiście polecam poćwiczyć technikę przenoszenia środka ciężkości podczas wchodzenia w zakręty z małą prędkością, przy użyciu własnego ciała, gdyż /przy tych prędkościach/ przeciwskręt działa bardzo opieszale i mało wydajnie.
Jednocześnie powinieneś poćwiczyć mięśnie przedramion, aby zapobiegać efektowi samorzutnego zacieśniania promienia skrętu przez kierownicę.
Takowe zjawisko występuje właśnie podczas wolnej jazdy /szczególnie/ po łuku, gdzie siła odśrodkowa jest niewielka, a to powoduje efekt walenia się motocykla w zakręt.
Znajdź sobie wolny, czysty placyk i ćwicz, ćwicz, ćwicz.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości