Kłopoty z ładowaniem

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Kłopoty z ładowaniem

Post autor: kris » pn 27 sty 2014, 19:20

Witam ,mam problem z ładowaniem w CBR 929 wymienione na nowe Altek ,aku ,regler.Kostki poczyszczone ,jak aku jest w pełni naładowane to na wolnych jak zimna niby coś mizernie jest,ale jak pochodzi to coraz gorzej,po załączeniu świateł duży spadek nawet poniżej 12V.Próbowałem wymienić regulator na drugi też nowy to samo.Alternator mierzony wszędzie po około 67V przy 5tyś.Można zmierzyć napięcie jakie daje regulator odpinając go od instalacji i podpinając pod niego drugi aku żeby miał obciążenie?Wtedy pokazuje na tym drugim aku że ładowanie jest 14,5-14,6 czy zimny czy ciepły.Dobrze kombinuję czy nie ?Co może być nie tak instalacja zworę jakąś ma ?Ma ktoś jakiś pomysł .Czy żle sprawdzam regulator z tym drugim akumulatorem ?

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Kłopoty z ładowaniem

Post autor: Fakir » pn 27 sty 2014, 21:28

Regler ma 5 pin'ów?
jeśli tak to sprawdź jakie jest napięcie na dwóch pinach w regulatorze - skoro regler będzie miał5 pin'ów, to trzy idą od altka, a dwa pozostałe po + i - DC napięcie które powinno iść na akku.
Sprawdź na tych przewodach jakie śmiga napięcie.

OCzywiście wszystko podłączone jak do jazdy.
Być może coś jest skopane w instalacji regler-akku i trzeba poprowadzić bezpośredni + i - z regulatora do akku
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Kłopoty z ładowaniem

Post autor: kris » pn 27 sty 2014, 21:33

Regler ma 4piny 2 czerwone i 2 zielone podłączenie z reglera bezpośrednio do aku nic nie daje

Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Kłopoty z ładowaniem

Post autor: kris » pn 27 sty 2014, 21:36

Od altka idzie kostka z trzema żółtymi przewodami do reglera z reglera cztero pinowa do instalacji

Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Kłopoty z ładowaniem

Post autor: kris » pn 27 sty 2014, 21:39

Ale jak odłącze kostke która idzie z reglera do instalacji i podłącze w to miejsce drugi akumulator jako odbiornik to po odpaleniu moto daje tam napięcie na wolnych 14,5

Awatar użytkownika
kris
pisarz
pisarz
Posty: 241
Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Kłopoty z ładowaniem

Post autor: kris » pn 27 sty 2014, 21:42

Czyli regulator daje ładowanie tylko wydaje mi się ,że coś w instalacji naknocone .Dobrze rozumuje ?

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Kłopoty z ładowaniem

Post autor: Fakir » wt 28 sty 2014, 06:59

kris pisze:Czyli regulator daje ładowanie tylko wydaje mi się ,że coś w instalacji naknocone .Dobrze rozumuje ?
jeśli regler ma 4 piny, to 3 są od altka, jeden pozostały to wyjście "+" a "-" jest na obudowie reglera
sprawdź które przewody reglera nie są tymi od alternatora, i zmierz ten jeden "+" z reglera, oraz masę przy akku - powinno być tam właściwe napięcie.

Może problemy z masą, albo tak jak wspomniałem trzeba dociągnąć dodatkowy plus do akku
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK

Re: Kłopoty z ładowaniem

Post autor: Koobsky » pt 14 lut 2014, 02:53

Wygląda na to, że masz gdzieś w instalacji problem. Gdzieś coś dobrze nie łączy i stawia tym samym dodatkowy opór co w efekcie powoduje taki efekt jak masz. Jeżeli instalacja jest podobnie rozwiązana jak w VFR to możliwe, że jest problem z masą. Ja bym zajrzał do tych kostek gdzie łącza się kable masowe. W VFR są takie dwie. U mnie ostatnio jedna nawaliła i moto zdechło podczas jazdy jak wracałem z roboty do domu. Musisz to zbadać bo takie miejsce lubi się grzać co może nawet spowodować pożar.

EDIT:

Spróbuj znaleźć oba miejsca, które zaznaczyłem na ilustracji i oba dokładnie obejrzyj i wyczyść.
1. - Jest to punkt, gdzie masa jest połączona z ramą motocykla.
2. - To prawdopodobnie jest kostka, w której łączą się wszystkie przewody masowe. Poznasz ja po tym, że będzie do niej wchodziło dużo zielonych przewodów. (mogą być też np. zielono szare lub zielono czarne) Istnieje możliwość, że jest ona zaizolowana razem z główną wiązką. Wtedy musisz znaleźć zgrubienie na wiązce głównej i je delikatnie rozciąć.

PS. Podaj mi rocznik tej CBR'y bo nie wiem czy dobrą ilustrację dodałem.. :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości