Kłopoty z ładowaniem
- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Kłopoty z ładowaniem
Witam ,mam problem z ładowaniem w CBR 929 wymienione na nowe Altek ,aku ,regler.Kostki poczyszczone ,jak aku jest w pełni naładowane to na wolnych jak zimna niby coś mizernie jest,ale jak pochodzi to coraz gorzej,po załączeniu świateł duży spadek nawet poniżej 12V.Próbowałem wymienić regulator na drugi też nowy to samo.Alternator mierzony wszędzie po około 67V przy 5tyś.Można zmierzyć napięcie jakie daje regulator odpinając go od instalacji i podpinając pod niego drugi aku żeby miał obciążenie?Wtedy pokazuje na tym drugim aku że ładowanie jest 14,5-14,6 czy zimny czy ciepły.Dobrze kombinuję czy nie ?Co może być nie tak instalacja zworę jakąś ma ?Ma ktoś jakiś pomysł .Czy żle sprawdzam regulator z tym drugim akumulatorem ?
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kłopoty z ładowaniem
Regler ma 5 pin'ów?
jeśli tak to sprawdź jakie jest napięcie na dwóch pinach w regulatorze - skoro regler będzie miał5 pin'ów, to trzy idą od altka, a dwa pozostałe po + i - DC napięcie które powinno iść na akku.
Sprawdź na tych przewodach jakie śmiga napięcie.
OCzywiście wszystko podłączone jak do jazdy.
Być może coś jest skopane w instalacji regler-akku i trzeba poprowadzić bezpośredni + i - z regulatora do akku
jeśli tak to sprawdź jakie jest napięcie na dwóch pinach w regulatorze - skoro regler będzie miał5 pin'ów, to trzy idą od altka, a dwa pozostałe po + i - DC napięcie które powinno iść na akku.
Sprawdź na tych przewodach jakie śmiga napięcie.
OCzywiście wszystko podłączone jak do jazdy.
Być może coś jest skopane w instalacji regler-akku i trzeba poprowadzić bezpośredni + i - z regulatora do akku
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Kłopoty z ładowaniem
Regler ma 4piny 2 czerwone i 2 zielone podłączenie z reglera bezpośrednio do aku nic nie daje
- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Kłopoty z ładowaniem
Od altka idzie kostka z trzema żółtymi przewodami do reglera z reglera cztero pinowa do instalacji
- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Kłopoty z ładowaniem
Ale jak odłącze kostke która idzie z reglera do instalacji i podłącze w to miejsce drugi akumulator jako odbiornik to po odpaleniu moto daje tam napięcie na wolnych 14,5
- kris
- pisarz
- Posty: 241
- Rejestracja: wt 03 sty 2006, 11:06
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Kłopoty z ładowaniem
Czyli regulator daje ładowanie tylko wydaje mi się ,że coś w instalacji naknocone .Dobrze rozumuje ?
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kłopoty z ładowaniem
jeśli regler ma 4 piny, to 3 są od altka, jeden pozostały to wyjście "+" a "-" jest na obudowie reglerakris pisze:Czyli regulator daje ładowanie tylko wydaje mi się ,że coś w instalacji naknocone .Dobrze rozumuje ?
sprawdź które przewody reglera nie są tymi od alternatora, i zmierz ten jeden "+" z reglera, oraz masę przy akku - powinno być tam właściwe napięcie.
Może problemy z masą, albo tak jak wspomniałem trzeba dociągnąć dodatkowy plus do akku
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
Re: Kłopoty z ładowaniem
Wygląda na to, że masz gdzieś w instalacji problem. Gdzieś coś dobrze nie łączy i stawia tym samym dodatkowy opór co w efekcie powoduje taki efekt jak masz. Jeżeli instalacja jest podobnie rozwiązana jak w VFR to możliwe, że jest problem z masą. Ja bym zajrzał do tych kostek gdzie łącza się kable masowe. W VFR są takie dwie. U mnie ostatnio jedna nawaliła i moto zdechło podczas jazdy jak wracałem z roboty do domu. Musisz to zbadać bo takie miejsce lubi się grzać co może nawet spowodować pożar.
EDIT:
Spróbuj znaleźć oba miejsca, które zaznaczyłem na ilustracji i oba dokładnie obejrzyj i wyczyść.
1. - Jest to punkt, gdzie masa jest połączona z ramą motocykla.
2. - To prawdopodobnie jest kostka, w której łączą się wszystkie przewody masowe. Poznasz ja po tym, że będzie do niej wchodziło dużo zielonych przewodów. (mogą być też np. zielono szare lub zielono czarne) Istnieje możliwość, że jest ona zaizolowana razem z główną wiązką. Wtedy musisz znaleźć zgrubienie na wiązce głównej i je delikatnie rozciąć.
PS. Podaj mi rocznik tej CBR'y bo nie wiem czy dobrą ilustrację dodałem..
EDIT:
Spróbuj znaleźć oba miejsca, które zaznaczyłem na ilustracji i oba dokładnie obejrzyj i wyczyść.
1. - Jest to punkt, gdzie masa jest połączona z ramą motocykla.
2. - To prawdopodobnie jest kostka, w której łączą się wszystkie przewody masowe. Poznasz ja po tym, że będzie do niej wchodziło dużo zielonych przewodów. (mogą być też np. zielono szare lub zielono czarne) Istnieje możliwość, że jest ona zaizolowana razem z główną wiązką. Wtedy musisz znaleźć zgrubienie na wiązce głównej i je delikatnie rozciąć.
PS. Podaj mi rocznik tej CBR'y bo nie wiem czy dobrą ilustrację dodałem..

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.

https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości