VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o porady

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
coval
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
Imię: Piotr
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o porady

Post autor: coval » czw 31 sty 2013, 11:03

Witam

Mam prośbę o wskazówki do bardziej doświadczonych z Power Commanderem i strojeniem moto.

Modyfikuję swoją VFR ’99 Germany 98HP i zastanawia mnie jak to zrobić żeby było dobrze.

A. Po zmianie zadupka zakładam pod siedzenie podwójny przelot Remus Grand Prix.
B. Filtr powietrza mam oryginalny.
C. Kolektor mam oryginalny z sondami.
D. Planuję zakup Power Commandera.


1. Jaka wersja Power Commandera jeżeli chodzi o sposób działania jest lepsza PC2 czy PC3 a może z doświadczenia wiecie, że nie ma to dużego znaczenia?

2. Czy dobiorę jak wiadomo mapę nieidealną z gotowców, która będzie w miarę działać? Chciałbym dostroić VFR w warsztacie, ale nie wiem kiedy dam radę, a na początek sezonu chciałbym już jeździć bez obaw o skład mieszanki i świece. Jaki warsztat do strojenia możecie polecić - Robił to ktoś w swojej? Jestem z Gorzowa Wlkp., więc wolałbym nie za daleko ;)

3. Co z kolektorem? Warto zmieniać na pusty, czy gra nie warta zachodu. Czy eliminatory sond są konieczne?

4. Filtr powietrza zmiana nie jest droga, ale nie jestem pewien efektu. Nie zgłębiłem tematu na forum, więc po krótce wystarczy 1 post co daje KN czy to niezbędne i czy nie będzie głośniej.

Ogólnie nie jeżdżę dużo, więc spalanie mnie nie trapi, choć wiadomo cena benzyny... Chciałbym podnieść osiągi czyli uzyskać te minimum fabryczne 110HP z tendencją na troszkę więcej, przy czym nie chciałbym być za bardzo głośny, bo wydech robi swoje.

Pozdrawiam
coVal
Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o po

Post autor: KolczyK » czw 31 sty 2013, 18:41

masz 98PS?

jak z ogranicznikiem manetki ? cięgno linki sprawdzałeś czy ma dwa trzpienie czy jeden ? Jeśli manetka gazu przekręca się bardzo krótko to masz zmuloną najprawdopodobniej przez trzpień na cięgnie, jeśli długo, jak w innych VFR-kach to nie wiem :)

Jeśli chodzi o PCIII

Tutaj najlepiej opisałby to myślę MUNDEK albo Knight. Ja mam PCIII, ale jeszcze nie założony ...

- eliminatory sond muszą być, żeby PCIII chodziło prawidłowo (wg Mundka)

- K&N'a mam ( czy oddycha lepiej ? jakieś odczucie takie mam )

- tłumik IXIL Short Black przelotowy - od razu czuć zmianę momentu motocykla

- mapy masz gotowe na stronie

http://www.powercommander.com/powercomm ... e=PCIIIUSB

http://www.powercommander.com/powercomm ... ookup.aspx

- na pewno brak katalizatora poprawia znacznie przepływ spalin, ale i znacznie podnosi głośność motocykla

Obecna moja VFRka jest od Mundka, wcześniej miała eliminatory i pcIII - wstawała z dwójki, miała lekkie odejście w każdym zakresie.

Ja na K&Nie i tłumiku Micron przelotowym uzyskałem 100koni na kole. niby na silniku dodaje się 15%

http://www.youtube.com/watch?v=wzi87qcCHxU
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o po

Post autor: Arnold » czw 31 sty 2013, 18:54

Co do filtra to przeczytaj to: viewtopic.php?f=17&t=1390
A jeśli chcesz całkiem nowego PC to wiem, że Dynojet wypuścił na rynek V wersję do której można dokupić AutoTune z sondą lambda. Zorientuj się czy robią to do Fistaszka.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
coval
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
Imię: Piotr
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o po

Post autor: coval » pt 01 lut 2013, 16:03

Dzięki za posty.

Ogranicznik manetki? Raczej nie - zakres wydaje mi się duży (nigdy do innej bezpośrednio nie porównywałem), a z tego co czytałem to 98PS niby było ustawiane to na modułach, więc aby to obejść nie zmieniając modułu chcę PC, co dodatkowo pozwoli dostroić lepiej całość. Tym bardziej, że standardowo wydech ma jedną końcówkę, więc zakładam, że podwójny może mieć jakiś wpływ na pracę silnika. Nie wiadomo właśnie jak z tymi gotowymi mapami, bo są pod Remusa GP tylko właśnie pojedynczego - może i to zagada.

PC używkę bo i tak przekroczyłem już dawno budżet modyfikacji - czego to się nie robi dla motóra ;) - więc tymczasem decyduję się na wersję PC2 od Maćka.

1. Myślicie że używka K&N bo akurat jest w GIEŁDZIE od "tomcat" to dobry pomysł?
2. Czy sama przepustowości filtra powoduje zmianę dźwięku (tzn czy robi się głośniej)?
3. Stroił ktoś mapy indywidualnie pod moto?
Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o po

Post autor: Arnold » pt 01 lut 2013, 16:16

Hmmm. Jeśli zmiana ECU pomoże to mam z '98 nie osłabiony. Jeśli by Cię interesowało zamiast PC.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
coval
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
Imię: Piotr
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o po

Post autor: coval » pt 01 lut 2013, 16:20

ECU już mnie nie interesuje, ale dzięki za propozycje. Chcę mieć możliwość ingerencji
Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?

Awatar użytkownika
0czek
teksciarz
teksciarz
Posty: 127
Rejestracja: śr 08 sie 2007, 09:51
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o po

Post autor: 0czek » pt 01 lut 2013, 17:21

Moja VFR też miała 98 KM , była zdławiona na rolgazie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
58->88,3kkm
7 606 km -> 118 kkm -> ??

Awatar użytkownika
coval
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
Imię: Piotr
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o po

Post autor: coval » pt 01 lut 2013, 17:30

Dzięki za fotki zerknę przy najbliższej okazji. Takiego rozwiązania na pewno bym się nie dopatrzył
Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: VFR '99 Power Commander, wydech, strojenie - prośba o po

Post autor: KolczyK » sob 02 lut 2013, 01:33

o tym właśnie pisałem powyżej, dobrze, że oczuś to ogarnął dokładnie.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości