800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: marlin » pt 18 maja 2012, 13:06

Hej.
Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem nic pokrewnego. Jak coś przegapiłem to przepraszam :)

Problem polega na tym, że przez kilka pierwszych minut jazdy po włączeniu kierunku mrugają mi oba kierunki. Jak awaryjne, których nie mam :)
Czy to z rana, czy po pracy. Po kilku minutach wszystko wraca do normy.

Gdzie szukać przyczyny?

Pozdr,
Marek

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: Arnold » pt 18 maja 2012, 14:25

Wygląda jakby przerywacz kierunkowskazów nawalał. Trzeba ściągnąć czachę i najprawdopodobniej wymienić go. Który element to dokładnie powie Ci serwisówka.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: marlin » śr 23 maja 2012, 19:25

No, od weekendu mam "awaryjne" permanentnie :)
Zajechałem wczoraj do serwisu pogadać o tym problemie i mechanik bez zastanowienia stwierdził, że brak masy. Poszperałem w necie i przy podobnym przypadku na forum hondy shadow też winowajcą była masa.
Tak więc w wolnej chwili wybiorę się na poszukiwanie masy ;)

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: marlin » czw 24 maja 2012, 14:16

Podyskutuję dalej sam ze sobą. Może komuś się przyda na przyszłość :)

Zastanawiałem się nad tą zgubioną masą i jakoś mi to nie pasuje. Gdyby tak było, to kierunki raczej nie świeciłyby z normalnym natężeniem. Poza tym zmostkowałem wczoraj na próbę masę jednego z kierunków do masy motocykla i dupa, nic to nie dało.

Ze schematu elektrycznego wywnioskowałem, że przerywacza kierunków jedynie moduluje napięcie zasilające, które jest podawana na włącznik kierunków. A z tym nie ma problemu.

Z przełącznika idzie po jednym sygnale na każdą stronę do 3 żarówek (dwa kierunki + lampka na zegarach). Dodatkowo idzie po jednym sygnale do obu przednich kierunków (nie mam pojęcia po co, ale schemat jasno to pokazuje). Pytanie - w jaki sposób oba obwody (te do 3 żarówek) są zasilane jednocześnie?

Zastanawiam się nad tym przełącznikiem, czy tam w środku obwody obu kierunków nie zwierają się przypadkiem. Raz już go otwierałem, ale dziś postaram się podejść do nich z miernikiem. I będę dalej się zmóżdżał :)

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: Lukaszny » czw 24 maja 2012, 15:00

Zasilanie jest od przełącznika w manetce. Faktycznie tam szukaj problemu, bo może zwiera oba.
W wolnych chwilach spamuje sobie na Blogu prawniczym - http://forumprawnicze.info/blog/2-blog- ... -nysztala/

darecki-30
pisarz
pisarz
Posty: 291
Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
Imię: dariusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: darecki-30 » czw 24 maja 2012, 15:03

elektryka to nie za mocna moja strona ,ale mase bym zostawil w spokoju , jak by to byla jej wina to by kierunki migały ale slabiej ,obstawiłbym na zwarcie w przełaczniku kierunkow,ewentualnie uszkodzenie przewodów w wiazce wychodzacej z niego

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: marlin » czw 24 maja 2012, 19:56

Cieszy mnie, że Wasze wnioski pokrywają się z moimi. Niestety, na razie bez efektów.
Przełącznik rozebrany na drobne części i nic tam nie zwiera. Wiązka przy manetce też nie jest uszkodzona. Trzeba będzie zdejmować plastiki i sprawdzać kable po kolei... :confused

Awatar użytkownika
Marcinnelli
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 cze 2009, 23:13
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno k. Warszawy

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: Marcinnelli » pt 25 maja 2012, 02:18

Witam,

Jakbym miał kombinować to na Twoim miejscu spróbowałbym:

Rozpiąć kostkę od przełączników na lewej manetce ( 9 pinów: Brązowo-niebieski, Czarny, Pomarańczowy, Biały, Jasno-niebieski, Niebiesko-biały, Szary, Czarno-brązowy i Niebieski kabelek- o ile się nie walnąłem), spiąć "na krótko" Szary- sygnał z przekaźnika z kolejno: Pomarańczowy- powinna migać Lewa strona, Jasno-niebieski- miga Prawa strona. Jak jest OK to znaczy że skopany jest pstryczek bądź wiązka od kostki do pstryczka. Jeżeli dalej jest źle to podajesz napięcie bezpośrednio z aku na kolejno: pomarańczowy- świeci na stałe lewa strona, Jasno-niebieski- świeci na stałe prawa strona. Jeżeli świecą na stałe obie to znaczy że masz zwarcie na odcinku biegnącym od kostki prosto do żarówek.

Sprawdź to powyżej i wtedy będziemy kombinowali dalej jak się nie rozwiąże bo istnieje jeszcze kilka możliwości. Jakbym miał zgadywać to coś jest nieco zawilgocone- może sama kostka/ pstryczek. Drugie w kolejności stoi przetarcie wiązki.

Zaznaczam, że to tylko domysły :wink:

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: marlin » pt 25 maja 2012, 09:14

Robiłem tak jak proponujesz, z wyjątkiem podawania napięcia prosto z aku. Ale zmierzyłem oporność pomiędzy tymi pomarańczowym i niebieskim - ok 1 ohm, więc żadna. Stąd wniosek, że gdzieś dalej musi być zwarcie pomiędzy tymi obwodami.

Dziś po pracy biorę browary i idę do garażu walczyć z plastikami i wiązką :)

Awatar użytkownika
Marcinnelli
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 cze 2009, 23:13
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno k. Warszawy

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: Marcinnelli » pt 25 maja 2012, 13:50

Jeżeli tak już robiłeś (rozumiem że dalej pracują obie strony) to na 99% zwarcie kabli plusowych masz gdzieś w wiązce. Spróbuj jeszcze, żeby włączyć kierunki i 'pognieć' trochę wiązkę- szybko powinieneś się dowiedzieć czy i gdzie takie zwarcie masz.

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: marlin » ndz 27 maja 2012, 00:08

Uff zrobione...

Zlokalizowałem że zwarcie jest gdzieś w głównej wiązce, od której odchodzą kable do zegarów i czterech kierunków. Stwierdziłem że nie ma sensu naprawiać wiązki, tylko odciąłem oryginalne kable i pociągnąłem równoległe nowe przewody. I działa :)
Nie powiem, trochę czasu na robotę mi zeszło. Mam nadzieję, że zrobiłem to solidnie i za krótki czas nie będę musiał ponownie wszystkiego rozbierać ;)

Dzięki wszystkim za porady!

Awatar użytkownika
Marcinnelli
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 cze 2009, 23:13
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno k. Warszawy

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: Marcinnelli » ndz 27 maja 2012, 15:58

Rozwiązanie OK, fajnie że śmiga.

Ale szkoda, że nie zajrzałeś co tam się stało... Może się okazać że za miesiąc będziesz miał inny problem z kabelkami w tym samym miejscu, dowiedziałbyś się czy reszta jest ok. Ale może po prostu piszę czarny scenariusz, ja po prostu jestem zwolennikiem, żeby znaleźć przyczynę.

darecki-30
pisarz
pisarz
Posty: 291
Rejestracja: ndz 21 cze 2009, 11:10
Imię: dariusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: darecki-30 » ndz 27 maja 2012, 17:24

fakt dobrze by bylo znalez to miejsce i sprawdzic inne przewody ,moga byc uszkodzone izolacje innych i za pare kilometrow znowu klopoty,

marlin
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 63
Rejestracja: ndz 24 kwie 2011, 02:00
Imię: Marek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: 800FI - problem z kierunkami na zimnym silniku

Post autor: marlin » pn 28 maja 2012, 10:31

Wiem wiem... Uwierzcie mi, półśrodki mnie nie satysfakcjonują.
Ale w tym przypadku musiałbym chyba wyciągać całą wiązkę elektryczną, która idzie od zegarów do zadupka. A to wiązałoby się z koniecznością poważniejszego rozbierania moto. Z moimi umiejętnościami mechanicznymi mógłbym zrobić więcej złego niż dobrego :)

Planuję zwrócić na to uwagę mechanikowi przy kolejnej poważniejszej robótce, mam nadzieję że nic się nie spieprzy do tego momentu :P

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości