k.
Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
- lu73k
- pisarz

- Posty: 213
- Rejestracja: czw 27 maja 2010, 17:59
- Imię: Krzysiek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
Chłoptasy! Czy któryś z Was miał przyjemność dokonywać pierwszego przeglądu po 1000km w Vitku 800 lub 1200? Zastanawiam się, jaki filtr i olej brać, a średnio mam ochotę jechać do serwisu i wydać ileśtam (500 czy 600zł) na przegląd 
k.
k.
- Fakir
- klepacz

- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
nie jest to przypadkiem tak że musisz serwisować motonga w "ASO" aby nie stracić gwarancji?lu73k pisze:pierwszego przeglądu po 1000km
no chyba że masz po gwarancji, to wtedy zwykły motul 300v i filtr z "hiflo" powinien być git
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
Z HIlpho słyszałem złe historię. Stosowałbym oryginał lub zamiennik MEIWA.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Buła
- klepacz

- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
To chyba chodzi Ci o filtr powietrza,bo oleju są ok,sam na takich zrobiłem 30 tys na 2 VFR-ach i wszystko ok.KolczyK pisze:Z HIlpho słyszałem złe historię. Stosowałbym oryginał lub zamiennik MEIWA.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
Filtr oleju polecałbym Ori.Warto dać do nowego sprzęta cte pare zł więcej a mieć jakość.Pracowałem przy sprzedaży nowych maszyn i przegład taki polegał na wymianie oleju i sprawdzeniu połaczeń srub po tym przebiegu
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
- KolczyK
- stary wyjadacz

- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
Buła słyszałem niestety o rozwarstwieniu się olejowych.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Panasonix82
- pisarz

- Posty: 499
- Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
Z tego co mi wiadomo jest tez filtr oleju K&N i nie jest aż tak drogi, kosztuje 45 zl. Co do filtra powietrza to polecam właśnie K&N. Zainwestujesz na początku i się po 3 sezonach będziesz do przodu. A i moto będzie lepiej oddychac. Chyba ze nie planujesz aż tak długo latać tym moto. Olej to tylko Motul 300V 10w40.
ex. VFR 800 VTEC (teraz u Żetona ) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... VFR800VTEC#
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
- Klarkson
- pisarz

- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
Każdy leje to co mu pasuje.Panasonix82 pisze:Olej to tylko Motul 300V 10w40.
Natomiast Motul jakościowo nie jest taki hiper zajebiaszczy.
Wystarczy porównać normy jakości.
300V ma API SG co jak na syntentyk nie jest porywającym wynikiem.
Klarkson
- kamil grudziadz
- klepacz

- Posty: 764
- Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
- Imię: Kamil
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIADZ
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
SG to wrecz badziewie,najtanszy olej mineralny ma klase SJ,a to o 2 wyzejKlarkson pisze:300V ma API SG co jak na syntentyk nie jest porywającym wynikiem

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI
- PBWroc
- pisarz

- Posty: 249
- Rejestracja: czw 10 lut 2011, 17:04
- Imię: Paweł
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
Ja mam MOTUL 7100 MA2 10W40 i na opakowaniu mam API SG/SH/SJ/SL - ---- czyli spełnia wszystkie te klasy, nie tylko SG więc chyba niepotrzebnie się martwicie. Nie sądzę aby 300 V miał wyłącznie samo SG, skoro mój tańszy ma wyższe API.
Ale mogę się mylić. Mam wrażenie że 300 V łapie się na klasyfikacje sportowe, a te rządzą się innymi kryteriami niż API
Ale mogę się mylić. Mam wrażenie że 300 V łapie się na klasyfikacje sportowe, a te rządzą się innymi kryteriami niż API
Z laskami jest odwrotnie niż z VTEC-iem - im mniej wałków tym lepiej
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo co abstynent i impotent
Prędkość moim przyjacielem - przyjaźni nie wykorzystuj nadmiernie
Prędkość nie zabija tylko nagłe zatrzymanie ...
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo co abstynent i impotent
Prędkość moim przyjacielem - przyjaźni nie wykorzystuj nadmiernie
Prędkość nie zabija tylko nagłe zatrzymanie ...
- kamil grudziadz
- klepacz

- Posty: 764
- Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
- Imię: Kamil
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIADZ
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA OLEJÓW SILNIKOWYCH
Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) oleje dzieją się na dwie grupy: - oznaczone symbolem "S" przeznaczone dla silników z zapłonem iskrowym - oznaczona symbolem "C" przeznaczona dla silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych)
Grupa olejów silnikowych z zapłonem iskrowym obejmuje następujące kategorie:
1. Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii SJ i SL, które stosuje się w najnowocześniejszych i najbardziej obciążonych silników (bezpośredni wtrysk, turbodoładowane, wyposażone w katalizator).
Grupa olejów silnikowych z zapłonem samoczynnym obejmuje kategorie: 1. Silniki wysokoprężne: CA, CB, CC, CD, CDII, CE, CF, CF-4, CL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii CF i CL, które przeznaczone są do najbardziej wysilonych mechanicznie i cieplnie (także z doładowaniem) wysokoobrotowych silników wysokoprężnych.
Grupa olejów silnikowych przeznaczonych zarówno do pojazdów z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym (Oleje Uniweraslne). Oleje te oznacza się podwójnymi symbolami w układzie łamanym np: CF/SJ, API SG/CD, API SH/CD/EC, SAE 15W/40, API SG/CD.
Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) oleje dzieją się na dwie grupy: - oznaczone symbolem "S" przeznaczone dla silników z zapłonem iskrowym - oznaczona symbolem "C" przeznaczona dla silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych)
Grupa olejów silnikowych z zapłonem iskrowym obejmuje następujące kategorie:
1. Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii SJ i SL, które stosuje się w najnowocześniejszych i najbardziej obciążonych silników (bezpośredni wtrysk, turbodoładowane, wyposażone w katalizator).
Grupa olejów silnikowych z zapłonem samoczynnym obejmuje kategorie: 1. Silniki wysokoprężne: CA, CB, CC, CD, CDII, CE, CF, CF-4, CL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii CF i CL, które przeznaczone są do najbardziej wysilonych mechanicznie i cieplnie (także z doładowaniem) wysokoobrotowych silników wysokoprężnych.
Grupa olejów silnikowych przeznaczonych zarówno do pojazdów z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym (Oleje Uniweraslne). Oleje te oznacza się podwójnymi symbolami w układzie łamanym np: CF/SJ, API SG/CD, API SH/CD/EC, SAE 15W/40, API SG/CD.

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI
- Klarkson
- pisarz

- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
Temat olejów był już tu na wszystkie strony wałkowany. Więc można skorzystać z archiwum jeśli ktoś ma potrzebę.PBWroc pisze:Ja mam MOTUL 7100 MA2 10W40 i na opakowaniu mam API SG/SH/SJ/SL -czyli spełnia wszystkie te klasy,
Co do tego motula to moim zdaniem on w ogóle nie był testowany przez American Petrol Institute. Był testowany tylko przez laboratoria Motula - dlatego jest taki zapis a nie inny. Certyfikat API byłby przyznany na spełnianie jednej konkretnej normy. Oczywiście za odpowiednią opłatą.
Jak komuś się chce poczytać :
http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html
Obecnie najwyższą normą jest API SN, ale oleje motocyklowe zostają za nią daleko w tyle.
Główny powód to sprzęgło w kąpieli olejowej - japońska norma olejów JASO MA(MA2)
Dlatego oleje API SG - SH, które są wycofane z seryjnej produkcji w branży samochodowej stosuje się z powodzeniem w motocyklach (m.in mniejsza ilość reduktorów tarcia) .
Sam jeździłem pare dobrych lat na motulu, nie twierdze, że jest zły.
Tylko teraz są już po prostu lepsze na rynku
Klarkson
- Buła
- klepacz

- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
O to pierwsze słyszę.KolczyK pisze:Buła słyszałem niestety o rozwarstwieniu się olejowych.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- PETER
- stary wyjadacz

- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
nie wiem kto robi złą opinie tym filtrom montuje i sam na nich jeżdżę już sporo lat i na rożnych sprzętach począwszy od starej xj 550 przez gsxr i dziś w triumphie i jakoś nigdy nie miałem problemów rozbrajają mnie powtarzane plotki słyszałem że ktoś słyszał od kogoś kto słysazał za znajomy.........................
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- kamil grudziadz
- klepacz

- Posty: 764
- Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
- Imię: Kamil
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: GRUDZIADZ
- Kontakt:
Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)
podziel sie ta historia bo ja podobnie jak PETER uzywam tych filtrow od kilku ladnych lat,moi koledzy rowniez i nikt jeszcze problemow nie mialKolczyK pisze:Z HIlpho słyszałem złe historię

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości