Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
lu73k
pisarz
pisarz
Posty: 213
Rejestracja: czw 27 maja 2010, 17:59
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: lu73k » pn 26 mar 2012, 22:53

Chłoptasy! Czy któryś z Was miał przyjemność dokonywać pierwszego przeglądu po 1000km w Vitku 800 lub 1200? Zastanawiam się, jaki filtr i olej brać, a średnio mam ochotę jechać do serwisu i wydać ileśtam (500 czy 600zł) na przegląd ;)

k.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: Fakir » pn 26 mar 2012, 23:06

lu73k pisze:pierwszego przeglądu po 1000km
nie jest to przypadkiem tak że musisz serwisować motonga w "ASO" aby nie stracić gwarancji?
no chyba że masz po gwarancji, to wtedy zwykły motul 300v i filtr z "hiflo" powinien być git :bye
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: KolczyK » pn 26 mar 2012, 23:15

Z HIlpho słyszałem złe historię. Stosowałbym oryginał lub zamiennik MEIWA.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: Buła » pn 26 mar 2012, 23:32

KolczyK pisze:Z HIlpho słyszałem złe historię. Stosowałbym oryginał lub zamiennik MEIWA.
To chyba chodzi Ci o filtr powietrza,bo oleju są ok,sam na takich zrobiłem 30 tys na 2 VFR-ach i wszystko ok.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: Gacol » pn 26 mar 2012, 23:44

Filtr oleju polecałbym Ori.Warto dać do nowego sprzęta cte pare zł więcej a mieć jakość.Pracowałem przy sprzedaży nowych maszyn i przegład taki polegał na wymianie oleju i sprawdzeniu połaczeń srub po tym przebiegu
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: KolczyK » wt 27 mar 2012, 01:07

Buła słyszałem niestety o rozwarstwieniu się olejowych.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: Panasonix82 » wt 27 mar 2012, 07:23

Z tego co mi wiadomo jest tez filtr oleju K&N i nie jest aż tak drogi, kosztuje 45 zl. Co do filtra powietrza to polecam właśnie K&N. Zainwestujesz na początku i się po 3 sezonach będziesz do przodu. A i moto będzie lepiej oddychac. Chyba ze nie planujesz aż tak długo latać tym moto. Olej to tylko Motul 300V 10w40.

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: Klarkson » wt 27 mar 2012, 08:40

Panasonix82 pisze:Olej to tylko Motul 300V 10w40.
Każdy leje to co mu pasuje.
Natomiast Motul jakościowo nie jest taki hiper zajebiaszczy.
Wystarczy porównać normy jakości.
300V ma API SG co jak na syntentyk nie jest porywającym wynikiem.
Klarkson

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: kamil grudziadz » wt 27 mar 2012, 09:21

Klarkson pisze:300V ma API SG co jak na syntentyk nie jest porywającym wynikiem
SG to wrecz badziewie,najtanszy olej mineralny ma klase SJ,a to o 2 wyzej :shock: .pozadne oleje maja SL,te wypasione SM.
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
PBWroc
pisarz
pisarz
Posty: 249
Rejestracja: czw 10 lut 2011, 17:04
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: PBWroc » wt 27 mar 2012, 11:28

Ja mam MOTUL 7100 MA2 10W40 i na opakowaniu mam API SG/SH/SJ/SL - ---- czyli spełnia wszystkie te klasy, nie tylko SG więc chyba niepotrzebnie się martwicie. Nie sądzę aby 300 V miał wyłącznie samo SG, skoro mój tańszy ma wyższe API.

Ale mogę się mylić. Mam wrażenie że 300 V łapie się na klasyfikacje sportowe, a te rządzą się innymi kryteriami niż API
Z laskami jest odwrotnie niż z VTEC-iem - im mniej wałków tym lepiej
Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo co abstynent i impotent
Prędkość moim przyjacielem - przyjaźni nie wykorzystuj nadmiernie
Prędkość nie zabija tylko nagłe zatrzymanie ...

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: kamil grudziadz » wt 27 mar 2012, 12:00

KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA OLEJÓW SILNIKOWYCH

Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) oleje dzieją się na dwie grupy: - oznaczone symbolem "S" przeznaczone dla silników z zapłonem iskrowym - oznaczona symbolem "C" przeznaczona dla silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych)

Grupa olejów silnikowych z zapłonem iskrowym obejmuje następujące kategorie:
1. Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii SJ i SL, które stosuje się w najnowocześniejszych i najbardziej obciążonych silników (bezpośredni wtrysk, turbodoładowane, wyposażone w katalizator).
Grupa olejów silnikowych z zapłonem samoczynnym obejmuje kategorie: 1. Silniki wysokoprężne: CA, CB, CC, CD, CDII, CE, CF, CF-4, CL. Najwyższą jakość mają oleje kategorii CF i CL, które przeznaczone są do najbardziej wysilonych mechanicznie i cieplnie (także z doładowaniem) wysokoobrotowych silników wysokoprężnych.
Grupa olejów silnikowych przeznaczonych zarówno do pojazdów z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym (Oleje Uniweraslne). Oleje te oznacza się podwójnymi symbolami w układzie łamanym np: CF/SJ, API SG/CD, API SH/CD/EC, SAE 15W/40, API SG/CD.
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: Klarkson » wt 27 mar 2012, 13:43

PBWroc pisze:Ja mam MOTUL 7100 MA2 10W40 i na opakowaniu mam API SG/SH/SJ/SL -czyli spełnia wszystkie te klasy,
Temat olejów był już tu na wszystkie strony wałkowany. Więc można skorzystać z archiwum jeśli ktoś ma potrzebę.
Co do tego motula to moim zdaniem on w ogóle nie był testowany przez American Petrol Institute. Był testowany tylko przez laboratoria Motula - dlatego jest taki zapis a nie inny. Certyfikat API byłby przyznany na spełnianie jednej konkretnej normy. Oczywiście za odpowiednią opłatą.
Jak komuś się chce poczytać :
http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html

Obecnie najwyższą normą jest API SN, ale oleje motocyklowe zostają za nią daleko w tyle.
Główny powód to sprzęgło w kąpieli olejowej - japońska norma olejów JASO MA(MA2)
Dlatego oleje API SG - SH, które są wycofane z seryjnej produkcji w branży samochodowej stosuje się z powodzeniem w motocyklach (m.in mniejsza ilość reduktorów tarcia) .

Sam jeździłem pare dobrych lat na motulu, nie twierdze, że jest zły.
Tylko teraz są już po prostu lepsze na rynku
Klarkson

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: Buła » śr 28 mar 2012, 22:52

KolczyK pisze:Buła słyszałem niestety o rozwarstwieniu się olejowych.
O to pierwsze słyszę.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: PETER » czw 29 mar 2012, 00:48

nie wiem kto robi złą opinie tym filtrom montuje i sam na nich jeżdżę już sporo lat i na rożnych sprzętach począwszy od starej xj 550 przez gsxr i dziś w triumphie i jakoś nigdy nie miałem problemów rozbrajają mnie powtarzane plotki słyszałem że ktoś słyszał od kogoś kto słysazał za znajomy.........................
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Re: Pierwszy przegląd VFR 1200 po 1000km - OLEJ :)

Post autor: kamil grudziadz » czw 29 mar 2012, 09:59

KolczyK pisze:Z HIlpho słyszałem złe historię
podziel sie ta historia bo ja podobnie jak PETER uzywam tych filtrow od kilku ladnych lat,moi koledzy rowniez i nikt jeszcze problemow nie mial :?:
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości