Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: Kudlaty » śr 23 lis 2011, 20:56

VFR w mieście daje sobie radę bardzo dobrze podczas jazdy. Problemy zaczynają się gdy zaparkujemy i trzeba ją przepchać kawałek. Wtedy najbardziej czuć masę. VFR jest też na tyle mocna że na miasto ma wręcz za dużo tej mocy. Jest to super uniwersalny motocykl i naprawdę godny polecenia, jednak dla kogoś kto ma jeździć tylko po mieście nie polecił bym jej. Typowo do miasta są inne sprzęty jak napisali przedmówcy. Wielkim plusem dla VFR jest wygoda i ochrona przed wiatrem, deszczem itp. Czacha jest tak zrobiona że nawet w zimie nie wieje mocno na ręce i nie jest zimno:) Bardziej nadaje się na trasy, ale w mieście też da się nią jeździć.
Obrazek

Awatar użytkownika
skoch84
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 26 gru 2009, 23:05
Imię: Staszek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gniezno

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: skoch84 » śr 23 lis 2011, 21:05

Jarecki2102 pisze:Do banditów 1200 i innych sprzętów, które przyspieszają powiedzmy do 120-140km/h a potem jakoś słabną nie wspomnę
Bandit przyspiesza ładnie :twisted: tylko wnerwia mnie w nim skrzynia 5- biegowa.

Wracając do VFR: jak już wyżej wspomniano. Wygodny i uniwersalny motocykl na trasy, krótsze lub dłuższe.
W mieście bywa różnie: z początku przeszkadza trochę jego waga, do tego idzie się jednak dość szybko przyzwyczaić. Jeśli stoimy na światłach w ciepły dzień to w jajka faktycznie trochę praży :P no i ta zwrotność- mogłoby być lepiej

Przejeździłem na VFR dwa sezony. Ze swojego wyboru jestem bardzo zadowolony. Motocykl zupełnie bezproblemowy, a to też się u mnie liczy.
Ostatnio zmieniony czw 24 lis 2011, 22:27 przez skoch84, łącznie zmieniany 1 raz.
Almera N15 GA14DE '98
Honda VFR 750 RC36I '91

Awatar użytkownika
Piotr_Pan76
teksciarz
teksciarz
Posty: 114
Rejestracja: śr 31 sie 2011, 12:19
Imię: Piotr
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krzywopłoty

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: Piotr_Pan76 » śr 23 lis 2011, 22:16

Jak ktoś pisze, że się trudno prowadzi, że ciężka itp. niech oglądnie film: http://www.youtube.com/watch?v=k2BTOOqFVk4 wiem, że to już było ale to co ci goście robią z tymi jak by nie było seryjnymi motocyklami to mistrzostwo świata :) Dodam, że mnie "udało" się zrobić w ciągu jednego dnia prawie 1000 km :) fakt d..a mi już pod koniec odpadała ale chciałem zobaczyć czy dam radę i powiem że było ok.
Obrazek

Awatar użytkownika
tomaszb2
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sob 19 lis 2011, 19:01
Imię: MAX
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: tomaszb2 » śr 23 lis 2011, 22:44

Kolega_PL pisze:
tomaszb2 pisze:Witam

Ponoć VFR jest trudnym i ciężkim w prowadzeniu moto po ulicach oraz w jedzie i manewrowanie po ulicach tez sprawia kłopot.

Ile prawdy jest w tych potocznych opiniach?? :disagree
Choć vfr-ka super motocykl :) i po mieście daje radę to uważam, że są lepsze motocykle do miasta. A trampek to już w ogóle w mieście wymiata.
Vfr pojeździsz po torze, wybierzesz się na krótką przejażdżkę w koło komina, pojedziesz na kilkudniowe i dłuższe wojaże po polsce i za granicą, byle po drogach utwardzonych. Między samochadami po mieście też bez problemu pośmiagasz. Taki wash & go :). Ale w sytuacji, gdzie głównie po mieście jeździsz to np trampek, sv, monster, i wiele wiele innych jest wygodniejsze, poręczniejsze i tańsze w eksploatacji. Oczywiście są wyjatki w kierowcach vfr, co będą pisać jakie to super moto do miasta i w ogóle, to myslę, że jest to grupa nielicznych zapaleńców. W mieście daje radę, nawet wyjątkowo dobrze (z uwagi na masę i gabaryty), ale trasy te krótsze i te dalsze są jej żywiołem.

Jakim trampkiem jeździsz?
Jeżdżę Hondą TA XL600V z 1998 r. :)

A jest ktoś z mojej okolicy (Sandomierskie) z VFR na tym forum ? Jak coś to proszę o odzew chętnie podjadę się przymierzyć :)

Awatar użytkownika
ivan
klepacz
klepacz
Posty: 809
Rejestracja: wt 05 sty 2010, 17:29
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: ivan » śr 23 lis 2011, 23:03

Ja miałem okazję się ostatnio szarpnąć się takim Trampkiem jak Ty jeździsz. Pozycja wygodna (ale bardzo krótko jechałem) i nawet fajnie w zakręty wchodzi ale minusem Transalpa jest to że on nie jedzie :twisted: Wg mnie zdecydowanie za mało kucy i nie wyobrażam sobie wyprzedzania jakiegoś tira załadowanym motocyklem. VFR ma przewagę mocy a pozycja wg mnie jest też do przyjęcia.

Awatar użytkownika
Kudlaty
teksciarz
teksciarz
Posty: 155
Rejestracja: pt 24 gru 2010, 15:20
Imię: Kamil
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: Kudlaty » śr 23 lis 2011, 23:10

Piotr_Pan76 pisze:Jak ktoś pisze, że się trudno prowadzi, że ciężka itp. niech oglądnie film: http://www.youtube.com/watch?v=k2BTOOqFVk4 wiem, że to już było ale to co ci goście robią z tymi jak by nie było seryjnymi motocyklami to mistrzostwo świata :) Dodam, że mnie "udało" się zrobić w ciągu jednego dnia prawie 1000 km :) fakt d..a mi już pod koniec odpadała ale chciałem zobaczyć czy dam radę i powiem że było ok.
Widziałem ten filmik nie raz, ale teraz rzuciło mi się w oczy że w tylule jest VFR 750P. JAkaś inna odmiana Fi? Z seryjnym motocyklem mają dużo podobieństw, ale jednak są trochę lepiej do miasta przystosowane. Wysoka kierownica, bardziej wyprostowana pozycja i gdzieś na forum było napisane że te policyjne VFR miały ABS. Co oczywiście nie zmienia faktu, że jak zobaczyłem silmik to stwierdziłem że o jeździe na motocyklu nie mam pojęcia:D
Obrazek

Awatar użytkownika
tomaszb2
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: sob 19 lis 2011, 19:01
Imię: MAX
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: tomaszb2 » śr 23 lis 2011, 23:32

ivan pisze:Ja miałem okazję się ostatnio szarpnąć się takim Trampkiem jak Ty jeździsz. Pozycja wygodna (ale bardzo krótko jechałem) i nawet fajnie w zakręty wchodzi ale minusem Transalpa jest to że on nie jedzie :twisted: Wg mnie zdecydowanie za mało kucy i nie wyobrażam sobie wyprzedzania jakiegoś tira załadowanym motocyklem. VFR ma przewagę mocy a pozycja wg mnie jest też do przyjęcia.
Mi też brakuję dynamiki, tj. po 120 km/h dynamika przyspieszenia równa zeru ;]

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1856
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: śliniak290 » czw 24 lis 2011, 10:39

tomaszb2 pisze:Mi też brakuję dynamiki, tj. po 120 km/h dynamika przyspieszenia równa zeru ;]
Ja osobiście przesiadłem się z Trampka 650XL na Fistaszka i Jestem mega zadowolony. Teraz z plecaczkiem robiłem po 600km dziennie i rewelka.

Ps. ( plecaczek kazał mi sprzedać Trampka , bo skuterem nie chce jeździć :biggrin )
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2426
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: Arnold » czw 24 lis 2011, 11:36

Co do dynamiki w porównaniu do Fazera 600. Przyspieszają od zera równo ale elastyczność przy wyższych prędkościach w VFR jest dużo większa. Np przy prędkości 180 km/h kumpel miał manetkę cały czas odkręconą a ja mogłem odpuścić, dodać gazu i potrafiłem go dogonić. Jak lecimy to chłopaki przy wyprzedzaniu wajchują tymi biegami a w VFR tylko trza dać gazu. :P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: Fakir » czw 24 lis 2011, 14:14

VFR fajna w trasę i do miasta, ale grzeje w jajca - dość odczuwalne gdy mamy powyżej 25stopni i jeździmy po mieście, ale mnie jakoś to nie zraża :roll:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: Zając » czw 24 lis 2011, 17:36

Każdy motocykl ma jakieś minusy ale vfr ma ich chyba najmniej wg mnie. :? :lol:
LWL 74HN

Awatar użytkownika
poscig
klepacz
klepacz
Posty: 1361
Rejestracja: czw 17 sty 2008, 19:43
Imię: Marek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3-CITY
Kontakt:

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: poscig » czw 24 lis 2011, 22:33

Jeszcze nikt złotego środka dla wszystkich nie wynalazł...i bardzo dobrze.Najwiekszą zaletą VFR jest jej bezawaryjność i długowieczność silnika odpornego nawet na ,,zaniedbania,, ze strony właściciela.

Awatar użytkownika
GrzesiekBstok
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 51
Rejestracja: czw 02 cze 2011, 11:19
Imię: Grzegorz
województwo: podlaskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Białystok

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: GrzesiekBstok » pt 25 lis 2011, 09:42

Piotr_Pan76 pisze:Jak ktoś pisze, że się trudno prowadzi, że ciężka itp. niech oglądnie film: http://www.youtube.com/watch?v=k2BTOOqFVk4 wiem, że to już było ale to co ci goście robią z tymi jak by nie było seryjnymi motocyklami to mistrzostwo świata :)
wow ! robi wrażenie
ktoś wie co to za kierownica jest wstawiona?
VFR 800 FI, 2001
Astra G Caravan Z16XE, 2002

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: Jarecki2102 » pt 25 lis 2011, 18:58

Policyjna japońska kiera do policyjnej szyby. O oryginalną szybę będzie się opierać na 1000%. Nawet jak wykombinujesz sobie jakąś wysoką kierę to i niestety o szybie musisz pomyśleć

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Re: Fakty i mity VFR na ulicach miasta ;)

Post autor: slimak » pt 25 lis 2011, 19:49

mam VFR 800 1998r masę czuc na parkingu jak trzeba gdzieś przestawić, i jeśli kiedys klęknie bateriai będziesz chciał sam na pych to masakra :mrgreen:
ZKL

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości