POMÓŻCIE OCENIĆ OPONY.
re
po pierwsze jezeli ktos mowi ze to nie ma znaczenia myli sie. Otoz kilka zasadniczych roznic:
po pierwsze mieszanka - nie wiem czy wiesz ale sportowe opony trzeba dlugo rozgrzewac wiec przez pierwsze 15 minut jazdy (albo wiecej) kiepsko sie prowadza . po drugie profil sportowe so tak wyprofilowane ze ladnie sie skladaja w zakretach i nie maja takiej stabilnosci na prostej jak turystyczne gumy (a tu na odwrot ze skladaniem - nie sa tak latwe jak sportowe w skladaniu). wiec mieszanie ekstremalne typu sportowa z przodu turystyk z tylu to nie najlepszy pomysl.
po pierwsze mieszanka - nie wiem czy wiesz ale sportowe opony trzeba dlugo rozgrzewac wiec przez pierwsze 15 minut jazdy (albo wiecej) kiepsko sie prowadza . po drugie profil sportowe so tak wyprofilowane ze ladnie sie skladaja w zakretach i nie maja takiej stabilnosci na prostej jak turystyczne gumy (a tu na odwrot ze skladaniem - nie sa tak latwe jak sportowe w skladaniu). wiec mieszanie ekstremalne typu sportowa z przodu turystyk z tylu to nie najlepszy pomysl.
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
nikt nie mowi o ekstremalnym mieszaniu bo to nie ma sensu, ale miekka i srednia lub twarda i srednia to ok (cos jak z czasami w angielskim
)
poza tym i tak zalezy jak kto jezdzi bo jesli jego jazda niczym sie nie rozni od jazdy WSK to m0ze se nawet na 20 letnich turystykach jezdzic;.....

poza tym i tak zalezy jak kto jezdzi bo jesli jego jazda niczym sie nie rozni od jazdy WSK to m0ze se nawet na 20 letnich turystykach jezdzic;.....
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
- Jacko
- ostry klepacz
- Posty: 2208
- Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
- Imię: Jacek
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Komarówka Podlaska
- Kontakt:
Ja pisałem wcześniej już zużyłem Z6 było ok i na mokrym też nie było źle.maciek pisze:ale podobno Z6 jest porządny
A te 7000 zrobione bez niby to śladów zużycia tak jak pisze wcześniej LU to coś mi nie podchodzi. Ja po 8000 juz wyrzuciłem. Po prostu pojawiły sie druciki

Fakt było parę paleń gumy ale nie aż tyle żeby była taka róznica w przebiegach.
Myślę, że to są w miarę miękkie opony i po prostu muszę uciekać. Za to trzymają sioe nieźle.
- badek
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Beskidy
- Kontakt:
Ja teraz mam Z6 na przodzie i nie jestem zadowolony z niego. Może za bardzo grymasze ale jakoś ten przód mi nie daje 100 % pewności w zakręcie. Na tyle mam Conti Sport Attack jest po prostu wyborny
moim skromnym zdaniem trzyma lepiej niż Michelin pilot sport
Ale nie wróże mu wiecej niz 5-6 tyś km. Po tysiaku widać juz że schodzi.


- mors
- stary wyjadacz
- Posty: 3001
- Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Na Metzelerach 4 - przód i tył zrobiłem 14tys. Do przodu nie miałem zastrzeżeń, a tył parę razy dziwnie mi odjechał szczególnie w chłodzie i lekkiej wilgoci na jezdni. Powiem otwarcie - nie mam do nich zaufania. Przód jeszcze by mógł pojeździć,a ale tyl definitywnie jest do wymiany chociaż drutów jeszcze nie widać. Dla mnie ME Z4 są trochę za twarde.
Mam zamiar zmienić obie na Pilot Road 2 - dwa składy mieszanki - boki miękkie , środek twardy. Podoba mnie się ta idea. Jak pojeżdżę to opowiem. Gabas ma zamiar zrobić to samo - to też pewnie dorzuci coś od siebie.
Ciekaw jestem jak to będzie kiedy zacznę się składac i najpierw będzie jazda na jednej mieszance, a potem przy coraz głębszym złożeniu na dwóch różnych i znowu na innnej. Czy to wogóle można zauważyć i ma wpływ na stabilność w złożeniu. podobno Brydżstołn też ma gumy o dwóch skłądach mieszanki i nazywa to SACT oraz SACT Cap&Base. (Straight and Cornering Technology)
Ktoś na czymś takim śmigał?
Mam zamiar zmienić obie na Pilot Road 2 - dwa składy mieszanki - boki miękkie , środek twardy. Podoba mnie się ta idea. Jak pojeżdżę to opowiem. Gabas ma zamiar zrobić to samo - to też pewnie dorzuci coś od siebie.
Ciekaw jestem jak to będzie kiedy zacznę się składac i najpierw będzie jazda na jednej mieszance, a potem przy coraz głębszym złożeniu na dwóch różnych i znowu na innnej. Czy to wogóle można zauważyć i ma wpływ na stabilność w złożeniu. podobno Brydżstołn też ma gumy o dwóch skłądach mieszanki i nazywa to SACT oraz SACT Cap&Base. (Straight and Cornering Technology)
Ktoś na czymś takim śmigał?
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS
- ppamula
- stary wyjadacz
- Posty: 3542
- Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Osobiście uważam że obie oponki powinny byc te same. W końcu moto jest tak równoważone by było rónomiernie obciązone.
Mam Pirelli Diablo s przodu i z tyłu i są diabelsko fantastyczne. Na żadnych się tak nie kładłem, na żadnych nie miałem takiego zaufania. Wymagają rozgrzania ale to kilka minut zygzakiem po wyjechaniu z parkingu.
Uślizgują sie tylko na studzienkach i białych pasach w zakrętach ale jakie się nie ślizgają.
Mam Pirelli Diablo s przodu i z tyłu i są diabelsko fantastyczne. Na żadnych się tak nie kładłem, na żadnych nie miałem takiego zaufania. Wymagają rozgrzania ale to kilka minut zygzakiem po wyjechaniu z parkingu.
Uślizgują sie tylko na studzienkach i białych pasach w zakrętach ale jakie się nie ślizgają.
- maciek
- klepacz
- Posty: 573
- Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Też byłem tego zdania. Co prawda nie zmieniłem go całkowicie, ale podobno kluczem jest powierzchnia styku opony z podłożem w zakręcie. Jeśli zmienia się oponę przednią tak, aby ta powierzchnia była większa niż przy oponie z kompletu nie powinno być kłopotów.Osobiście uważam że obie oponki powinny byc te same.
Tył zużywa mi się wolniej, więc podjąłem decyzję o zrobienie z siebie królika doświadczalnego i załozenie na przód czegoś bardziej sportowego niż na tyle.
- Shoov
- klepacz
- Posty: 813
- Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mors założyłeś już te pilotki road 2, ja zamierzam zanabyć je od tego kolesia:
http://moto.allegro.pl/item192622720_mi ... 50_17.html
może ktoś ma jakieś doświadczenia w handlu z jegomościem...
Wcześniej jeżdziłem na pilot road I i były poprostu zajebiste... przynajmniej jak dla mnie, niestety po dzwonie z przedniej zrobiło sie jajo a tył był łaty, zreszta on też solidnie oberwałwiec będe zmieniał komplet, jak ktoś ma założone road 2 to chetnie jakąś opinie bym uslyszał na ich temat.
http://moto.allegro.pl/item192622720_mi ... 50_17.html
może ktoś ma jakieś doświadczenia w handlu z jegomościem...
Wcześniej jeżdziłem na pilot road I i były poprostu zajebiste... przynajmniej jak dla mnie, niestety po dzwonie z przedniej zrobiło sie jajo a tył był łaty, zreszta on też solidnie oberwałwiec będe zmieniał komplet, jak ktoś ma założone road 2 to chetnie jakąś opinie bym uslyszał na ich temat.
-
- zadomowiony
- Posty: 71
- Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 15:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa
Vitam,
Moim skromnym zdaniem...TYLKO NOWE !!! Żadnych używek !!!
Jedno dłuższe zblokowanie przy hamowaniu albo palenie gumy i z opony robi sie jajo, moze zacząc bić i rozwalac po kolei wszystko od łożysk po Twoje nerwy bo sie bedziesz głowił "co mi tak kiera wali jak ją puszczam przy setce..." i wymieniał po kolei wszystko zanim dojdziesz ze to opona.
Wiec stawiaj na nowe i z bani.
Pozdr.
Pawel
Moim skromnym zdaniem...TYLKO NOWE !!! Żadnych używek !!!

Jedno dłuższe zblokowanie przy hamowaniu albo palenie gumy i z opony robi sie jajo, moze zacząc bić i rozwalac po kolei wszystko od łożysk po Twoje nerwy bo sie bedziesz głowił "co mi tak kiera wali jak ją puszczam przy setce..." i wymieniał po kolei wszystko zanim dojdziesz ze to opona.
Wiec stawiaj na nowe i z bani.
Pozdr.
Pawel
VEE-Four For ALL !!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości