POMÓŻCIE OCENIĆ OPONY.

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
koks
bywalec
bywalec
Posty: 36
Rejestracja: pt 30 gru 2005, 22:54
Płeć: Mężczyzna

re

Post autor: koks » pt 13 kwie 2007, 13:33

po pierwsze jezeli ktos mowi ze to nie ma znaczenia myli sie. Otoz kilka zasadniczych roznic:
po pierwsze mieszanka - nie wiem czy wiesz ale sportowe opony trzeba dlugo rozgrzewac wiec przez pierwsze 15 minut jazdy (albo wiecej) kiepsko sie prowadza . po drugie profil sportowe so tak wyprofilowane ze ladnie sie skladaja w zakretach i nie maja takiej stabilnosci na prostej jak turystyczne gumy (a tu na odwrot ze skladaniem - nie sa tak latwe jak sportowe w skladaniu). wiec mieszanie ekstremalne typu sportowa z przodu turystyk z tylu to nie najlepszy pomysl.

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » pt 13 kwie 2007, 14:55

nikt nie mowi o ekstremalnym mieszaniu bo to nie ma sensu, ale miekka i srednia lub twarda i srednia to ok (cos jak z czasami w angielskim :D )
poza tym i tak zalezy jak kto jezdzi bo jesli jego jazda niczym sie nie rozni od jazdy WSK to m0ze se nawet na 20 letnich turystykach jezdzic;.....
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Lu
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: pn 02 paź 2006, 22:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: Lu » pt 13 kwie 2007, 22:08

ja śmigam na Z6 i jestem zadowolony zrobiłem na nich 7tyś i wogule nie widze zużycia wykładam sie na nich jak Pedrosa że aż mam pozdzierane obciążniki na kierownicy :evil a w deszczu slizgam się na nich jak rosyjski łyżwiarz :biggrin
Motocykliści są ludźmi z jajami nawet jeśli są kobietami :)

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » pn 16 kwie 2007, 13:03

Lu pisze:a w deszczu slizgam się na nich jak rosyjski łyżwiarz :biggrin
Czy to znaczy, że się ślizgają na mokrym?
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 618
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » pn 16 kwie 2007, 16:28

dziwne, ale nigdy mi się dobrze na metzelerach ani na bridgestone'ach nie jeździło. wiem, ze zalezy od modelu opony, ale wcześniej miałem turystyczne ME4 , teraz mam turystycznego dunlopa D dwieściecośtam i motocykl o wiele pewniej mi się prowadzi i przyjemniej składa w zakręty.

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » pn 16 kwie 2007, 16:54

ME Z4 nie są chwalone, ale podobno Z6 jest porządny lepszy od Dunlopów D220, które mam w tym momencie ;)
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » wt 17 kwie 2007, 14:41

maciek pisze:ale podobno Z6 jest porządny
Ja pisałem wcześniej już zużyłem Z6 było ok i na mokrym też nie było źle.
A te 7000 zrobione bez niby to śladów zużycia tak jak pisze wcześniej LU to coś mi nie podchodzi. Ja po 8000 juz wyrzuciłem. Po prostu pojawiły sie druciki :mrgreen:
Fakt było parę paleń gumy ale nie aż tyle żeby była taka róznica w przebiegach.
Myślę, że to są w miarę miękkie opony i po prostu muszę uciekać. Za to trzymają sioe nieźle.

Awatar użytkownika
badek
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pn 11 wrz 2006, 08:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: badek » sob 21 kwie 2007, 11:50

Ja teraz mam Z6 na przodzie i nie jestem zadowolony z niego. Może za bardzo grymasze ale jakoś ten przód mi nie daje 100 % pewności w zakręcie. Na tyle mam Conti Sport Attack jest po prostu wyborny :hooray moim skromnym zdaniem trzyma lepiej niż Michelin pilot sport :hooray Ale nie wróże mu wiecej niz 5-6 tyś km. Po tysiaku widać juz że schodzi.

Awatar użytkownika
mors
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3001
Rejestracja: czw 28 wrz 2006, 10:14
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: mors » sob 21 kwie 2007, 17:04

Na Metzelerach 4 - przód i tył zrobiłem 14tys. Do przodu nie miałem zastrzeżeń, a tył parę razy dziwnie mi odjechał szczególnie w chłodzie i lekkiej wilgoci na jezdni. Powiem otwarcie - nie mam do nich zaufania. Przód jeszcze by mógł pojeździć,a ale tyl definitywnie jest do wymiany chociaż drutów jeszcze nie widać. Dla mnie ME Z4 są trochę za twarde.

Mam zamiar zmienić obie na Pilot Road 2 - dwa składy mieszanki - boki miękkie , środek twardy. Podoba mnie się ta idea. Jak pojeżdżę to opowiem. Gabas ma zamiar zrobić to samo - to też pewnie dorzuci coś od siebie.

Ciekaw jestem jak to będzie kiedy zacznę się składac i najpierw będzie jazda na jednej mieszance, a potem przy coraz głębszym złożeniu na dwóch różnych i znowu na innnej. Czy to wogóle można zauważyć i ma wpływ na stabilność w złożeniu. podobno Brydżstołn też ma gumy o dwóch skłądach mieszanki i nazywa to SACT oraz SACT Cap&Base. (Straight and Cornering Technology)
Ktoś na czymś takim śmigał?
alkohol - nawet pity bez umiaru, nie przyćmi bólu po stracie przyjaciela... 16.10.2007 ROADS

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » sob 21 kwie 2007, 19:30

a czy to nie BT020??
i napewno tego nie odczujesz tych.... "amian mieszanki"...
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » pn 23 kwie 2007, 14:11

Mam już na kołach nowe opony.
Tył to Metzeler Z6, przód to Metzeler M1.
Pierwsze wrażenia po zmianie to duuużo zwrotniejszy motocykl, dużo pewniej się prowadzi w zakrętach. Jeśli chodzi o zużycie, trudno cokolwiek powiedzieć, bo chyba jeszcze 200km nawet nie przejechałem ;)
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3542
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » wt 24 kwie 2007, 16:08

Osobiście uważam że obie oponki powinny byc te same. W końcu moto jest tak równoważone by było rónomiernie obciązone.
Mam Pirelli Diablo s przodu i z tyłu i są diabelsko fantastyczne. Na żadnych się tak nie kładłem, na żadnych nie miałem takiego zaufania. Wymagają rozgrzania ale to kilka minut zygzakiem po wyjechaniu z parkingu.
Uślizgują sie tylko na studzienkach i białych pasach w zakrętach ale jakie się nie ślizgają.

Awatar użytkownika
maciek
klepacz
klepacz
Posty: 573
Rejestracja: pt 18 lis 2005, 09:05
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Post autor: maciek » śr 25 kwie 2007, 15:22

Osobiście uważam że obie oponki powinny byc te same.
Też byłem tego zdania. Co prawda nie zmieniłem go całkowicie, ale podobno kluczem jest powierzchnia styku opony z podłożem w zakręcie. Jeśli zmienia się oponę przednią tak, aby ta powierzchnia była większa niż przy oponie z kompletu nie powinno być kłopotów.
Tył zużywa mi się wolniej, więc podjąłem decyzję o zrobienie z siebie królika doświadczalnego i załozenie na przód czegoś bardziej sportowego niż na tyle.
maciek | była VFR800FI | Fotografia www.piech-dubis.com

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » ndz 13 maja 2007, 21:50

Mors założyłeś już te pilotki road 2, ja zamierzam zanabyć je od tego kolesia:
http://moto.allegro.pl/item192622720_mi ... 50_17.html
może ktoś ma jakieś doświadczenia w handlu z jegomościem...
Wcześniej jeżdziłem na pilot road I i były poprostu zajebiste... przynajmniej jak dla mnie, niestety po dzwonie z przedniej zrobiło sie jajo a tył był łaty, zreszta on też solidnie oberwałwiec będe zmieniał komplet, jak ktoś ma założone road 2 to chetnie jakąś opinie bym uslyszał na ich temat.

Wolszczak
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: wt 03 kwie 2007, 15:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Wolszczak » pn 14 maja 2007, 16:13

Vitam,

Moim skromnym zdaniem...TYLKO NOWE !!! Żadnych używek !!! :omg
Jedno dłuższe zblokowanie przy hamowaniu albo palenie gumy i z opony robi sie jajo, moze zacząc bić i rozwalac po kolei wszystko od łożysk po Twoje nerwy bo sie bedziesz głowił "co mi tak kiera wali jak ją puszczam przy setce..." i wymieniał po kolei wszystko zanim dojdziesz ze to opona.

Wiec stawiaj na nowe i z bani.

Pozdr.
Pawel
VEE-Four For ALL !!!!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 226 gości