Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Fakir » czw 09 cze 2011, 07:26

Siema, po weekendowym zdarzeniu, kiedy to o mały włos wjechałem pewnej kobiecie analnie w auto, stwierdziłem że klocki do wymiany :?

toteż odstawiłem motocykl, okazało się że uszczelniacze również mam do wymiany (shit 150 zika za parę gumeczek - toż to najdroższe gumki w moim życiu :lol: )

hamulce zrobione, ale okazało się że mam problem z gaźnikami, postanowiłem że sprawdzę jak się mają świece - były wymieniane 2 tyś km temu.
nie odpalałem motocykla od czasu weekendowego przyjazdu do chaty, po trasie ok. 120km

patrze, a tu taki widok mi się ukazał - świece z tylnych cylindrów
http://img16.imageshack.us/img16/5392/08062011018.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/1161/08062011017.jpg

zauważyłem ze jedna świeczka jest mokra od paliwa, kiedy zakręciłem rozrusznikiem bez świec, to z tego cylindra w którym świeca była mokra, wyleciała "mgiełka" paliwa :shock:

świece są czarne, domyślam się że to wina zbyt bogatej mieszanki, ale niezbyt dużo pali, ok. 6.5 miasto, trasa 5.5-6 na setkę.
dodatkowo zauważyłem pewną zależność (niestety dostałem się tylko do tylnych cylindrów) że podczas pracującego silnika, wyciągniecie fajki z prawego cylindra objawia się zaniżonymi obrotami, ale już kiedy wyciągnę fajkę z lewego cylindra to obroty pozostają bez zmian :shock:

świeca na lewym cylindrze sucha, dlaczego nie dochodzi tam paliwo?
parę tyg temu bylem na hamowni - wynik 107 koni, moment obr tez trochę zawyżony, lecz kiedy chce sie rozpędzić do większych prędkości, to dochodzę do 205-210 i dalej ani rusz, bez różnicy czy 5 czy 6 bieg.

jakieś rady?
w weekend prawdopodobnie zabiorę się za gaźniki, są z nimi jakieś typowe utrudnienia z których VFR'ki są znane?
czy standard - jak to bywa w większości japońskich motocykli?
PS. aby mieć dostęp do gaźników umożliwiający ich demontaż oraz regulacje, trzeba ściągać boczki?

pzdr :cool
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: kiki » czw 09 cze 2011, 08:58

świeca na lewym cylindrze sucha, dlaczego nie dochodzi tam paliwo?
na chodzącym silniku sprawdź czy kolanko tego cylindra się nagrzewa.
A filtr powietrza kiedy zmieniłeś? Możliwe, że przez to , że jest brudny silnik pracuje na bogatej mieszance.

Co do regulacji i czyszczenia- to samo co przy innych japońskich bateriach - wiec luzik.

Wydech seria?

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Fakir » czw 09 cze 2011, 11:26

kiki pisze:
świeca na lewym cylindrze sucha, dlaczego nie dochodzi tam paliwo?
na chodzącym silniku sprawdź czy kolanko tego cylindra się nagrzewa.
A filtr powietrza kiedy zmieniłeś? Możliwe, że przez to , że jest brudny silnik pracuje na bogatej mieszance.

Co do regulacji i czyszczenia- to samo co przy innych japońskich bateriach - wiec luzik.

Wydech seria?
Kolanka wydechowego nie sprawdzalem, ale swieca byla tylko ciepla, w porownaniu do tej obok ktora byla goraca, iskra tam dochodzi na niepracujacy cylinder, z fajki kopie az milo.

Filtr nie wiem kiedy byl zmieniany, ale nie widac aby byl zasyfiony, mam go zamiar wymienic przy najblizszej okazji.

Wydech seryjny,
Ps . Mozecie zapoodac jakies dane dotyczace fabrycznych ustawien sruby mieszanki, poziomu plywakow, oraz ustawien iglicy membran?
Pozdr
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: kiki » czw 09 cze 2011, 11:40

wieczorem bede w domu to wysle Ci screena z serwisówki :)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Fakir » czw 09 cze 2011, 13:39

okey, w takim razie czekam za screenem z serwisowki.
A wlasciwie to co moze byc przyczyna ze nie jest podawane paliwo na ten jeden garnek?
Czyzby zaworek iglicowy sie zawiesil?

Z ciekawosci wkrecilem wszystkie swiece, na tym cylindrze gdzie paliwo nie dochodzi, wyciagnalem fajke, takze pracowal on bez iskry.
Odpalilem silnik, troche popracowal, pokrecilem pod 4-5tys rpm, wykrecam swiece na ktorej nie bylo fajki - i SUCHA !
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: kiki » czw 09 cze 2011, 21:19

https://picasaweb.google.com/kiki.vfr/ScanyKsiazki
tu masz obiecane zdjecia.
Co do tego, że nie podaje paliwa- wyczyść dokładnie gaźniki potem będziemy myśleć :)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Fakir » pt 10 cze 2011, 00:03

dzięki, ale czy ta serwisówka nie jest do starszych roczników niż moja rc36a ?
mam vfr'ke z 97 roku, z przedziału 94-97
czy może niema roznicy w tych gaznikach?

po za tym dzis udalo mi sie dostac do gaznikow, jest tam tyle syfu co nie miara :shock:
doslownie na dnie komór pływakowych zalega 0,5-1 cm warstwa ciemno czerwonego pyłu.
oraz dysze sa rowniez zasyfione tym pylem, to mialo prawo nie chodzic jak powinno.

czy myslicie ze wyczysczenie wystarczy?
mozliwe ze jeszcze cos bedzie uszkodzone?

wiem tylko jedno, ze gazniki trzeba rozebrac w drobny mak i wyczyscic, bede je musiał zamoczyć w czymś, ale w czym? zwykla benzyna? czy moze najpierw jakis detergent z wodą, a pozniej benzyna?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Arnold » pt 10 cze 2011, 07:26

Od razu po rozkręceniu wydmuchaj dużym ciśnieniem ten syf. Ja używałem zwykłej benzyny do rozpuszczania tego. Prawdopodobnie będziesz musiał zrobić synchro po tej operacji.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: kiki » pt 10 cze 2011, 10:19

dzięki, ale czy ta serwisówka nie jest do starszych roczników niż moja rc36a ?
mam vfr'ke z 97 roku, z przedziału 94-97
czy może niema roznicy w tych gaznikach?
ale jest tam rozgraniczenie na gazniki 94-on :)


Co do czyszczenia to możesz użyć zwyczajnych carbcleanerów- dosyc fajnie radza sobie z osadem i brudem.
Chociaż jeśli masz naprawde ciezki syf to bez dobrego szorowania albo myjki ultradzwiękowej może się nie obejść.

Jesli miałeś aż tak zasyfione gazniki to wogóle cud że odpalał :)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Buła » pt 10 cze 2011, 20:20

Dokładne czyszczenie gażników,dobre ustawienie póżniej synchro i zmień filtr powietrza i powinno być ok.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Fakir » sob 11 cze 2011, 09:21

czyli dla mojego rocznika, sklad mieszanki to 1 i 3/8 obr sruby skladu mieszanki?
nie jest to zbyt mało?

PS. obroty liczymy od calkowicie WKRĘCONEJ śruby?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré


Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Gacol » ndz 12 cze 2011, 15:44

ładny bajzel...Proponuje rozglądnąć się za nowymi gaziorami albo samymi dyszami bo nie wiem czy doprowadzisz je do stanu"jeżdzącego"
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: Fakir » ndz 12 cze 2011, 15:54

Gacol pisze:nie wiem czy doprowadzisz je do stanu"jeżdzącego"
już wszystko poczyściłem, złożyłem wczoraj i śmiga :D
oczywiście pierwsze co przed odpaleniem to nowy filtr paliwa.

PS. ostatnie fotki są po czyszczeniu

wyraźnie czuć poprawę pracy silnika, pomimo że czeka mnie jeszcze synchro, to silnik pracuje bardziej rytmicznie, wcześniej jeden garnek niedomagał i dlatego praca silnika przypominała tą kiedy świece nadają się do wymiany.

gaźniki rozkręciłem w drobny mak, intensywne czyszczenie wd40 na przemian z jakimś "carbclenerem" (oczywiście gumowe elementy czyściłem tylko zwykłym detergentem)

dysze doprowadziłem do takiego stanu że może nie lśnią jak nowe, ale nie widać na nich syfu, i mają gładką powierzchnie, a nie jak poprzednio był osadzony na nich kamień.

jeszcze wyreguluje skład mieszanki za pomocą color tune, obecnie mam wykręconą mieszankę na 2 obr, wymienię filtr powietrza, zrobię synchro, wyreguluje skład mieszanki i zobaczymy jak ze spalaniem :D

muszę jeszcze coś wykminić ze zbiornikiem na paliwo, bo jest trochę skorodowany w środku, i nie chcę aby syfił od filtr paliwa, znajomy podpowiedział żeby wypłukać go roztworem woda - fosol. :roll:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

Post autor: kiki » ndz 12 cze 2011, 22:32

no to ładnie- tak powiedziawszy to nie wiem kto tak zapuscił te gazniki,
Na 200% wina leżała po ich stronie :twisted:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość