Koszt utrzymania

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
Rof
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 kwie 2006, 21:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Koszt utrzymania

Post autor: Rof » ndz 02 kwie 2006, 23:43

przegl?daj?c r?znego rodzaju strony o hondzie vfr, natykam sie na stwierdzenia ze motyocykl ten jest drogi w utrzymaniu, nie tylko ze wzgledu na zuzycie paliwa lecz na "cz?sci nalez?ce do najdrozszych", a w przypadku awarii koszty naprawy s? kosmiczne. Czy to prawda, czy koszt utrzymania nie jest jako? szczeg?lnie wy?szy w porowaniu z innymi motocklami? chodzi mi przede wszystkim starsze roczniki

UxY
Administrator
Administrator
Posty: 1467
Rejestracja: sob 29 paź 2005, 17:05
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: UxY » pn 03 kwie 2006, 00:14

No to ja pierszy ;] Od razu riposta, czemu na zurzycie paliwa? Moja RC24 pali zaleznie od stylu jazdy od 6 do 8 lit?rw, to standart w tej klasie tak?e nie wydaje mi sie ?eby by?o du?o. Co do cz??ci. Og?le ze wszystkimi starymi motocyklami jest problem z cz??ciami ostatnimi czasy na allegro by?o kilka RC 24 na cz??ci bo do serwsu nie ma co zagl?da?. Og?lnie VFR maj? opinie drogich cz??ci i faktycznie tak jest. (acz kolwiek rzeczy eksploatacyjnie takie jak filtry maja standardowe ceny :) )ale zapewne czyta?es te? z? co z tego skoro psuja sie conajmniej dwa razy rzadziej :]

Awatar użytkownika
zbyl
pisarz
pisarz
Posty: 456
Rejestracja: wt 29 lis 2005, 12:45
Imię: Zbyszek
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zbyl » pn 03 kwie 2006, 08:40

Zalazy co kupujesz jesli kupisz sztuke ktora ledwo jezdzi i bedziesz musial do niej
dokladac to faktycznie koszta sa wieksze.
Jesli chodzi o serwis to tez w serwisie chca wieksza kasa za reg. zaworow ze wzgledu
na silnik V4. Co do reszty kosztow hmm nie mialem jakis innych oprocz reglera hihi.
ale to norma :-)
Spalanie mam od 5 do 6,6 litra. wiec nie jest zle.
Awaryjnosc to tylko raz mi padl regler i tyle
wiec nie sadze zeby to byl jakis drogi motocykl.

zbyl

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » pn 03 kwie 2006, 09:47

je?eli chodzi o cz??ci eksploatacyjne to ceny s? poodobne jak do innych moto , np lo?yska gl?wki ramy, klocki, filtry, co do zu?ycia paliwka to wiadomo ?e silniki V pal? mniej od rz?d?wek :)

Te? znalazem w necie kilka oponi ? eVFR-y s? drogie w utrzymaniu ale osobi?cie uwarzam ?e s? to bzdury. Jak masz zadbany egzemplarz to nie masz si? czego obawia? :)
RClomza.pl

Awatar użytkownika
Rof
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 kwie 2006, 21:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rof » pn 03 kwie 2006, 22:38

no dzieki, coraz bardziej sie przekonuje do vfr (tzn przekonany jestem, bo wiem ze to super moto) ale wszyscy strasz? :) i namawiaj? do gs albo xj, ale ja wiem ze jak kupie cos mniejszego to zaraz bede chcia? przeskoczy? do innej klasy pojemno?ci ;)

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pn 03 kwie 2006, 23:04

GS ,XJ ????? GS? nie smiga?em ,a co do yamahy to jezdzilem XJ600N i powiem ze moto zrywne ,lecz malo ekonomiczne ,i strasznie sie grzeje ,moze dlatego ze chlodzone tylko powietrzem,bez por?wnania do VFR,a co do straszenia przed VFR to troche rozumu i nie masz sie czego bac ,najwazniejsze nie dzidowac od razu na maksa ,wyczuc silnik ,hamulce i wage ,p?zniej nie bedziesz chcia? nic innego :P

Awatar użytkownika
Rof
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 kwie 2006, 21:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rof » pn 03 kwie 2006, 23:19

co do stylu jazdy to preferuje ekonomiczno - turystyczny i my?l? ze g?upawka mi nie grozi ;) jednak lubie motocykle o du?ym momencie obrotowym, by?em ogl?da? i jezdzi?em na yamaszce fj 1100 i wra?enia jak najbardziej pozytywne (od 50 kmh na 5 biegu mozna zapomnie? o skrzyni bieg?w ), jednak wiek, niepor?czno?? w mie?cie no i "pluje z?ot?wkami" z wydech?w :mrgreen:

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » pn 03 kwie 2006, 23:30

czyli masz nast?pne "za" ?eby kupic VFR bo na XJ po zrobieniu 100km bol? plecy a do wysokich nie nale?e (176cm),aha a momentu w XJ nie ma wog?le :P

Awatar użytkownika
Karol
klepacz
klepacz
Posty: 652
Rejestracja: czw 23 mar 2006, 14:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Karol » wt 04 kwie 2006, 09:40

Rof nie pchaj si? w gs po po roku b?dziesz szukal czego? innego. A to oznacza znowu wydatki. Gs dobry jest na pocz?tek. Jak lubisz jazd? turystyczn? to z VFR-Y b?dziesz zadowolony w 110 %.
A jak trzeba to i poszale? mo?na :)

A tak pozatym to b?dziesz mial do dyspozycji fajnych forumicz?w :)

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » wt 04 kwie 2006, 15:56

seba_VF750FR pisze:aha a momentu w XJ nie ma wog?le :P
Seba: podpadasz :P
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
Rof
Posty: 11
Rejestracja: sob 01 kwie 2006, 21:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Rof » wt 04 kwie 2006, 17:06

chodzi mi o xj diversion, naprawde jest tak zle? mysle jeszcze o ntv 650

seba_VF750FR
klepacz
klepacz
Posty: 901
Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: seba_VF750FR » wt 04 kwie 2006, 19:53

tak diversjonke musisz krecic mocno bo silnik do elastycznych nie nalezy przynajmniej mi sie tak zdaje jak pojezdzi?em na swojej RC24,og?lnie nie m?wie ze moto jest z?e ale vfr to vfr ,kup a nie po?a?ujesz

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » śr 05 kwie 2006, 22:45

Rof pisze:chodzi mi o xj diversion, naprawde jest tak zle? mysle jeszcze o ntv 650
te? si? przymierza?em do ntv ale prawde m?wi?c to teraz zdecydowanie wola? bym vfr ;)

[ Dodano: 2006-04-05, 22:53 ]
Karol656 pisze:co do zu?ycia paliwka to wiadomo ?e silniki V pal? mniej od rz?d?wek :)
niezupe?nie, taki np. fazer pali 5-6 litr?w a vfra przy takiej samej jezdzie 6-10 jak sie du?o jezdzi to jest spora r??nica zw?aszcza bior?c pod uwag? fakt ?e za jaki? miesiac ceny benzyny podskocz? do 4.20 oczywi?cie nie zniech?cam nikogo do vfry, bro? mnie panie bo?e ;)
a co do koszt?w serwisu to prawde powie choby ten cennik:
http://www.motofun.cc.pl/html%20serwis/rz.htm

[ Dodano: 2006-04-05, 22:59 ]
z cze?ciami nie wiem jak jest bo nie mia?em jeszcze w?tpliwej przyjemno?ci ?ciagania jakiego? elementu przez serwis hondy np. a u?ywki z tego co widze ci??ko dostac, ale niech sie wypowiedz? Ci kt?rzy maja vfr d?u?ej.

Awatar użytkownika
SirAdam
bywalec
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: pn 06 mar 2006, 23:46
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mannheim (Germany)

Post autor: SirAdam » śr 05 kwie 2006, 23:58

shoovfr750 pisze:a co do koszt?w serwisu to prawde powie choby ten cennik:
Omatko jaka taniocha :mrgreen:
Pomnozcie te ceny przez 4 albo 5 i wyjda wam niemieckie ceny.
Ok, ale biorac pod uwage polskie zarobki to tanio wcale nie jest, niestety :neutral:




SirAdam
Była VFR, ale się zeszlifowała, była CBR 1100 XX - sprzedana, a teraz jest FZ1 - sprzedana. Motocykla brak. :P

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » czw 06 kwie 2006, 15:34

SirAdam pisze: Omatko jaka taniocha :mrgreen:
Pomnozcie te ceny przez 4 albo 5 i wyjda wam niemieckie ceny.
Ok, ale biorac pod uwage polskie zarobki to tanio wcale nie jest, niestety :neutral:
SirAdam
Tanio nie jest bior?c pod uwage zarobki w Polsce ale mot?r to mot?r ;) kasa zawsze sie znajdzie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości