
System Vtec
- KOdi
- zadomowiony
- Posty: 96
- Rejestracja: pn 03 maja 2010, 15:03
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rokietnica k/Poznania
- Kontakt:
System Vtec
Pytanie odnośnie systemu Vtec. Po zimowych przygotowaniach i dopieszczaniach motocykla dzisiaj nastał ten dzien kiedy mogłem wyjechac moją VFR i stąd pytanie o działanie systemu Vtec. W egzemplarzach ktorymi miałem okazję jeździć system ten załączał sie z mocnym akcentem dzwiękowym w silnku. W dwóch VFR Vtec było słychać wręcz głośne stuknięcie powyżej 7tyś obrotów zmiana dzwięku silnika i wyczuwalna dodatkowa moc. W tym egzemplarzu który posiadam powyżej 7tyś motocykl zmiania dzwięk dostaje dodatkowego kopa ale nie ma tego stuknięcia w silniku. I teraz pytanie
czy to stuknięcie przy uruchamianiu dodatkowych zaworów powinno występować czy powinno sie to odbywać płynnie bez dodatkowych efetków dzwiękowych dobiegających z silnika.

- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
A ja się podłącze do tematu, co prawda śmigam VFR'ą bez vtec'a
ale na co dzień jeżdżę Civic'iem który ma vtec'a, tam czuć kopa ponieważ załącza się w zakresie 3000-3800 rpm.
przy depnięciu gazu do końca załącza się zaraz przy 3000 rpm, a przy powolnym przyspieszaniu przy 3800 rpm
silnik w civic'u ma moc 90KM, poj. 1.5, na jednym wałku rozrządu więc nie jest to demon mocy, ale jednak czuć takie "kopnięcie" oraz zmianę dźwięku silnika ale bez "cyknięcia"
to coś w tym stylu:
http://www.youtube.com/watch?v=lMbaZzeKJC8
http://www.youtube.com/watch?v=MoJB2Fckc-I
zamontowałem sobie nawet vtec-light i widzę kiedy załącza się
i tu moje pytanie jak to się ma w VFR'kach?
czy podobne to wygląda jak w autach? z tego co przedstawiłem powyżej
pozdr
ale na co dzień jeżdżę Civic'iem który ma vtec'a, tam czuć kopa ponieważ załącza się w zakresie 3000-3800 rpm.
przy depnięciu gazu do końca załącza się zaraz przy 3000 rpm, a przy powolnym przyspieszaniu przy 3800 rpm
silnik w civic'u ma moc 90KM, poj. 1.5, na jednym wałku rozrządu więc nie jest to demon mocy, ale jednak czuć takie "kopnięcie" oraz zmianę dźwięku silnika ale bez "cyknięcia"
to coś w tym stylu:
http://www.youtube.com/watch?v=lMbaZzeKJC8
http://www.youtube.com/watch?v=MoJB2Fckc-I
zamontowałem sobie nawet vtec-light i widzę kiedy załącza się

i tu moje pytanie jak to się ma w VFR'kach?
czy podobne to wygląda jak w autach? z tego co przedstawiłem powyżej
pozdr

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
-
- klepacz
- Posty: 1577
- Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
- Imię: Roman
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
"W zakresie do 7000 obrotów pracuje tylko jeden zawór ssący w każdym z cylindrów. Przepływ mieszanki przez jeden zawór, a co za tym przez mniejszą średnicę przepływu przyśpiesza prędkość przemieszczania się mieszanki w kanałach ssących, a co za tym idzie poprawia zawirowanie mieszanki w komorze spalania. To z kolei ma bardzo dobry wpływ na proces spalania, co dla użytkownika oznacza lepszy przebieg momentu obrotowego i niższe spalanie. Przy wyższych obrotach gdy nie ma czasu na takie bzdety jak niskie spalanie, do akcji wchodzą wszystkie zawory i VFR zaczyna oddychać całą piersią rozwijając pełną moc"
Zaczerpnięte z internatu
Zaczerpnięte z internatu

- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
czyli na jednym garze są dwie dźwigienki od ssących i wydechowych?PETER pisze:Tez jest zawór olejowy tylko dźwigienek nie ma są szklanki z mechanizmem blokującym tak w uproszczeniu
a co za tym idzie przypadają dwie płytki zaworowe na jeden gar?
dobrze dedukuje ?

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
System Vtec
Tak jak napisałem a ty chyba nieuważnie czytasz w tym układzie nie ma dźwigienek zawory są otwierane poprzez popychacze szklankowe naciskane bezpośrednio przez krzywki wałka rozrządu sa 4 zawory na cylinder 2 ssące i2 wydechowe do ok 6,5 tyś obr pracują tylko po jednym ssącym i wydechowym na cylinder powyżej tych obrotów zawór olejowy otwiera się i zaczynają pracować pozostałe zwory myślę że dość przejrzyście wyjaśniłem a jak to wygląda technicznie --warto pooglądać serwisówke
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: System Vtec
no to teraz wszystko jasne, dzięki za wyjaśnieniePETER pisze:Tak jak napisałem a ty chyba nieuważnie czytasz w tym układzie nie ma dźwigienek zawory są otwierane poprzez popychacze szklankowe naciskane bezpośrednio przez krzywki wałka rozrządu sa 4 zawory na cylinder 2 ssące i2 wydechowe do ok 6,5 tyś obr pracują tylko po jednym ssącym i wydechowym na cylinder powyżej tych obrotów zawór olejowy otwiera się i zaczynają pracować pozostałe zwory myślę że dość przejrzyście wyjaśniłem a jak to wygląda technicznie --warto pooglądać serwisówke

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości