System Vtec

Jakieś pytanko dotyczące VFR'ek? Dawaj tutaj
Awatar użytkownika
KOdi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 96
Rejestracja: pn 03 maja 2010, 15:03
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rokietnica k/Poznania
Kontakt:

System Vtec

Post autor: KOdi » sob 05 mar 2011, 19:27

Pytanie odnośnie systemu Vtec. Po zimowych przygotowaniach i dopieszczaniach motocykla dzisiaj nastał ten dzien kiedy mogłem wyjechac moją VFR i stąd pytanie o działanie systemu Vtec. W egzemplarzach ktorymi miałem okazję jeździć system ten załączał sie z mocnym akcentem dzwiękowym w silnku. W dwóch VFR Vtec było słychać wręcz głośne stuknięcie powyżej 7tyś obrotów zmiana dzwięku silnika i wyczuwalna dodatkowa moc. W tym egzemplarzu który posiadam powyżej 7tyś motocykl zmiania dzwięk dostaje dodatkowego kopa ale nie ma tego stuknięcia w silniku. I teraz pytanie ;-) czy to stuknięcie przy uruchamianiu dodatkowych zaworów powinno występować czy powinno sie to odbywać płynnie bez dodatkowych efetków dzwiękowych dobiegających z silnika.

Awatar użytkownika
timi
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: śr 17 cze 2009, 18:05
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: timi » sob 05 mar 2011, 20:03

U mnie, po włączeniu się dodatkowych zaworów silnik zmienia dźwięk na bardziej "groźny" moment przejścia jest odczuwalny tylko przy spokojnej jeździe, natomiast przy mocnym pałowaniu jest to praktycznie niezauważalne, żadnego stukania nie zanotowałem...

Awatar użytkownika
darqvader
teksciarz
teksciarz
Posty: 114
Rejestracja: ndz 07 lut 2010, 14:32
Imię: Darek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darqvader » sob 05 mar 2011, 21:17

dokładnie jak pisze timi, przy pałowaniu nie słychać, wyczuwalne jest tylko szarpnięcie
shit happens

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Lukaszny » sob 05 mar 2011, 21:32

"Stuknięcia" załączenia Vteca nie słychać - słychać po prostu bardziej mrukliwy dźwięk silnika w całym zakresie pracy Vteca na wszystkich zaworach.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » sob 05 mar 2011, 22:13

A ja się podłącze do tematu, co prawda śmigam VFR'ą bez vtec'a
ale na co dzień jeżdżę Civic'iem który ma vtec'a, tam czuć kopa ponieważ załącza się w zakresie 3000-3800 rpm.

przy depnięciu gazu do końca załącza się zaraz przy 3000 rpm, a przy powolnym przyspieszaniu przy 3800 rpm
silnik w civic'u ma moc 90KM, poj. 1.5, na jednym wałku rozrządu więc nie jest to demon mocy, ale jednak czuć takie "kopnięcie" oraz zmianę dźwięku silnika ale bez "cyknięcia"
to coś w tym stylu:
http://www.youtube.com/watch?v=lMbaZzeKJC8
http://www.youtube.com/watch?v=MoJB2Fckc-I
zamontowałem sobie nawet vtec-light i widzę kiedy załącza się 8)


i tu moje pytanie jak to się ma w VFR'kach?
czy podobne to wygląda jak w autach? z tego co przedstawiłem powyżej

pozdr :mrgreen:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
darqvader
teksciarz
teksciarz
Posty: 114
Rejestracja: ndz 07 lut 2010, 14:32
Imię: Darek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darqvader » sob 05 mar 2011, 22:49

pamiętaj tylko, że vtec w moto i w samochodach to inny system. w moto działa to na zasadzie podciśnienia, więc to taki pseudo-vtec ;-)
shit happens

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » sob 05 mar 2011, 22:51

darqvader pisze:w moto działa to na zasadzie podciśnienia,
w aucie załącza się zawór olejowy który "puszcza" olej pod ciśnieniem, na rygiel i blokują się dwie dźwigienki zaworowe.

a w viferkach jak to jest rozwiązane?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

kiciol
klepacz
klepacz
Posty: 1577
Rejestracja: czw 12 cze 2008, 20:22
Imię: Roman
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiciol » sob 05 mar 2011, 23:00

"W zakresie do 7000 obrotów pracuje tylko jeden zawór ssący w każdym z cylindrów. Przepływ mieszanki przez jeden zawór, a co za tym przez mniejszą średnicę przepływu przyśpiesza prędkość przemieszczania się mieszanki w kanałach ssących, a co za tym idzie poprawia zawirowanie mieszanki w komorze spalania. To z kolei ma bardzo dobry wpływ na proces spalania, co dla użytkownika oznacza lepszy przebieg momentu obrotowego i niższe spalanie. Przy wyższych obrotach gdy nie ma czasu na takie bzdety jak niskie spalanie, do akcji wchodzą wszystkie zawory i VFR zaczyna oddychać całą piersią rozwijając pełną moc"
Zaczerpnięte z internatu ;-)
... owoc żywota twojego je...ZUS .

http://www.bikepics.com/pictures/2297876/

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 05 mar 2011, 23:00

Tez jest zawór olejowy tylko dźwigienek nie ma są szklanki z mechanizmem blokującym tak w uproszczeniu :grin:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
KOdi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 96
Rejestracja: pn 03 maja 2010, 15:03
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rokietnica k/Poznania
Kontakt:

Post autor: KOdi » ndz 06 mar 2011, 15:04

No i dziękuje Panowie - pacjent uspokojony :mrgreen: pozostaje mi wymiana oleju w lagach i silniku. Zmiania płynów, filtrów i na podbój naszych dziurawych winkli ;-)

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » ndz 06 mar 2011, 21:46

PETER pisze:Tez jest zawór olejowy tylko dźwigienek nie ma są szklanki z mechanizmem blokującym tak w uproszczeniu :grin:
czyli na jednym garze są dwie dźwigienki od ssących i wydechowych?
a co za tym idzie przypadają dwie płytki zaworowe na jeden gar?

dobrze dedukuje ? :biggrin
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

System Vtec

Post autor: PETER » ndz 06 mar 2011, 23:32

Tak jak napisałem a ty chyba nieuważnie czytasz w tym układzie nie ma dźwigienek zawory są otwierane poprzez popychacze szklankowe naciskane bezpośrednio przez krzywki wałka rozrządu sa 4 zawory na cylinder 2 ssące i2 wydechowe do ok 6,5 tyś obr pracują tylko po jednym ssącym i wydechowym na cylinder powyżej tych obrotów zawór olejowy otwiera się i zaczynają pracować pozostałe zwory myślę że dość przejrzyście wyjaśniłem a jak to wygląda technicznie --warto pooglądać serwisówke
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: System Vtec

Post autor: Fakir » pn 07 mar 2011, 07:54

PETER pisze:Tak jak napisałem a ty chyba nieuważnie czytasz w tym układzie nie ma dźwigienek zawory są otwierane poprzez popychacze szklankowe naciskane bezpośrednio przez krzywki wałka rozrządu sa 4 zawory na cylinder 2 ssące i2 wydechowe do ok 6,5 tyś obr pracują tylko po jednym ssącym i wydechowym na cylinder powyżej tych obrotów zawór olejowy otwiera się i zaczynają pracować pozostałe zwory myślę że dość przejrzyście wyjaśniłem a jak to wygląda technicznie --warto pooglądać serwisówke
no to teraz wszystko jasne, dzięki za wyjaśnienie :bye
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Piotrek82
teksciarz
teksciarz
Posty: 151
Rejestracja: śr 13 paź 2010, 12:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szastarka

Post autor: Piotrek82 » pn 07 mar 2011, 08:44

A czy jest tu ktoś taki co jeździł fi oraz V-tec i może się wypowiedzieć czy v-tec faktycznie jest bardziej elastyczny i czy jest jakas duża różnica?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości