Oliwa do V-tec

Wszelkie problemy nie związane z mechaniką.
Awatar użytkownika
8Bodzio8
pisarz
pisarz
Posty: 319
Rejestracja: sob 21 lis 2009, 13:09
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: 8Bodzio8 » ndz 20 lut 2011, 14:00

Kolega_PL pisze:
8Bodzio8 pisze:W manualu wymagają klasy lepkości JASO.
Nie wiem czy pełny syntetyk ma taką klasę. Castrol GPS spełnia

CASTROL POWER 1 GPS
Klasa lepkości: SAE 10W-40
Klasa jakości: API SJ, JASO MA
nigdzie nie jest tam (manual) napisane, że wymagany jest olej półsyntetyczny

dlatego chciałem to uściślić, bo napisałeś nieprawdę, co nie znaczy, że zalałeś zły olej. :)

JASO to norma (Japanese Automotive Standards Organisation). JASO MA dotyczy silników 4T i dlatego w manuala tak napisali.

ponadto przeczytaj ten wątek wykład na temat oleju
Hmm temat jest niezły mors wyjaśnia temat w 100%. Nie wiem dlaczego serwis zalecił mi zalanie półsyntetykiem. Zapytałem jeszcze kilka serwisów hondy co do polecanego oleju. Ale powoli zaczyna mi kiełkować podmianka na syntetyk w przyszłym sezonie. Czy jest odczuwalna różnica po zmianie na pełny syntetyk?? Spalanie, wrzucanie biegów itd ??
Prędkość w kilometrach/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować. ;-)

Awatar użytkownika
Marecki_
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 82
Rejestracja: sob 15 sty 2011, 21:32
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Marecki_ » ndz 20 lut 2011, 17:12

Dziś na Motobazarze we Wrocku, kupiłem olej: Motul 7100 MA2 Ester SAE 10W40. Jest to pełen syntetyk i takim zaleje mojego Vtec'a na wiosnę :mrgreen:

Peter6969
teksciarz
teksciarz
Posty: 147
Rejestracja: sob 30 sty 2010, 09:47
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: Peter6969 » pn 21 lut 2011, 11:57

A możesz zdradzić ile za niego dałeś

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Post autor: kamil grudziadz » pn 21 lut 2011, 15:09

Peter6969, na allegro taki mozna dostac za 133 zeta bodajze

139+14,50 przesylka
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Marecki_
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 82
Rejestracja: sob 15 sty 2011, 21:32
Płeć: Mężczyzna

Post autor: Marecki_ » pn 21 lut 2011, 20:10

kamil grudziadz pisze:Peter6969, na allegro taki mozna dostac za 133 zeta bodajze

139+14,50 przesylka
Jak mi pokażesz dokładnie taki sam za te pieniądze, to postawię Ci piwo :)
Mówimy o nowym oleju a nie takim który stał kilka lat na półce i sprzedawca chce się go pozbyć :confused
Na aledrogo ceny kształtują się od 169zł do 227zł
Kupiłem taki jak w aukcji - http://moto.allegro.pl/olej-motocyklowy ... 93234.html

Dałem 180 zł + 20 zł filtr oleju i uważam, że jest to dobra cena.

Awatar użytkownika
kamil grudziadz
klepacz
klepacz
Posty: 764
Rejestracja: sob 11 paź 2008, 15:32
Imię: Kamil
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GRUDZIADZ
Kontakt:

Post autor: kamil grudziadz » pn 21 lut 2011, 21:02

no masz racje,tamten nie ma MA2 tylko:Aprobata techniczna: JASO MA nr M033MOT052 maly szczegol,a jaka roznica w cenie..

[ Dodano: |22 Lut 2011|, o 22:49 ]
tak korzystajac z tematu zadam Wam pytanie bo kloce sie z kumplem o wymiane oleju:on twierdzi ze jak zrobi rocznie 2-3 tysiace kilometrow to nie musi wymieniac oleju co sezon-moze raz na 2 lub 3 sezony bo i tak nie przekroczy limitu kilometrow z serwisowki.ja twierdze ze co rok,nie mam dowodow na ta teorie ale uwazam ze tak powinno byc i juz.
Obrazek

1: Suzuki VX 800
2: Honda VFR 750 RC 36/II
3: Honda VFR 800 FI

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 23 lut 2011, 22:49

Marecki_ pisze:Na aledrogo ceny kształtują się od 169zł do 227zł
Kupiłem taki jak w aukcji - http://moto.allegro.pl/ol...1470293234.html

Dałem 180 zł + 20 zł filtr oleju i uważam, że jest to dobra cena.
u mnie byś zapłacił 170 zł + 18 zł

kamil grudziadz, ja wymieniam zawsze co sezon, nawet jak nie zrobię wymaganego przebiegu.

Pozdrawiam
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
adi610
klepacz
klepacz
Posty: 783
Rejestracja: pt 20 cze 2008, 10:38
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: adi610 » czw 24 lut 2011, 06:49

[ Dodano: |22 Lut 2011|, o 22:49 ]
tak korzystajac z tematu zadam Wam pytanie bo kloce sie z kumplem o wymiane oleju:on twierdzi ze jak zrobi rocznie 2-3 tysiace kilometrow to nie musi wymieniac oleju co sezon-moze raz na 2 lub 3 sezony bo i tak nie przekroczy limitu kilometrow z serwisowki.ja twierdze ze co rok,nie mam dowodow na ta teorie ale uwazam ze tak powinno byc i juz.[/quote]

W większości instrukcji obsługi, producenci zalecają wymianę oleju po przejechaniu odpowiedniego limitu kilometrów lub co rok. Jeżeli dobrze pamiętam to Honda chce aby podczas dłuższego postoju moto stało z zalaną nową oliwą w silniku, a nie odwrotnie.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 24 lut 2011, 08:47

W takim przypadku warto się zastanowić jakie reakcje zachodzą w oleju podczas pracy silnika w skrócie wytaczają się :kwasy ,siarczany,części pary wodnej -to informacja dla odpalających zimą na chwile - im częściej jest silnik odpalany i gaszony tym więcej takiego syfu jest w oleju i teraz pytanie czy warto żeby przez całą zimę to było w silniku ,a jak to wygląda wystarczy zobaczyć od spodu korek wlewu oleju, u kogoś kto dojeżdża codziennie do pracy 5km samochodem i po 8 godzinach wraca do domu :grin:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » wt 26 kwie 2011, 22:23

Hej

U mnie, w zeszłym roku, u Sikory w Bielsku na przeglądzie gwarancyjnym zalali VTECA olejem Motul 5100 10W40 (to chyba półsyntetyk). Jak sądzicie zostać przy tym, czy zmienić na full syntetyk (np. Motul 300V 4T Factory Line)?
Ostatnio zmieniony wt 26 kwie 2011, 23:26 przez Wojtek86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 618
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » wt 26 kwie 2011, 22:34

Peter6969 pisze:Nawet nie słyszałem o takich olejach ,ale każda uwaga jest dla mnie cenna bo mam zamiar i tak zgłebić w tym temacie swoją wiedze,wiec będe wiedział czego i gdzie szukać
yyyy chłopie, to gdzie Ty się wychowałeś?
Obrazek
Jasne już dlaczego Honda zaleca Repsola? :)

Jak ja miałem V-teca to lałem motul300v. Drogi jak cholera, ale najlepszy motocykl zasługuje na najlepszy olej :)
Jeżeli chodzi o motule, to 7100 jest full syntetyk, 5100 to półsyntetyk z tego co się orientuję.

Temat oliwy jest niewyczerpywalny.
Myślałem, że wszyscy już to znają, ale chyba trzeba przypomnieć:
http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

PETER wyjaśnił dlaczego powinno się zmieniać olej przed zimą, a nie przed sezonem... ale mnie osobiscie nadal zastanawia czy faktycznie istnieje potrzeba wymienienia oleju po roku, nawet jeżeli zrobiło się np. 1000km. Czy ten olej będzie stał w butelce czy w silniku, to jaka różnica. Bo jezeli chodzi o starzenie się oleju... to czy ktoś kiedyś widział na butelce oleju "termin przydatności" ???
pozdrawiam

pingus21
bywalec
bywalec
Posty: 22
Rejestracja: sob 23 maja 2009, 19:59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stanica
Kontakt:

Post autor: pingus21 » wt 26 kwie 2011, 23:43

Honda w Katowicach zalewa Castrolem GPS 10W40

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » śr 27 kwie 2011, 07:10

Ja jeżdżę od tego na sezonu na Amsoil MCF 10W40, nie wiem ale wg testów porównawczych bije na głowę większość olejów motocyklowych-również Motula o Castrolu już nie wspomnę. Z moich obserwacji o niebo lepiej pracuję skrzynia biegów niż na poprzednim Castrolu Racing. Jedyny minus to dostępność w Polsce bo jak to u nas w niektórych branżach jesteśmy 100 lat za murzynami :lol: ale jak by ktoś był zainteresowany to mogę podać namiary na jednego zaufanego Gostka który te oleje sprowadza z USA

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 618
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » śr 27 kwie 2011, 08:53

a ile kosztuje amsoil? Bo w tych testach zawsze bije na głowę pozostałe, ale nie wiem na ile można wierzyć takim tekstom sponsorowanym. Mobil 1 też tam dobrze wypadł, ale ani amsoila ani mobila nie da się kupić u nas w sklepach.
pzdr

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » śr 27 kwie 2011, 13:24

Kolega na ten sezon zalal do swojego V-teca olej Valvoline - jest bardzo zadowolony z niego. Twierdzi, ze chodzi znacznie ciszej niz na Motulu i Shellu. Z reszta podobne opinie mozna poczytac na forach innych motocykli.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości