
resetujący sie zegarek w RC36 II
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
sprawdz sobie na tej kostce pod licznikiem - zielonej. przewód jest czerwony z zieloną kreską
na bezpiecznikach, patrząc od przodu, to drugi z góry bezpiecznik, jak sie schylisz pod czachą to zobaczysz jego kolor. ten kabel daje podtrzymanie zegara.
mozesz miec pękniętą sciezke za licznikiem, to sobie zrób z kostki mostek kablem do styku za zegarem i musi działać
na bezpiecznikach, patrząc od przodu, to drugi z góry bezpiecznik, jak sie schylisz pod czachą to zobaczysz jego kolor. ten kabel daje podtrzymanie zegara.
mozesz miec pękniętą sciezke za licznikiem, to sobie zrób z kostki mostek kablem do styku za zegarem i musi działać

Chcialem sie podpiac pod temat bo zauwazylem u siebie dziwne zjawisko...
Probujac sprawdzic uplyw pradu z aku przy wylaczonym moto, otrzymalem wynik rowny 0mA...Normalnie powinno byc nie wiecej niz 2,5mA w moim modelu (vfr 800 2004 vtec)
I te 2.5 to glownie zegarek i hiss...
Historia jest taka...
Miesiac temu mierzylem uplyw pradu na aku...Miernik podlaczony prawidlowo i sprawny...Wyszlo 1.9 mA...wiec wygladalo na ok...i kiedy amperomierz byl wpiety w obwod pomiarowy zegarek dzialal...
Niedawno dokonalem tego samego pomiaru, i zdziwilem sie niekiepsko bo wynik byl 0.0mA
Zmienilem trzy razy miernik na inny i nawet dokladniejszy przyrzad pokazuje 0.000 mA
I zegarek nie dziala...natomiast jak tylko podlacze z powrotem ujemny kabel do aku to zaczyna dzialac...
Nie trzyma sie to kupy, przynajmniej w moich horyzontach wiedzy elektrycznej...
Bo jak na moje oko to wyglada to tak jakby wpiety miernik stanowil teraz przerwe w obwodzie...Wszystko odbywa sie przy wyjetym kluczyku...
Czy ktos ma moze pomysl dlaczego tak sie dzieje i jak to mozliwe?
Cudow nie ma, i jakies wytlumaczenie musi byc, lipa w kablach lub na jakiejs kostce...tylko szczerze mowiac nie wiem nawet od czego zaczac...zegary dzialaja normalnie, ladowanie jest ok...
Pozdrawiam
Probujac sprawdzic uplyw pradu z aku przy wylaczonym moto, otrzymalem wynik rowny 0mA...Normalnie powinno byc nie wiecej niz 2,5mA w moim modelu (vfr 800 2004 vtec)
I te 2.5 to glownie zegarek i hiss...
Historia jest taka...
Miesiac temu mierzylem uplyw pradu na aku...Miernik podlaczony prawidlowo i sprawny...Wyszlo 1.9 mA...wiec wygladalo na ok...i kiedy amperomierz byl wpiety w obwod pomiarowy zegarek dzialal...
Niedawno dokonalem tego samego pomiaru, i zdziwilem sie niekiepsko bo wynik byl 0.0mA
Zmienilem trzy razy miernik na inny i nawet dokladniejszy przyrzad pokazuje 0.000 mA
I zegarek nie dziala...natomiast jak tylko podlacze z powrotem ujemny kabel do aku to zaczyna dzialac...
Nie trzyma sie to kupy, przynajmniej w moich horyzontach wiedzy elektrycznej...
Bo jak na moje oko to wyglada to tak jakby wpiety miernik stanowil teraz przerwe w obwodzie...Wszystko odbywa sie przy wyjetym kluczyku...
Czy ktos ma moze pomysl dlaczego tak sie dzieje i jak to mozliwe?
Cudow nie ma, i jakies wytlumaczenie musi byc, lipa w kablach lub na jakiejs kostce...tylko szczerze mowiac nie wiem nawet od czego zaczac...zegary dzialaja normalnie, ladowanie jest ok...
Pozdrawiam
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Jaki ujemny kabel ?H3rman pisze:natomiast jak tylko podlacze z powrotem ujemny kabel do aku to zaczyna dzialac...

Przewód miernika przełozony do 1 dziurki w mierniku oznaczonej 10A
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Jak napisalem wczesniej procedura odbywa sie przy wyjetym kluczyku jako ze dotyczy pomiaru uplywu pradu kiedy moto nie pracuje...
Chcialem sie w ten sposob przekonac czy jakis obwod nie rozladowuje mi aku...
I mimo wszystko wydaje mi sie ze w tym celu uzywa sie miliamperomierza wlaczonego szeregowo miedzy obwod (+ miernika) a ujemna kleme aku (- miernika)
Reasumujac...gdy moto jest zgaszone nie pobiera w tej chwili w ogole pradu...sytuacja mozna by rzec idealna jednak z tego co mi wiadomo to nie do konca, bo zegarek powinien dzialac caly czas nawet bez kluczyka w stacyjce...
Chcialem sie w ten sposob przekonac czy jakis obwod nie rozladowuje mi aku...
I mimo wszystko wydaje mi sie ze w tym celu uzywa sie miliamperomierza wlaczonego szeregowo miedzy obwod (+ miernika) a ujemna kleme aku (- miernika)
Reasumujac...gdy moto jest zgaszone nie pobiera w tej chwili w ogole pradu...sytuacja mozna by rzec idealna jednak z tego co mi wiadomo to nie do konca, bo zegarek powinien dzialac caly czas nawet bez kluczyka w stacyjce...
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Uparty jestes , jak byk mierzy sie na klemie plusowej !!! jak myslisz dlaczego bezpieczniki są na linii plusa ? bo tamtedy płynie prad , masa jest podłaczona do ramy , chcesz mierzyc ile rama pradu pobiera ?H3rman pisze:I mimo wszystko wydaje mi sie ze w tym celu uzywa sie miliamperomierza wlaczonego szeregowo miedzy obwod (+ miernika) a ujemna kleme aku (- miernika)

trzeba słuchac wujka szatana bo wujek elektryk. Dlaczego sie nie zarejestrujesz ? jestes zarazony chorobą o nazwie V i powinienes.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Wujek Szatan dobrze gada...to prawdziwa choroba 
Jestem zarejestrowany tylko nie bardzo sie chcialem logowac na komputerze w pracy...
Ej normalnie mam przed soba serwisowke i pisza w niej jak byk ze pomiar uplywnosci na ujemnej klemie ma byc mierzony...
Ponadto nie czyni to chyba az takiej wielkiej roznicy do ktorego bieguna podepne miernik...
Napisze jeszcze raz...
Zaczynajac od aku....
Dodatnia kleme zostawiam bez zmian z podlaczonym normalnie kablem + motocykla...
Odpinam kabel - od ujemnej klemy aku, i wpinam szeregowo miliamperomierz...Dodatni kabel amperomierza lacze z ujemnym kablem motocykla, a ujemny kabel amperomierza z ujemna klema akumulatora i tym samym zamykam obwod...Jezeli przyjmiemy ze motor jako calosc to odbiornik a aku to zrodlo, to miliamperomierz jest wlaczony szeregowo pomiedzy...i wtedy powinien plynac jakis tam maly prad (nie wiecej jak 2.5 mA) zwany pradem czuwania, uplywnosci czy jak tam kto woli...i bierze sie on glownie z tego ze dziala zegarek i HISS...wiem to na pewno bo jeszcze dwa miesiace temu prad znikal po wyjeciu bezpiecznika zegarka...wiec to na pewno ten obwod...Jezeli masz podgrzewane manetki, alarm czy jakies inne akcesoria to automatycznie ten prad rosnie...natomiast w stanie surowym, fabryczne moto ma miec nie wiecej jak 2.5...
I u mnie bylo 1.9 wiec nie bylo problemu...
A ostatnio mierzylem i sie zdziwilem bo wyszlo rowniutkie zero...jak pisalem w cuda nie wierze wiec jutro po prostu przeszlifuje koncowki kabli i sprawdze jeszcze raz bo na bank musi to byc jakas lipa z polaczeniem...
Pozdrowionka

Jestem zarejestrowany tylko nie bardzo sie chcialem logowac na komputerze w pracy...
Ej normalnie mam przed soba serwisowke i pisza w niej jak byk ze pomiar uplywnosci na ujemnej klemie ma byc mierzony...
Ponadto nie czyni to chyba az takiej wielkiej roznicy do ktorego bieguna podepne miernik...
Napisze jeszcze raz...
Zaczynajac od aku....
Dodatnia kleme zostawiam bez zmian z podlaczonym normalnie kablem + motocykla...
Odpinam kabel - od ujemnej klemy aku, i wpinam szeregowo miliamperomierz...Dodatni kabel amperomierza lacze z ujemnym kablem motocykla, a ujemny kabel amperomierza z ujemna klema akumulatora i tym samym zamykam obwod...Jezeli przyjmiemy ze motor jako calosc to odbiornik a aku to zrodlo, to miliamperomierz jest wlaczony szeregowo pomiedzy...i wtedy powinien plynac jakis tam maly prad (nie wiecej jak 2.5 mA) zwany pradem czuwania, uplywnosci czy jak tam kto woli...i bierze sie on glownie z tego ze dziala zegarek i HISS...wiem to na pewno bo jeszcze dwa miesiace temu prad znikal po wyjeciu bezpiecznika zegarka...wiec to na pewno ten obwod...Jezeli masz podgrzewane manetki, alarm czy jakies inne akcesoria to automatycznie ten prad rosnie...natomiast w stanie surowym, fabryczne moto ma miec nie wiecej jak 2.5...
I u mnie bylo 1.9 wiec nie bylo problemu...
A ostatnio mierzylem i sie zdziwilem bo wyszlo rowniutkie zero...jak pisalem w cuda nie wierze wiec jutro po prostu przeszlifuje koncowki kabli i sprawdze jeszcze raz bo na bank musi to byc jakas lipa z polaczeniem...
Pozdrowionka

- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Powiem tak , prąd to skurczybyk który niejednego juz zdziwił , a pobor sie mierzy na plusie
Punkty masowe na ramie silniku moga powodowac jajca. mierzac plusa masz pewnosc ze go nie ma nigdzie indziej.
Prosze podstawy http://www.edw.com.pl/ea/pomiary.html
Patrz rysunek 3 - pomiar pradu stałego.

Prosze podstawy http://www.edw.com.pl/ea/pomiary.html
Patrz rysunek 3 - pomiar pradu stałego.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
amperomierz włączasz w obwód szeregowo, więc bez róznicy czy dasz go od strony + czy - (1. prawo Kirchoffa) poza tym prąd płynie tylko w obwodzie zamkniętym, czyli w teorii od + aku do - (a praktycznie w odwrotnym kierunku).
nie ma tu znaczenia, z której strony podpinasz amperomierz, upływ zawsze powinien być widoczny (chyba że to woltomierz o dużej rezystancji wewn. i wsadzasz go w szereg)
dlaczego bezpieczniki są na linii plusa? dlatego że rozdzielone są poszczególne obwody, a powrót prądu jest wspólny dla nich wszystkich, stąd gruby kabel pomiędzy '-' aku a masą
niemniej jednak, dziwne że miernik nic nie wskazuje, spróbuj go tak podpiąć i włączyć kluczykiem pozycyjne (3x5W, więc ok 1,25A popłynie).
ALBO:
powinienes miec osobny bezpiecznik dla zegarka. wyjmij go i tam podepnij amperomierz (bezpiecznik tez jest w szeregu). I tam sobie pomierz ile bierze zegar z włączonym zapłonem, a ile na wyłączonym
nie ma tu znaczenia, z której strony podpinasz amperomierz, upływ zawsze powinien być widoczny (chyba że to woltomierz o dużej rezystancji wewn. i wsadzasz go w szereg)
dlaczego bezpieczniki są na linii plusa? dlatego że rozdzielone są poszczególne obwody, a powrót prądu jest wspólny dla nich wszystkich, stąd gruby kabel pomiędzy '-' aku a masą

niemniej jednak, dziwne że miernik nic nie wskazuje, spróbuj go tak podpiąć i włączyć kluczykiem pozycyjne (3x5W, więc ok 1,25A popłynie).
ALBO:
powinienes miec osobny bezpiecznik dla zegarka. wyjmij go i tam podepnij amperomierz (bezpiecznik tez jest w szeregu). I tam sobie pomierz ile bierze zegar z włączonym zapłonem, a ile na wyłączonym

- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Zegarek jest LCD a wiec pobiera 1 lub 2 mA , miernik moze nie wskazac takiego "prądziku" bo zgubi sie on na kablach (spadki) . Pozostaje Ci sie cieszyc ze wskazuje 0 , po prostu nie kombinuj 

Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Witajcie, a czy ktoś sobie poradził z problemem resetującego się zegara po wyłączeniu zapłonu w rc36a?
podejrzewam że bateria która podtrzymuje zegar, niema już dostatecznego napięcia
wkońcu to jak było to fabrzycznie? ktoś już znalazł przyczynę resetowania się zegarka zaraz po wylaczeniu zaplonu?
słaby akumulator odpada bo resetuje sie tuz po wlaczeniu zaplonu, a nie przy mieleniu rozrusznikiem.
podejrzewam że bateria która podtrzymuje zegar, niema już dostatecznego napięcia
wkońcu to jak było to fabrzycznie? ktoś już znalazł przyczynę resetowania się zegarka zaraz po wylaczeniu zaplonu?
słaby akumulator odpada bo resetuje sie tuz po wlaczeniu zaplonu, a nie przy mieleniu rozrusznikiem.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Zegary nie mają żadnej baterii podtrzymującej. 
Wszystko zasilane jest z aku.

Wszystko zasilane jest z aku.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
zegar ma dwa zasilania Fakir
śmiesznie to zrobione, ale jedno nich odpowiada za pamięć i wyswietlanie, musisz wykręcić licznik i obadać ścieżki, u mnie była chyba pęknięta zaraz przy kostce, oprócz tego syfu w kostce pełno i kostka nie siedziała na liczniku, ale zrobione działa drugi rok 
viewtopic.php?p=86847#86847
zegar ma swój bezpiecznik, nie wyłączany kluczykiem i po to jest właśnie, żeby cały czas wyświetlał i liczył, a drugi jest puszczony po stacyjce i dzięki niemu po włączeniu zapłonu widzisz wogóle godzinę
na tym czerwonozielonym masz przerwę
pozdr


viewtopic.php?p=86847#86847
zegar ma swój bezpiecznik, nie wyłączany kluczykiem i po to jest właśnie, żeby cały czas wyświetlał i liczył, a drugi jest puszczony po stacyjce i dzięki niemu po włączeniu zapłonu widzisz wogóle godzinę

na tym czerwonozielonym masz przerwę

pozdr
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
no to mam kolejną zagwozdkę do zbadania, muszę zdążyć ogarnąć to wszystko zanim sezon się rozpocznie w pełniemil pisze:zegar ma dwa zasilania Fakirśmiesznie to zrobione, ale jedno nich odpowiada za pamięć i wyswietlanie, musisz wykręcić licznik i obadać ścieżki, u mnie była chyba pęknięta zaraz przy kostce, oprócz tego syfu w kostce pełno i kostka nie siedziała na liczniku, ale zrobione działa drugi rok
viewtopic.php?p=86847#86847
zegar ma swój bezpiecznik, nie wyłączany kluczykiem i po to jest właśnie, żeby cały czas wyświetlał i liczył, a drugi jest puszczony po stacyjce i dzięki niemu po włączeniu zapłonu widzisz wogóle godzinę
na tym czerwonozielonym masz przerwę
pozdr

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości