resetujący sie zegarek w RC36 II

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
serek2011
Posty: 11
Rejestracja: ndz 14 gru 2008, 17:58
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: elblag

Post autor: serek2011 » pn 05 sty 2009, 13:07

Witam jestem nowicjuszem na forum ale problem gasnącego zegarka i mnie dotyczy mam to od początku jak go kupiłem. Rozebrałem cały przód sprawdziłem wszystkie kostki itd niestety nie pomogło za cienki jestem. Na wiosnę znowu z tym powalczę. Pozdrawiam :grin:

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pn 05 sty 2009, 13:57

sprawdz sobie na tej kostce pod licznikiem - zielonej. przewód jest czerwony z zieloną kreską
na bezpiecznikach, patrząc od przodu, to drugi z góry bezpiecznik, jak sie schylisz pod czachą to zobaczysz jego kolor. ten kabel daje podtrzymanie zegara.

mozesz miec pękniętą sciezke za licznikiem, to sobie zrób z kostki mostek kablem do styku za zegarem i musi działać ;)

H3rman

Post autor: H3rman » pt 06 lis 2009, 20:31

Chcialem sie podpiac pod temat bo zauwazylem u siebie dziwne zjawisko...
Probujac sprawdzic uplyw pradu z aku przy wylaczonym moto, otrzymalem wynik rowny 0mA...Normalnie powinno byc nie wiecej niz 2,5mA w moim modelu (vfr 800 2004 vtec)
I te 2.5 to glownie zegarek i hiss...
Historia jest taka...
Miesiac temu mierzylem uplyw pradu na aku...Miernik podlaczony prawidlowo i sprawny...Wyszlo 1.9 mA...wiec wygladalo na ok...i kiedy amperomierz byl wpiety w obwod pomiarowy zegarek dzialal...
Niedawno dokonalem tego samego pomiaru, i zdziwilem sie niekiepsko bo wynik byl 0.0mA
Zmienilem trzy razy miernik na inny i nawet dokladniejszy przyrzad pokazuje 0.000 mA
I zegarek nie dziala...natomiast jak tylko podlacze z powrotem ujemny kabel do aku to zaczyna dzialac...
Nie trzyma sie to kupy, przynajmniej w moich horyzontach wiedzy elektrycznej...
Bo jak na moje oko to wyglada to tak jakby wpiety miernik stanowil teraz przerwe w obwodzie...Wszystko odbywa sie przy wyjetym kluczyku...

Czy ktos ma moze pomysl dlaczego tak sie dzieje i jak to mozliwe?

Cudow nie ma, i jakies wytlumaczenie musi byc, lipa w kablach lub na jakiejs kostce...tylko szczerze mowiac nie wiem nawet od czego zaczac...zegary dzialaja normalnie, ladowanie jest ok...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 06 lis 2009, 21:19

H3rman pisze:natomiast jak tylko podlacze z powrotem ujemny kabel do aku to zaczyna dzialac...
Jaki ujemny kabel ? :shock: , pobor pradu mierzy sie na plusowym, odpinasz kleme i przytykasz jeden kabel miernika do klemy drugi to plusa aku, na zakresie 10A
Przewód miernika przełozony do 1 dziurki w mierniku oznaczonej 10A
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

H3rman

Post autor: H3rman » pt 06 lis 2009, 23:26

Jak napisalem wczesniej procedura odbywa sie przy wyjetym kluczyku jako ze dotyczy pomiaru uplywu pradu kiedy moto nie pracuje...
Chcialem sie w ten sposob przekonac czy jakis obwod nie rozladowuje mi aku...
I mimo wszystko wydaje mi sie ze w tym celu uzywa sie miliamperomierza wlaczonego szeregowo miedzy obwod (+ miernika) a ujemna kleme aku (- miernika)

Reasumujac...gdy moto jest zgaszone nie pobiera w tej chwili w ogole pradu...sytuacja mozna by rzec idealna jednak z tego co mi wiadomo to nie do konca, bo zegarek powinien dzialac caly czas nawet bez kluczyka w stacyjce...

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 07 lis 2009, 09:05

H3rman pisze:I mimo wszystko wydaje mi sie ze w tym celu uzywa sie miliamperomierza wlaczonego szeregowo miedzy obwod (+ miernika) a ujemna kleme aku (- miernika)
Uparty jestes , jak byk mierzy sie na klemie plusowej !!! jak myslisz dlaczego bezpieczniki są na linii plusa ? bo tamtedy płynie prad , masa jest podłaczona do ramy , chcesz mierzyc ile rama pradu pobiera ? :twisted: zmierz na plusie i zobaczysz ze i zegarek bedzie chodził i zmierzysz prad. ale zegarek pobiera tyle co latający komar wiec pokaze Ci 0.00 albo 0.01 , U mnie pokazuje 0.01.
trzeba słuchac wujka szatana bo wujek elektryk. Dlaczego sie nie zarejestrujesz ? jestes zarazony chorobą o nazwie V i powinienes.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

herman
Posty: 19
Rejestracja: pt 12 cze 2009, 19:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow

Post autor: herman » sob 07 lis 2009, 15:31

Wujek Szatan dobrze gada...to prawdziwa choroba :-)

Jestem zarejestrowany tylko nie bardzo sie chcialem logowac na komputerze w pracy...

Ej normalnie mam przed soba serwisowke i pisza w niej jak byk ze pomiar uplywnosci na ujemnej klemie ma byc mierzony...
Ponadto nie czyni to chyba az takiej wielkiej roznicy do ktorego bieguna podepne miernik...

Napisze jeszcze raz...
Zaczynajac od aku....
Dodatnia kleme zostawiam bez zmian z podlaczonym normalnie kablem + motocykla...
Odpinam kabel - od ujemnej klemy aku, i wpinam szeregowo miliamperomierz...Dodatni kabel amperomierza lacze z ujemnym kablem motocykla, a ujemny kabel amperomierza z ujemna klema akumulatora i tym samym zamykam obwod...Jezeli przyjmiemy ze motor jako calosc to odbiornik a aku to zrodlo, to miliamperomierz jest wlaczony szeregowo pomiedzy...i wtedy powinien plynac jakis tam maly prad (nie wiecej jak 2.5 mA) zwany pradem czuwania, uplywnosci czy jak tam kto woli...i bierze sie on glownie z tego ze dziala zegarek i HISS...wiem to na pewno bo jeszcze dwa miesiace temu prad znikal po wyjeciu bezpiecznika zegarka...wiec to na pewno ten obwod...Jezeli masz podgrzewane manetki, alarm czy jakies inne akcesoria to automatycznie ten prad rosnie...natomiast w stanie surowym, fabryczne moto ma miec nie wiecej jak 2.5...
I u mnie bylo 1.9 wiec nie bylo problemu...
A ostatnio mierzylem i sie zdziwilem bo wyszlo rowniutkie zero...jak pisalem w cuda nie wierze wiec jutro po prostu przeszlifuje koncowki kabli i sprawdze jeszcze raz bo na bank musi to byc jakas lipa z polaczeniem...

Pozdrowionka :-)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 07 lis 2009, 16:53

Powiem tak , prąd to skurczybyk który niejednego juz zdziwił , a pobor sie mierzy na plusie :mrgreen: Punkty masowe na ramie silniku moga powodowac jajca. mierzac plusa masz pewnosc ze go nie ma nigdzie indziej.
Prosze podstawy http://www.edw.com.pl/ea/pomiary.html
Patrz rysunek 3 - pomiar pradu stałego.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » pn 09 lis 2009, 12:28

amperomierz włączasz w obwód szeregowo, więc bez róznicy czy dasz go od strony + czy - (1. prawo Kirchoffa) poza tym prąd płynie tylko w obwodzie zamkniętym, czyli w teorii od + aku do - (a praktycznie w odwrotnym kierunku).
nie ma tu znaczenia, z której strony podpinasz amperomierz, upływ zawsze powinien być widoczny (chyba że to woltomierz o dużej rezystancji wewn. i wsadzasz go w szereg)

dlaczego bezpieczniki są na linii plusa? dlatego że rozdzielone są poszczególne obwody, a powrót prądu jest wspólny dla nich wszystkich, stąd gruby kabel pomiędzy '-' aku a masą ;)

niemniej jednak, dziwne że miernik nic nie wskazuje, spróbuj go tak podpiąć i włączyć kluczykiem pozycyjne (3x5W, więc ok 1,25A popłynie).

ALBO:
powinienes miec osobny bezpiecznik dla zegarka. wyjmij go i tam podepnij amperomierz (bezpiecznik tez jest w szeregu). I tam sobie pomierz ile bierze zegar z włączonym zapłonem, a ile na wyłączonym ;)

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pn 09 lis 2009, 14:19

Zegarek jest LCD a wiec pobiera 1 lub 2 mA , miernik moze nie wskazac takiego "prądziku" bo zgubi sie on na kablach (spadki) . Pozostaje Ci sie cieszyc ze wskazuje 0 , po prostu nie kombinuj ;-)
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 10 lut 2011, 08:07

Witajcie, a czy ktoś sobie poradził z problemem resetującego się zegara po wyłączeniu zapłonu w rc36a?
podejrzewam że bateria która podtrzymuje zegar, niema już dostatecznego napięcia

wkońcu to jak było to fabrzycznie? ktoś już znalazł przyczynę resetowania się zegarka zaraz po wylaczeniu zaplonu?

słaby akumulator odpada bo resetuje sie tuz po wlaczeniu zaplonu, a nie przy mieleniu rozrusznikiem.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » czw 10 lut 2011, 08:49

Zegary nie mają żadnej baterii podtrzymującej. :P
Wszystko zasilane jest z aku.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 10 lut 2011, 10:28

Czyli możliwe że ktoś coś pomieszal w kablach i dlatego wyłączenie zapłonu odcina napięcie od zegara?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » czw 10 lut 2011, 10:54

zegar ma dwa zasilania Fakir ;) śmiesznie to zrobione, ale jedno nich odpowiada za pamięć i wyswietlanie, musisz wykręcić licznik i obadać ścieżki, u mnie była chyba pęknięta zaraz przy kostce, oprócz tego syfu w kostce pełno i kostka nie siedziała na liczniku, ale zrobione działa drugi rok :D
viewtopic.php?p=86847#86847

zegar ma swój bezpiecznik, nie wyłączany kluczykiem i po to jest właśnie, żeby cały czas wyświetlał i liczył, a drugi jest puszczony po stacyjce i dzięki niemu po włączeniu zapłonu widzisz wogóle godzinę :D
na tym czerwonozielonym masz przerwę ;)

pozdr

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » czw 10 lut 2011, 14:09

emil pisze:zegar ma dwa zasilania Fakir ;) śmiesznie to zrobione, ale jedno nich odpowiada za pamięć i wyswietlanie, musisz wykręcić licznik i obadać ścieżki, u mnie była chyba pęknięta zaraz przy kostce, oprócz tego syfu w kostce pełno i kostka nie siedziała na liczniku, ale zrobione działa drugi rok :D
viewtopic.php?p=86847#86847

zegar ma swój bezpiecznik, nie wyłączany kluczykiem i po to jest właśnie, żeby cały czas wyświetlał i liczył, a drugi jest puszczony po stacyjce i dzięki niemu po włączeniu zapłonu widzisz wogóle godzinę :D
na tym czerwonozielonym masz przerwę ;)

pozdr
no to mam kolejną zagwozdkę do zbadania, muszę zdążyć ogarnąć to wszystko zanim sezon się rozpocznie w pełni :evil:
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości