jak sprawdzic czy regler jest ok??

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
mobiand
teksciarz
teksciarz
Posty: 166
Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
Imię: Andrzej
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sulęcin
Kontakt:

jak sprawdzic czy regler jest ok??

Post autor: mobiand » sob 11 gru 2010, 22:35

w mojej niuni mialem zamontowany Ducati energia, potem pojawily sie problemy z pradem. znajomy mechanik stwierdzil ze to regler i go wymienił (niestety na jakis "no name"). jednak po okolo 200km problemy sie pojawily spowrotem (tzn ladowanie jest niestabilne, raz jest 14,8 a raz 11.98V). Czy mozna jakos definitywnie stwierdzic ze to siedzi regulator??
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 11 gru 2010, 23:05

w haynesie jest tabelka do pomiaru reglera, do tego pomierz sobie czy napięcia z alternatora masz takie same na wszystkich fazach przy tych samych obrotach. aku w jakim stanie?

Jarecki2102
pisarz
pisarz
Posty: 287
Rejestracja: czw 07 paź 2010, 09:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarecki2102 » ndz 12 gru 2010, 03:28

Sprawdź najpierw wszystkie złącza od reglera, wszystko co w okolicy aku a w szczególności złącze przy bezpieczniku za akumulatorem. Często takie rzeczy dzieją się przez kiepskie połączenia a nie wadę reglera (wiem to z autopsji, po wymianie regulatora ładowanie wcale znacząco się nie poprawiło, ale po poprawieniu wszystkich złączy jest tak jak być powinno.)

Sprawdź jeszcze ładowanie z alternatora (ta wtyczka do regulatora z trzema żółtymi kablami). Wypinasz tą wtyczkę i na tym końcu, który wychodzi z silnika, mierzysz na odpalonym silniku po kolei napięcie pomiędzy tymi trzema żółtymi kablami ( po kolei znaczy mając kable 1, 2 i 3 to najpierw 1 z 2, potem 1 z 3, a na końcu 2 z 3. Pomiaru dokonujesz przy około 5000 obrotów, mierzysz prąd zmienny i wynik powinien oscylować w okolicach 50 volt pomiędzy każdą z faz.

Jeżeli alternator ładuje właściwie i połączenia wszystkich styków są ok, a ładowania (przy sprawnym aku) nie masz to jest duża szansa, że regler się wyłożył.

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » ndz 12 gru 2010, 06:01

Miałem takie same objawy. Z reglera wychodzi prądowy przewód[bodajże czerwono czarny] na akumulator. przechodzi on przez przekaźnik rozrusznika. Tam szukaj przyczyny[oczyść dokładnie styki i wypryskaj elektrosilem.]a jeśli chcesz mieć problem z głowy na zawsze[niestabilny prąd ładowania] poprowadź dodatkowy przewód między reglerem a akumulatorem[wyjście z regulatora---plusowa klema aku co spowoduje obejście niepewnych styków na przekaźniku rozrusznika] To musi zadziałać ;-) ,a przypuszczam że niepotrzebnie wymieniałeś regulator. :lol:

Awatar użytkownika
mobiand
teksciarz
teksciarz
Posty: 166
Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
Imię: Andrzej
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sulęcin
Kontakt:

Post autor: mobiand » ndz 12 gru 2010, 10:37

koledzy dziekuje za pomoc. Mysle ze wasze podpowiedzi moga byc trafne, aku trzyma dobrze wiec jest wykluczone z podejrzen. Za tydzien wracam do domciu i odrazu pedze do garazu sprawdzic wszystko tak jak piszecie :)
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50

gregory custom
Posty: 1
Rejestracja: wt 08 lut 2011, 19:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: gregory custom » wt 08 lut 2011, 19:20

Witam, mam problem, z alternatora wychodzą trzy kable koloru żółtego do regulatora ale moje się zgrzały i nie wiem jak je teraz podłączyć bo są urwane w połowie drogi i nie wiem który z którym.


Trochę ortografii nie zaszkodzi czasem zajrzeć do słownika :)
Ostatnio zmieniony ndz 06 mar 2011, 12:22 przez gregory custom, łącznie zmieniany 2 razy.
gregory

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » wt 08 lut 2011, 21:09

a potem opcja szukaj temat bardzo często :lol: wałkowany
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 04 mar 2011, 20:21

gregory custom pisze:witam mam problem z alternatora wychodzom trzy kable kolor zótego do regulatora ale moie sie zgrzaly i niewiem jak ie teraz podloczyc bo som urwane w pólowie drogi i niewiem który zkturym
niewazne kolejność 3 zółtych z alternatora obojętna
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość