Płytki zaworowe

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » sob 06 lis 2010, 06:57

MOTOWIT pisze:Szlif płytek kosztuje ok 10zł sztukę i w żaden negatywny sposób nie wpływa na płytkę. Przy regulacji płytkowej luzy zacieśniają się, odwrotnie jest przy śrubowej gdzie zaworowe maja tendencje zwiększania
sorki za schaboszczaka :)

Ale tu sie nie zgodze , wszystko zalezy od jakosci plytek . Milem kiedys Kawe KLR 650 enduro 1 garnek , ale zawory na plytkach . Mialem male fopa i zawork ssace pocalowy tlok , po wymnianie zaworow , kupilem najgrubsze plytki ( akcesoryjne , nie pamietam firmy) i doszlifowalem je na wymiar magnesowka . Po kilku tys zajzalem ponownie na luzy i okazalo sie ze powierzchnia plytek ssacych jest bardzo zniszczona , ma wzery i ogolnie chropowata , walek tez lekko dostal na krzywkach. Wymienilem czym predzej plytki na nieszlifowane i po nastepnych kulku tys km bylo ok , plytki od zaworow wydechowych tez szlifowalem , ale tam byly oryginalne ,wiec im nie szkodzilo szlifowanie . O tyle ze w KLR plytki sa na szklankach , a nie pod jak w VFR.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 06 lis 2010, 09:08

Rychu pisze: plytki od zaworow wydechowych tez szlifowalem , ale tam byly oryginalne
w takim razie pytanie czy te nie oryginalne były z innego materiału, czy zaszkodziło im szlifowanie stawiałbym na kiepskie płytki , a jeżeli układ zaworowy jest tak skonstruowany że wałek ślizga się po płytkach to płytkę wkładamy w szklankę tak żeby wałek ślizgał się po stronie nie szlifowanej
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 06 lis 2010, 12:40

PETER pisze: to płytkę wkładamy w szklankę tak żeby wałek ślizgał się po stronie nie szlifowanej
Dokładnie. Po za tym też po szlifowaniu na magnesówce powierzchnia nie jest idealnie równa. Można by się pokusić jeszcze o jej spolerowanie ale pewnie by trochę to trwało bo to twarde dziadostwo. Chyba żeby zamiast kamienia w magnesówce wrzucić tarczę oklejoną papierem 2000. :D Spróbuję u siebie kiedyś.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
jabu
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 76
Rejestracja: śr 06 paź 2010, 22:39
Imię: Marian
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jabu » sob 06 lis 2010, 13:12

A czy nie lepiej kupić płytkę o odpowiednim rozmiarze,a nie babrać się w szlifowanie??
V2=od stacji do stacji:)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 06 lis 2010, 19:05

A czy nie lepiej kupić płytkę o odpowiednim rozmiarze
tak powinno się robić ale życie potrafi zaskoczyć i może się okazać ze trzeba długo czekać na odpowiedni rozmiar a jeździć się chce :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Post autor: Rychu » czw 11 lis 2010, 00:20

tylko gosc z magnesowki szlifowal ja obustronie , nie mam pojecia dlaczego :roll: . Pozatym pisalem , plytki oryginalne mozna bylo szlifowac obustronnie , im nic nie szkodzilo.

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pt 12 lis 2010, 18:42

a plytki zaworowe nie sa czasem utwardzane powierzchniowo i po zeszlifowaniu beda do wyrzucenia? wogole to plytki mozna kupic w kazdym intercars ;)
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1900
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Achmed » wt 22 mar 2011, 08:01

Fabik może w ofercie są bo dostęp w realu zerowy :???:
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II

mslaw1
Posty: 12
Rejestracja: pt 16 kwie 2010, 02:32
Imię: slawomir
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: poznań

Re: Płytki zaworowe

Post autor: mslaw1 » pt 29 cze 2012, 16:47

koledzy - plytki zaworowe sa utwardzane powierzchniowo (naweglane), nie pamietam dokladnie ale CHYBA cos około 0,04 mm
szlifowanie plytek od razu sciaga te warstwe przygotowana do pracy
dawniej gdy byl problem z czesciami do samochodów to takie plytki sie szlifowało na wymiar jesli byla taka potrzeba
samochody mialy inne parametry pracy - 6500 obr/min, inne tolerancje wykonania i mozna bylo bez wiekszej szkody taka operacje wykonac
nasze motory maja jednak troche wyzsze obroty i sa wypiłowane
nie jestem przeciwnikiem szlifowania plytek bo w innym motorze w zeszlym roku sam to robilem ale po calej operacji - jedno przejscie szlifierki zdejmowało 0,03 a byly 4 plytki i do zdjecia po 0,2 mm
stwierdzilem ze gra nie warta swieczki
koszt wyszedł taki sam jak kupno nowych
do vfr na pewno nie bede szlifował plytek bo szkoda i czasu a wiedzac ze nie beda tak trwałe jak nie szlifowane musialbym zalozyc ze czesciej bede te luzy sprawdzal niz przewiduje serwisówka
dla 30zł????
ale kazdy zrobi jak uwaza
jak tak patrze na te oddalajace sie wydechy goscia przede mna .......

Awatar użytkownika
tobi_88
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: ndz 20 lis 2011, 19:22
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Płytki zaworowe

Post autor: tobi_88 » śr 04 lip 2012, 20:08

Gdy ja wykonywalem regulacje w swojej vfr uciekalem z wymiarem do max luzu w tolerancji tak jak pisze kolega Peter, a co do plytek nigdy nie szlifowalem, plytki 7,48 sa dobrze dostepne, ja kupilem plytki hot cams stopniowane co 0.05, poza tym zawsze mozna jeszcze pozamieniac wzgledem zaworow jezeli oczywiscie podpasuje wymiar, za plytke placilem 12zl chyba

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości