znowu regulator napięcia :/

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 09 maja 2010, 12:45

Jak sie odpiął zółty kabel to regler padł , nie szukaj warsztatu tylko ownersa ktory zamieni sie z toba na reglery na chwile i zobaczysz o co lotto
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

malin
Posty: 19
Rejestracja: wt 20 kwie 2010, 17:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malin » ndz 09 maja 2010, 15:10

a czy kopcenie z wydechu i niskie obroty mogą być pochodną tego że padł regel ?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 09 maja 2010, 15:21

Mogą bo zdycha elektryka , ale to raczej nie wina reglera
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

malin
Posty: 19
Rejestracja: wt 20 kwie 2010, 17:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malin » ndz 09 maja 2010, 15:33

dzięki za info, czy mogę podpiąć regel z modelu wcześniejszego ? (bo kumpel ma taki)

a jakie powinno być napięcie między żółtymi kabelkami ?

mam nadzieję, że to "tylko" regel...bo wtedy naprawa jest łatwa :) choć nie tania...

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » ndz 09 maja 2010, 23:46

między żółtymi kablami powinieneś mieć napięcie zmienne rosnące razem z odkręcaniem manety. po podłączeniu żarówki 230V powinieneś zobaczyć że się rozjaśnia (może nie tak jak pod napięciem 230v).

powinno dochodzić do okolic 100V
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pn 10 maja 2010, 13:08

Ten temat nigdy nie umiera :???: zastanawiam się co jeszcze można tu dopisac w sprawie regulatora... a już myślałem że temat wyczerpany.....

Każdy kto blisko Wałbrzycha mieszka a ma taki problem mogę mu pomóc w realu nie ważne jaki model VFR.

Pozdro
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

seboss

znowu regulator napięcia

Post autor: seboss » czw 13 maja 2010, 12:35

Miałem problem, :eek ale dzięki temu forum zdołałem zrobić własny regulator, na którym to przejechałem ze Świdnicy do Częstochowy i z powrotem tj. ok 500km. :!: RC 24 dało po raz kolejny dowód swej wytrzymałości! Zobaczymy co będzie dalej...Koszt wykonania ok.80 zł -wiedza bezcenna. :grin:

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 13 maja 2010, 13:00

daj znać jak zrobiłeś taki regulator.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
możej
pisarz
pisarz
Posty: 250
Rejestracja: ndz 04 sty 2009, 15:32
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: możej » czw 13 maja 2010, 13:11

tak tak tak, daj znać jak zrobiłeś :roll:

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 13 maja 2010, 15:57

szatan pisze:Jak sie odpiął zółty kabel to regler padł , nie szukaj warsztatu tylko ownersa ktory zamieni sie z toba na reglery na chwile i zobaczysz o co lotto
A to dlaczego?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » czw 13 maja 2010, 20:27

Bo ponieważ jedna faza sie odpieła i pozostałe 2 musiały pracowac na wiekszych pradach do moglo zabic ktorąś diode. Moglo ale nie musiało ;-)
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » czw 13 maja 2010, 21:46

A nie wydaje Ci się, że z zasady działania reglera wynika zawsze pełne obciążenie alternatora (zwieranie nadmiaru energii do masy poprzez tyrystor)? To oznacza zawsze pełne obciążenie mostka prostowniczego. Nie twierdzę, że tak nie może się stać. Jeżeli takie zjawisko jest obserwowane, to chciałbym wiedzieć dlaczego...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » pt 14 maja 2010, 09:32

Yaco pisze:A nie wydaje Ci się, że z zasady działania reglera wynika zawsze pełne obciążenie alternatora (zwieranie nadmiaru energii do masy poprzez tyrystor)? .
Zgadza sie im wieksze obroty silnika tym bardziej jest altek obciażony
Yaco pisze:To oznacza zawsze pełne obciążenie mostka prostowniczego.
Fail. Tyrystory zwierają fazy (napiecie zmienne) przed mostkiem wiec mostek jest obciazony tylko odbiornikami motocykla (zarowki , komp , pompa paliwowa, wtryski).
Gdyby zwierały za mostkiem to byłaby to 20 kilogramowa elektrownia .

Mostek jest 3-fazowy , czyli 6 diod prostowniczych, wyobraź sobie że instalacja motocykla podczas jazdy pobiera 50A , czyli każda dioda jest obciązona 8,3 Amperami.
Nagle podskakujesz na polskim dołku w drodze (co jest prawdopodobne w 120%) i wypina Ci sie jedna faza , mostek zaczyna pracować na 4 diodach i kazda pracuje przy 12,5 A . Oczywiscie powinna miec zapas mocy ale regulator moze byc wysłuzoby i tego nie wytrzymać.
Tyrystory tez padają. Sterowniki tez padają. A ze jest to niesprawdzalne to kto to wie ......
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pt 14 maja 2010, 09:46

szatan pisze:...
Fail. Tyrystory zwierają fazy (napiecie zmienne) przed mostkiem
...
I to wszystko wyjaśnia. Nigdy nie chciało mi się skrobać reglera, żeby zobaczyć co tam sieci. Kiedyś (jeszcze za czasów szkolnych) spotkałem się z reglerem, gdzie tyrystory były za mostkiem. Byłem przekonany, że wszystkie są tak wykonywane.

Z praktyki wynika, że który element pada najczęściej? Zastanawiam się, nad sensem wymiany żarówek na ledowe. Z jednej strony mniejsze obciążenie przez odbiorniki, z drugiej więcej wytracić musi regler. Oszczędzamy diody kosztem tyrystorów.

Dzięki
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

malin
Posty: 19
Rejestracja: wt 20 kwie 2010, 17:27
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malin » ndz 16 maja 2010, 15:06

Hejka,
zrobiłem pomiary i wyszło że mam przejście miedzy każdym żółtym kablem (wychodzącym z alternatora) a "-".

Czy dobrze rozumiem, że w takim przypadki, to nie regulator a alternator do wymiany ?


Co tam się wymienia? uzwojenie ? czy też coś więcej ?

(sprawdzałem inny regulator i wyniki były takie same jak mojego), niestety ten inny nie pochodził od działającej VFRka lecz od rozbitej, więc 100% pewności co do regela nie mam ale jakieś 98% jest.... :)


pozdrawiam,
Radek.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości