znowu regulator napięcia :/
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Jak sie odpiął zółty kabel to regler padł , nie szukaj warsztatu tylko ownersa ktory zamieni sie z toba na reglery na chwile i zobaczysz o co lotto
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Mogą bo zdycha elektryka , ale to raczej nie wina reglera
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- robsonic
- klepacz
- Posty: 825
- Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych city????
- Kontakt:
Ten temat nigdy nie umiera
zastanawiam się co jeszcze można tu dopisac w sprawie regulatora... a już myślałem że temat wyczerpany.....
Każdy kto blisko Wałbrzycha mieszka a ma taki problem mogę mu pomóc w realu nie ważne jaki model VFR.
Pozdro

Każdy kto blisko Wałbrzycha mieszka a ma taki problem mogę mu pomóc w realu nie ważne jaki model VFR.
Pozdro
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę 

znowu regulator napięcia
Miałem problem, :eek ale dzięki temu forum zdołałem zrobić własny regulator, na którym to przejechałem ze Świdnicy do Częstochowy i z powrotem tj. ok 500km. :!: RC 24 dało po raz kolejny dowód swej wytrzymałości! Zobaczymy co będzie dalej...Koszt wykonania ok.80 zł -wiedza bezcenna. 
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Bo ponieważ jedna faza sie odpieła i pozostałe 2 musiały pracowac na wiekszych pradach do moglo zabic ktorąś diode. Moglo ale nie musiało 

Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A nie wydaje Ci się, że z zasady działania reglera wynika zawsze pełne obciążenie alternatora (zwieranie nadmiaru energii do masy poprzez tyrystor)? To oznacza zawsze pełne obciążenie mostka prostowniczego. Nie twierdzę, że tak nie może się stać. Jeżeli takie zjawisko jest obserwowane, to chciałbym wiedzieć dlaczego...
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
Zgadza sie im wieksze obroty silnika tym bardziej jest altek obciażonyYaco pisze:A nie wydaje Ci się, że z zasady działania reglera wynika zawsze pełne obciążenie alternatora (zwieranie nadmiaru energii do masy poprzez tyrystor)? .
Fail. Tyrystory zwierają fazy (napiecie zmienne) przed mostkiem wiec mostek jest obciazony tylko odbiornikami motocykla (zarowki , komp , pompa paliwowa, wtryski).Yaco pisze:To oznacza zawsze pełne obciążenie mostka prostowniczego.
Gdyby zwierały za mostkiem to byłaby to 20 kilogramowa elektrownia .
Mostek jest 3-fazowy , czyli 6 diod prostowniczych, wyobraź sobie że instalacja motocykla podczas jazdy pobiera 50A , czyli każda dioda jest obciązona 8,3 Amperami.
Nagle podskakujesz na polskim dołku w drodze (co jest prawdopodobne w 120%) i wypina Ci sie jedna faza , mostek zaczyna pracować na 4 diodach i kazda pracuje przy 12,5 A . Oczywiscie powinna miec zapas mocy ale regulator moze byc wysłuzoby i tego nie wytrzymać.
Tyrystory tez padają. Sterowniki tez padają. A ze jest to niesprawdzalne to kto to wie ......
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
I to wszystko wyjaśnia. Nigdy nie chciało mi się skrobać reglera, żeby zobaczyć co tam sieci. Kiedyś (jeszcze za czasów szkolnych) spotkałem się z reglerem, gdzie tyrystory były za mostkiem. Byłem przekonany, że wszystkie są tak wykonywane.szatan pisze:...
Fail. Tyrystory zwierają fazy (napiecie zmienne) przed mostkiem
...
Z praktyki wynika, że który element pada najczęściej? Zastanawiam się, nad sensem wymiany żarówek na ledowe. Z jednej strony mniejsze obciążenie przez odbiorniki, z drugiej więcej wytracić musi regler. Oszczędzamy diody kosztem tyrystorów.
Dzięki
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Hejka,
zrobiłem pomiary i wyszło że mam przejście miedzy każdym żółtym kablem (wychodzącym z alternatora) a "-".
Czy dobrze rozumiem, że w takim przypadki, to nie regulator a alternator do wymiany ?
Co tam się wymienia? uzwojenie ? czy też coś więcej ?
(sprawdzałem inny regulator i wyniki były takie same jak mojego), niestety ten inny nie pochodził od działającej VFRka lecz od rozbitej, więc 100% pewności co do regela nie mam ale jakieś 98% jest....
pozdrawiam,
Radek.
zrobiłem pomiary i wyszło że mam przejście miedzy każdym żółtym kablem (wychodzącym z alternatora) a "-".
Czy dobrze rozumiem, że w takim przypadki, to nie regulator a alternator do wymiany ?
Co tam się wymienia? uzwojenie ? czy też coś więcej ?
(sprawdzałem inny regulator i wyniki były takie same jak mojego), niestety ten inny nie pochodził od działającej VFRka lecz od rozbitej, więc 100% pewności co do regela nie mam ale jakieś 98% jest....

pozdrawiam,
Radek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości