modyfikacja airboxu rc46

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

modyfikacja airboxu rc46

Post autor: sensi » sob 13 mar 2010, 22:23

na australijskim mcn-ie znalazlem cos takiego:

My main reason for liking the VFR is the engine note, especially when fitted with a pipe. It gets even better when you remove the snorkel that is slotted into the top of the airbox. This opens up the breathing a bit more and makes the induction growl deep and raucous. A corresponding increase of between 0.5 and 1.2 horsepower is also gained throughout the rev-range, the power gain doesn't make the removal worth it, the noise does.

http://www.mcnews.com.au/Testing/HondaVFR800.htm

jesli dobrze zrozumialem, chodzi o odlaczenie klapki z gory airboxu co ma poprawic pobieranie powietrza przez silnik i sam jego odglos. jest tez wzmianka o poprawie mocy ale z tym bylbym sceptyczny. co o tym sadzicie?

mlody55
pisarz
pisarz
Posty: 202
Rejestracja: śr 23 maja 2007, 00:19
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podlaskie/london
Kontakt:

Post autor: mlody55 » ndz 14 mar 2010, 00:15

czy to chodzi o te klapki, które stukają pod zbiornikiem jak przejeżdzam z prędkoscią 10km/h przez przejazd kolejowy? :lol:

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » ndz 14 mar 2010, 11:43

sensi, Wydaje mi się że to może poprawić moc ale mieszanka będzie też bogatsza w paliwo z czym idzie znaczny wzrost spalania.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » ndz 14 mar 2010, 11:57

Może poprawi moc o 5KM ? i tego nawet nie poczujesz , tyle samo zyskasz zmieniając tłumik.
Może powiękrzy sie spalanie o litr , a to juz da sie poczuć :mrgreen:
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: sensi » ndz 14 mar 2010, 21:19

nie chodzi mi o poprawienie mocy bo i tak czasami do konca nie ogarniam tego co w standardzie jest pod siodlem ;-) chodzilo mi glownie o pozbycie sie tego klekotania airboxu slyszalnego na niskich obrotach podczas pracy sprzegla a jesli przy tym poprawi sie dzwiek pracy silnika to swietnie. nie jestem tylko pewien czy ten klekot dokucza mi na tyle zeby za jego usuniecie placic regularny abonament w postaci zwiekszonego zuzycia paliwa...
reasumujac jedynym efektem braku tej klapki w airboxie bedzie bogatsza mieszanka paliwa?

Awatar użytkownika
Radarro
klepacz
klepacz
Posty: 557
Rejestracja: śr 23 kwie 2008, 13:55
Imię: Radek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SGL

Post autor: Radarro » wt 16 mar 2010, 11:58

Jak dla mnie kolo pisze, że podoba mu się dźwięk (się wie :) Jak usuniesz grzybek, albo zdejmiesz rurkę od grzyba, to cały czas klapka będzie na dole i przelot powietrza będzie otwarty. Przez to jeszcze ciut poprawi się dźwięk silnika (głębszy)

Teoretycznie da to tez przyrost kunia mocy, ale autorowi bardziej chodzi o polepszenie dźwięku :)
Tak ja to rozumiem.

A spalanie? Większy przepływ powietrza zarejestrują czujniki, podadzą więcej paliwa i przepali więcej. Ale IMO to będzie wielkość max do pół litra na 100...
... ale chyba jestem raczej sceptyczny, że po usunięciu grzyba dźwięk się jakoś znacznie zmieni...
Pozdr!
V4 + R6 Brotherhood :-D
TS 350 -> 800Fi -> VTR SP1 -> RSV Tuono '03 -> VFR 400

Skuciok
teksciarz
teksciarz
Posty: 179
Rejestracja: pt 23 maja 2008, 12:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z gór

Post autor: Skuciok » wt 16 mar 2010, 13:09

Klapka w airbox'sie nie jest na ozdobę. Jest po to by silnik przy odpowiednich obrotach dostawał odpowiednią ilość powietrza przy jego odpowiedniej prędkości (i zawirowaniu).
Na małych obrotach musimy "ograniczyć" otwór dolotowy tak żeby prędkość przepływającego powietrza była wyższa. I powietrze odpowiednio zawirowane.
Przy większych obrotach zapotrzebowanie na powietrze wzrasta to raz, a dwa przez większe zapotrzebowanie prędkość przepływu tego powietrza też rośnie, żeby za bardzo nie wzrosła otwiera się dodatkowy wlot. Przez to też cały dolot się skraca. Co jest pożądane.
Małe obroty długi dolot = dobry moment obrotowy przy niskich obrotach.
Duże obroty krótki dolot = dobra moc na "górze".

Po to w nowszych moto stosuje się zmienne długości dolotu i klapki w wydechu żeby przebieg mocy i momentu był jak najbardziej optymalny.

Jednym słowem otwierając klapkę na stałe zmniejszysz sobie moment obrotowy na niskich i średnich obrotach.

Powodzenia w modyfikacjach :-P

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » wt 16 mar 2010, 13:58

kolejny raz zapytam... po co poprawiac fabrykę, skoro na celu nie ma się podniesienia mocy, tylko dźwięk? chcecie mieć basowy? zmieńcie sobie wydech :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: sensi » śr 17 mar 2010, 14:23

chyba sobie jednak odpuszcze- dzieki za info

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości