JAK PODŁĄCZYĆ ALTKA?

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

JAK PODŁĄCZYĆ ALTKA?

Post autor: SOWA » sob 06 mar 2010, 10:42

VFR 800. Alternator z reglerem połączony jest trzema żółtymi przewodami, łączonymi kością. Potrzebuję porady czy kolejność tych przewodów jest istotna, czy może być przypadkowa. O wypowiedzi proszę osoby, które wiedzą. Rozważania "wydaje mi się" snuję sam. ;-) Jeśli ktoś czuje się na siłach to mile widziana odrobina teorii w temacie.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 06 mar 2010, 10:51

kolejność 'raczej' nie ma znaczenia, zasilasz prądem trójfazowym regulator, który jest tu prostownikiem. co innego by było, gdybyś zasilał w ten sposób silnik, musisz utrzymac wtedy kierunek obrotów (czyli kolejność faz co +120 stopni).

regler prostuje prąd, a trójfazówka jest zastosowana po to, żeby przy pomocy mniejszego urządzenia można było wytworzyć większą moc.

:)

jakby była ważna kolejność, podejrzewam że żółte łapki zastosowały by 3 różne kolory dla każdej fazy.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2423
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » sob 06 mar 2010, 11:30

Nie ma żadnej różnicy w jakiej kolejności są podłączone. Zastosowano 3 fazowy alternator żeby prąd był bardziej wyprostowany niż w jednofazowym.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » sob 06 mar 2010, 11:34

Dokładnie to samo pytanie miałem pisać ale widzę że Sowa mnie uprzedził ;-)
u mnie poprzedni właściciel wyciął kostkę bo zmieniał końcówki jednak troszkę mu to nie wyszło bo zaciskał je kombinerkami... :???:
więc wymieniłem całą wiązkę jednak nie miałem 100% pewności czy zachowałem dobrą kolejność podłączania.
ale jak już wspomniano kable są tego samego koloru więc to powinno wskazywać że nie ma znaczenia kolejność podłączenia, jeśli ktoś wie coś na ten temat prosiłbym również o wypowiedź.

i jeszcze pytanie do posiadaczy RC 36 czy patrząc z góry na motocykl kabel minusowy jest u góry podłączony do regulatora a plus na dole? (pytam już dla mojego spokojnego sumienia :smile: ) mam nadzieję że będziecie wiedzieć o co chodzi

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 06 mar 2010, 12:02

Waclw, nie powiem Ci jak jest, bo mam regler nieseryjny i nie wiem czy ktoś kostki nie zmieniał. Najprościej to weź miernik, ustaw na DCV / VDC i pomierz na tych końcówkach napięcie. Jak pokaże wartość ujemną względem kabli miernika przypiętych do niego we właściwe miejsca, to znaczy że musisz odwrócić bieguny ;)

a o ile sie nie myle, w serwisówce powinna być tabela do pomiaru rezystancji reglera dla każdej kombinacji nóżek..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 06 mar 2010, 12:12

SOWA pisze: Potrzebuję porady czy kolejność tych przewodów jest istotna, czy może być przypadkowa
Nie ma znaczenia.
Wymieniałem regler, podpytałem i zainstalowałem.
Od 2 lat bez problemów smigam
Beyond the Grabówek sky

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » sob 06 mar 2010, 12:32

Też sądzę, że jak żółtek użył przewodów w jednym i do tego swoim kolorze, to nie zrobił tego przez pomyłkę. Ciekawość i upodobania pirotechniczne nakazały mi jednak spróbować przed zadaniem pytania i tak właśnie zrobiłem. Podłączyłem używając wyliczanki ene due like fake torba borba ósme smake.... i poszło. Ładowanie 14,4V ale ponieważ motek będzie wystawiony to wolałem się upewnić, by ktoś nie miał kłopotu. Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Post autor: emil » sob 06 mar 2010, 12:46

no i wszystko :)

w reglerze każda faza jest prostowana/stabilizowana osobno względem masy, ze sobą nie mają nic wspólnego, więc kolejność może być przypadkowa.

pozdro

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 06 mar 2010, 20:03

SOWA pisze:ponieważ motek będzie wystawiony
??? że co???? sprzedajesz VFR??
Beyond the Grabówek sky

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » sob 06 mar 2010, 20:13

No, ja bez przerwy sprzedaję jakąś VFRę. Ta jest 800 '01. Zainteresowany?

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 06 mar 2010, 20:18

SOWA pisze:No, ja bez przerwy sprzedaję jakąś VFRę. Ta jest 800 '01. Zainteresowany?
Dzięki :) Mam swoja i jestem z jej usług baaardzo zadowolony :)
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 06 mar 2010, 20:20

SOWA a pospawałeś już tą ramę ? bo jestem ciekaw jak wyszło :twisted:
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » sob 06 mar 2010, 20:48

szatan, pospawałem w piwnicy. Ale pytaj po sprzedaży bo mi gołębie płoszysz. :lol
Bez jaj, bo to temat w dziale technicznym i zaraz pójdziemy do kąta albo na groch.

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » ndz 07 mar 2010, 01:10

NieLot :mrgreen: zadzwon do motoelektryka z modlinskiej mysle ze uzyskasz odpowiedz

Awatar użytkownika
skybogus
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
Imię: Boguslaw
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow PMK-GT

Post autor: skybogus » ndz 07 mar 2010, 15:47

Witaj !
alternator ma 3 fazy oddzielone od masy
wobec tego kolejnosc przewodow niema znaczenia
wazne aby nie bylo zwarcia do masy
fazy sa poloczone w trojkat - czyli kazdy
zolty przewod laczy poczatek i koniec 2 uzwojen
a to znaczy ze pomiedzy kazdymi dwoma zoltymi przewodami
jest cale uzwojenie .
pozdrawiam
tel 0601 49 49 00

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości