
JAK PODŁĄCZYĆ ALTKA?
JAK PODŁĄCZYĆ ALTKA?
VFR 800. Alternator z reglerem połączony jest trzema żółtymi przewodami, łączonymi kością. Potrzebuję porady czy kolejność tych przewodów jest istotna, czy może być przypadkowa. O wypowiedzi proszę osoby, które wiedzą. Rozważania "wydaje mi się" snuję sam.
Jeśli ktoś czuje się na siłach to mile widziana odrobina teorii w temacie.

- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
kolejność 'raczej' nie ma znaczenia, zasilasz prądem trójfazowym regulator, który jest tu prostownikiem. co innego by było, gdybyś zasilał w ten sposób silnik, musisz utrzymac wtedy kierunek obrotów (czyli kolejność faz co +120 stopni).
regler prostuje prąd, a trójfazówka jest zastosowana po to, żeby przy pomocy mniejszego urządzenia można było wytworzyć większą moc.

jakby była ważna kolejność, podejrzewam że żółte łapki zastosowały by 3 różne kolory dla każdej fazy.
regler prostuje prąd, a trójfazówka jest zastosowana po to, żeby przy pomocy mniejszego urządzenia można było wytworzyć większą moc.

jakby była ważna kolejność, podejrzewam że żółte łapki zastosowały by 3 różne kolory dla każdej fazy.
-
- teksciarz
- Posty: 128
- Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
- Imię: Piotr
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dokładnie to samo pytanie miałem pisać ale widzę że Sowa mnie uprzedził
u mnie poprzedni właściciel wyciął kostkę bo zmieniał końcówki jednak troszkę mu to nie wyszło bo zaciskał je kombinerkami...
więc wymieniłem całą wiązkę jednak nie miałem 100% pewności czy zachowałem dobrą kolejność podłączania.
ale jak już wspomniano kable są tego samego koloru więc to powinno wskazywać że nie ma znaczenia kolejność podłączenia, jeśli ktoś wie coś na ten temat prosiłbym również o wypowiedź.
i jeszcze pytanie do posiadaczy RC 36 czy patrząc z góry na motocykl kabel minusowy jest u góry podłączony do regulatora a plus na dole? (pytam już dla mojego spokojnego sumienia
) mam nadzieję że będziecie wiedzieć o co chodzi

u mnie poprzedni właściciel wyciął kostkę bo zmieniał końcówki jednak troszkę mu to nie wyszło bo zaciskał je kombinerkami...

więc wymieniłem całą wiązkę jednak nie miałem 100% pewności czy zachowałem dobrą kolejność podłączania.
ale jak już wspomniano kable są tego samego koloru więc to powinno wskazywać że nie ma znaczenia kolejność podłączenia, jeśli ktoś wie coś na ten temat prosiłbym również o wypowiedź.
i jeszcze pytanie do posiadaczy RC 36 czy patrząc z góry na motocykl kabel minusowy jest u góry podłączony do regulatora a plus na dole? (pytam już dla mojego spokojnego sumienia

- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Waclw, nie powiem Ci jak jest, bo mam regler nieseryjny i nie wiem czy ktoś kostki nie zmieniał. Najprościej to weź miernik, ustaw na DCV / VDC i pomierz na tych końcówkach napięcie. Jak pokaże wartość ujemną względem kabli miernika przypiętych do niego we właściwe miejsca, to znaczy że musisz odwrócić bieguny 
a o ile sie nie myle, w serwisówce powinna być tabela do pomiaru rezystancji reglera dla każdej kombinacji nóżek..

a o ile sie nie myle, w serwisówce powinna być tabela do pomiaru rezystancji reglera dla każdej kombinacji nóżek..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Też sądzę, że jak żółtek użył przewodów w jednym i do tego swoim kolorze, to nie zrobił tego przez pomyłkę. Ciekawość i upodobania pirotechniczne nakazały mi jednak spróbować przed zadaniem pytania i tak właśnie zrobiłem. Podłączyłem używając wyliczanki ene due like fake torba borba ósme smake.... i poszło. Ładowanie 14,4V ale ponieważ motek będzie wystawiony to wolałem się upewnić, by ktoś nie miał kłopotu. Dzięki za pomoc.
- szatan
- klepacz
- Posty: 979
- Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
- Kontakt:
SOWA a pospawałeś już tą ramę ? bo jestem ciekaw jak wyszło 

Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf
Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es
- skybogus
- bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
- Imię: Boguslaw
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Krakow PMK-GT
Witaj !
alternator ma 3 fazy oddzielone od masy
wobec tego kolejnosc przewodow niema znaczenia
wazne aby nie bylo zwarcia do masy
fazy sa poloczone w trojkat - czyli kazdy
zolty przewod laczy poczatek i koniec 2 uzwojen
a to znaczy ze pomiedzy kazdymi dwoma zoltymi przewodami
jest cale uzwojenie .
pozdrawiam
alternator ma 3 fazy oddzielone od masy
wobec tego kolejnosc przewodow niema znaczenia
wazne aby nie bylo zwarcia do masy
fazy sa poloczone w trojkat - czyli kazdy
zolty przewod laczy poczatek i koniec 2 uzwojen
a to znaczy ze pomiedzy kazdymi dwoma zoltymi przewodami
jest cale uzwojenie .
pozdrawiam
tel 0601 49 49 00
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości