Tuning wizualny i mechaniczny

Wymyśiłeś coś fajnego do Swojej VFR? To możesz się podzielić.
Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Post autor: Roadrunner » czw 27 sie 2009, 21:12

na jakim stelazu bazujesz? od swojej VFRki?
plastiki spawasz sam?
Bazuje na stelażu od mojej VFRki. Ma on to do siebie że jest stalowy i w prosty sposób, łatwo i tanio można go pospawać. Plastiki spawam sam.

Oczywiście to co przedstawione na zdjęciach to tylko wstępnie jeśli chodzi o tył, bo przecież jeszcze nowy lakier, kolektory itd...

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Post autor: Roadrunner » czw 27 sie 2009, 21:13

Tłumiki też ulegną pewnej obróbce.

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » czw 27 sie 2009, 21:29

Roadrunner - moglbys podzielic sie swoimi uwagami co do do przerobki stelaza i spawania plastikow. Jakies porady itp :)
W jaki sposob spawasz ABS? Jak wogole wyglada obrobka plastikow?
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Roadrunner
pisarz
pisarz
Posty: 463
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 23:55
Imię: Pawelec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 60 sekund przed Tobą

Post autor: Roadrunner » czw 27 sie 2009, 21:55

Za jakiś czas jak skończę (myślę że maksymalnie za 2 miechy) założę nowy temat i postaram się opisać cały motor + zdjęcia - czyli przeróbki jakich dokonałem i jakich błędów unikać (opis będzie dotyczył tylko faktycznie wykonanych i możliwych w realu, a nie w photoshopie przeróbek) Nie chcę na razie się rozpisywać, bo co innego plany, a co innego wychodzi. Nie zawsze się da zrobić tak jak by się chciało. Do tej pory idzie wszystko zgodnie z planem. :grin:

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » czw 27 sie 2009, 22:27

ok, chcialbym tylko wiedziec jak to robisz :) bo sam nie wiem jaks ie do tego zabrac, a z checia sam bym sie za to wzial

daj jakies podstawowe wskazowki, reszte sam dopracuje i wtedy bede pytal o opinie ;)
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » pt 28 sie 2009, 09:01

roadrunner
Bardzo podoba mi się tył jaki robisz w swojej VFR.
To jest praktycznie zrealizowanie mojej koncepcji odchudzenia wizualnego tyłu.
Gdybys mógł w kilku słowach napisać jakie wykorzystałeś części z innych motocykli - byłbym wdzięczny. No i czy ukł. wydechowy masz z R1?
(Czy nie chciałes lekko przerobić od vtec?)
pozdro
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pt 28 sie 2009, 10:17

Bardzo fachowo przerobiony tyłek, właśnie jak piszesz: plany to jedno a co wyjdzie to drugie. Dopiero w praniu wszystko wychodzi i póżniej robi się poprawki. Czytam posty w tym temacie z pytaniami: jak przerabiasz stelaż, czy dolot jest od R1,jak spawasz plastiki lub czy pasuje to i tamto. CHŁOPAKI!!!! każda przeróbka to coś indywidualnego! Liczy się kreatywnośc i pomysły ale tylko te dobre ;-) chocby roadrunner napisał krok po kroku co i jak to i tak zawsze pozostaje miejsce na błędy. Uchwyt żle przyspawany, zle przycięty stelaż a póżniej zabawa w jego spawanie itd. Jeśli nie spawałeś plastiku to nie spawaj, daj to komuś kto to robi od lat i do tego nie jest to droga sprawa, co ważniejsze będzie to dobrze zrobione ze śladową ilością szpachli. Sam przerabiam moto i robię to pierwszy raz i podobno dobrze mi idzie a co najważniejsze, pomysł jest mój i nie ma takiego drugiego :lol: Przeglądajcie allegro, owiewki,części, motocykle pewnie wpadnie wam w oko coś i wtedy do niego upodabniajcie swoje maszyny. Sam czekam kiedy roadrunner się trochę wypisze. Poczytam z ciekawością. Najważniejszą zasadą jest przemyślenie i dopiero póżniej modyfikacja, minimalizacja to dobra droga. Sam rzeżbie już trzy miesiące i wiem że bez veny można tylko coś spieprzyc.
Pozdro
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
binio
klepacz
klepacz
Posty: 777
Rejestracja: pn 18 maja 2009, 19:52
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Linz, Austria

Post autor: binio » pt 28 sie 2009, 13:37

robsonic - masz racje, ale ja nie pytam o to co chce osiagnac przerobkami, tylko jak to sie robi... nie kumacie :mrgreen:
chodzi mi o aspekt techniczny przerobek, bo ciekawi mnie czy np stelaz spawa sam, czy moze ma jakies spostrzezenia odnosnie sposobu wykonania, zeby pochwalil sie bledami, ktore popelnil, a ktorych nastepni (czyli my) mozemy uniknac
Chodzi mi o sposow spawania owiewek, bo nie mam pojecia jak to sie robi. Podejrzewam, ze jest kilka sposob, wiec dlaczego robi tak a nie inaczej.
Moze ma jakies uwagi odnosnie upchniecia regla i reszty elektroniki.

Ja narazie jestem na etapie planowani co i jak. W glowie zrodzil mi sie ogolny pomysl, co chce osiagnac, teraz pora na zebranie informacji, jak sie do tego przygotowac i jak to zrobic.

A wlasnie. Chce przedluzyc dolna czesc owiewki jak jest w tamtej cbr, zeby czesc kolektorow zaslonic. Jak sie kupuje ABS? Potrzebuje odpowiednio wyprofilowany i wyciety. Jestem w stanie zrobic to sam? jesli tak to jak to zrobic :)
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.

"Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!"

Awatar użytkownika
robsonic
klepacz
klepacz
Posty: 825
Rejestracja: ndz 30 mar 2008, 06:51
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych city????
Kontakt:

Post autor: robsonic » pt 28 sie 2009, 16:28

Możesz dużo zrobic sam, pewnie że człowiek uczy się na błędach ;-) Spawanie plastiku wymaga wprawy i umiejętności które przychodzą z czasem więc odradzam samemu eksperymentowac na własnych plastkiach. Jeśli będziesz już szukał fachmana to liczy się tutaj renoma tzn: kiedyś spawałem zadupek u gościa i trzy razy go nie zabrałem aż w końcu nerwy mi puściły :twisted: niby było ok ale podczas wyginania pękały w tych samych miejscach. Inny gośc skasował mnie podobnie ale efekt był zajeb..... Koledze spawał czachę R1 za 50 i też było bardzo dobrze zrobione. Co do ABS-U... z tego robi się owiewki i raczej nie można tego kupic na metry. Pozostaje wyżynarka, brzeszczot do cięcia plastiku i plastiki od CBR po szlifie z dobrą osłoną kolektorów. Tniesz od cebry i docinasz swoje w takim miejscu żeby to wyglądało ;-) i nie trzeba było dwa kilo szpachli nakładac. Wtedy je można pospawac ze sobą i już jest lekki tunning. Ważne żeby nic nie robic na szybkiego, pomyślec i dopiero ciąc! Warto obadac CBR-ke cz ;-) jeszcze do tego jakieś wypełnienia nie dochodza lub jakieś specjalne uchwyty. Wszystko to co robisz zależy od Twojej wyobrażni, efekt tego może byc różny i czasami człowiek woli wrócic do orginału a to może byc kosztowna sprawa. Zamiast pytac poszukaj na forum.... w dziale nadwozie(chyba tak to się nazywa) jest tyle o spawaniu plastiku że niezła książka by z tego wyszła.
Następna studnia bez dna to GOOGLE, wpisz np: spawanie plastiku lub cokolwiek innego a na 99 procent dowiesz się co i jak. Z regulatorem powiem Ci co ja robie..... będzie u mnie na wierzchu od strony silnika, zamocuje go na aluminiowym radiatorze od procka z peceta, zabezpiecze wtyczkę przed wilgocią i powinno zdac egzamin, w R1 coś podobnego jest i śmiga bez zarzutu. W dziale tunning masz w różnych tematach linki do stron gdzie tunningowane vfr-ki można podpatrzec gdzie co mają. Dobra kończę....
aloha!
fakju i fenkju... brzmi podobnie lecz za przejęzyczenie można dostać w ryja lub w mordkę :)

Awatar użytkownika
Sylwio
klepacz
klepacz
Posty: 1159
Rejestracja: sob 09 lut 2008, 00:58
Imię: Sylwester
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Sylwio » pt 28 sie 2009, 18:15

binio pisze: Jak sie kupuje ABS?
Granulat w workach po 25 kg.

A co do spawania tworzyw masz tu temat viewtopic.php?t=2755
"A ty siej. A nuż coś wyrośnie. A ty - to, co wyrośnie - zbieraj. A ty czcij - co żyje radośnie, A ty szanuj to, co umiera..."

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » pt 28 sie 2009, 21:51

Roadrunner kawał dobrej roboty efekt będzie fajny szacuneczek dla Ciebie 8)
ZKL

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 29 sie 2009, 10:36

Co do podnoszenia mocy silnika jest jeszcze to:
http://www.aaperf.com/vfrkit-gen5.html

ale cena zabija niestety :/

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » sob 05 wrz 2009, 10:17

jak będziesz opisywł całą robotę a zapowiada się super vfr to określ jakie poniosłeś koszty i ile czasu poświeciłeś na modyfikacje
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Art
klepacz
klepacz
Posty: 768
Rejestracja: sob 19 lip 2008, 10:06
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Art » sob 05 wrz 2009, 10:37

robsonic pisze:Czytam posty w tym temacie z pytaniami: jak przerabiasz stelaż, czy dolot jest od R1,jak spawasz plastiki lub czy pasuje to i tamto. CHŁOPAKI!!!! każda przeróbka to coś indywidualnego! Liczy się kreatywnośc i pomysły ale tylko te dobre
Masz rację . Przeróbka to cos indywidualnego. Ale jest sprawa czasu.
To on ddecyduje np u mnie czy podejmować się tematu. Nie mogłbym sobie pozwolic na szukanie , dorabianie poprawianie - bo nigdy nie ukończyłbym motocykla.
Pracuje i to duzo zawodowo - wiec każda informacja co i jak pozwala skrócić czas zmian w motocyklu.
I tylko o to chodzi.
Beyond the Grabówek sky

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » śr 30 wrz 2009, 21:09

Podpinam

Parę pomysłów na zimowe wieczory aby można było zgrzać ręce przy CyCka.. przy Motku :biggrin
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości