znowu regulator napięcia :/

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
marcinVFR800
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 17:48
Imię: marcin
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: marcinVFR800 » pt 14 sie 2009, 18:42

Witam wszystkich! mam problem z moja vfr'ą (800 fi 2000 rok)... a mianowicie, kiedy motocykl chodzi sobie na wolnych obrotach a ja gwałtownie przygazuje mu to się zadławia zanim wskoczy na obroty a przy tym przygasają mi lekko światła. a np. gdy na wolnych obrotach wcisne hamulec to lekko przygasa mi wyświetlacz obok zegarów. a podczas jazdy na wyzszych obrotach kiedy odkręcam manete to tez przygasa mi swiatło (widoczne nocą na asfalcie). znajomi twierdza ze moze to byc wina regulatora napięcia, czy moze ktos sie spotkał juz z takim problemem?
pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pt 14 sie 2009, 21:05

zanim zaczniemy roztaczac teorie sprawdz stan naladowania akumulatora i napiecie ladowania na wolnych i wyzszych obrotach, z obciazeniem i bez, jesi bedzie ok w co lekko powatpiewam to przyczyny nalezy szukac w nadmiernym poborze

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 14 sie 2009, 22:45

napisz wpierw Jakie Grzałki i czajniki Po podłączałeś ;-)
Ostatnio zmieniony sob 15 sie 2009, 15:28 przez Damo 88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marcinVFR800
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 17:48
Imię: marcin
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: marcinVFR800 » sob 15 sie 2009, 11:24

bede musial troche poczekac z tym pomiarem prądu ładowania bo wczoraj wieczorem jak na złość skręciłem sobie noge w kostce i narazie nie moge chodzic a do garażu mam kawałek... ale w tygodniu jak noga przestanie bolec zrobie pomiar i odrazu dam znac.
pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 15 sie 2009, 11:28

stary jaki tydzien?
zaloze sie ze w 2 dni sie doczolgasz:]
tylko wez ze soba zapas zywnosci na droge:]

Awatar użytkownika
marcinVFR800
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 17:48
Imię: marcin
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: marcinVFR800 » sob 15 sie 2009, 11:30

Damo 88 pisze:napisz wpierw Jaki Grzałki i czajniki Po podłączałeś ;-)

no wlasnie nie mam podlaczonego nic dodatkowego co mogloby pobierac prąd...

Awatar użytkownika
marcinVFR800
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 17:48
Imię: marcin
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: marcinVFR800 » sob 15 sie 2009, 15:29

Twardy161 miałeś racje, już dziś nie wytrzymałem i pojechałem do garażu ;-)
i chyba odpokutuje to mocno bo kostka spuchła jeszcze bardziej... ;/

no więc tak, pomierzyłem napięcie i sprawa wygląda następująco:
1. napięcie akumulatora przed odpaleniem motocykla przy włączonym zapłonie 12.4 V
2. napięcie ładowania na wolnych obrotach 14.3 - 14.4 V
a na wysokich obrotach 14.4 V
3. napięcie ładowania na wolnych obrotach ze światłami 14.3 - 14.4 V
a na wysokich obrotach ze światłami 14.5 V

co o tym sądzicie...?

Awatar użytkownika
szatan
klepacz
klepacz
Posty: 979
Rejestracja: pn 18 wrz 2006, 20:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Amsterdam/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: szatan » sob 15 sie 2009, 15:40

marcinVFR800 pisze:co o tym sądzicie...?
ładowanie ideał, przygasanie czegokolwiek to problemy z masą , zasniedziałe styki itp , przygasaniem zegarow sie nie przejmuj ,
zajmij sie tym dławieniem , moze zatkany filtr powietrza , moze brudne wtryski , moze zła jakosc paliwa, moze zrob reset komputera

Co do paliwa to miałem problem z moim mitasubiszi ktore dławiło sie , zapalała sie kontrolka check engine i nie chciał sie przełaczyc na gaz , zalanie vervy 98 z shella naprawiło mi auto :cool czasem paliwo pozostawia duzo do zyczenia
Zalej 98 i przetrzep tyłek vfr-ce wsciekajac sie troszke

Najlepiej jakbys ulepił filmik na ktorym przedstawisz w jakim stopniu sie dławi moto , moze ktos z foruma cos wymysli jeszce bo ja nie mam pomysła co moze go dławic
Ostatnio zmieniony sob 15 sie 2009, 15:53 przez szatan, łącznie zmieniany 3 razy.
Życie bez motocykla powoduje raka i choroby serca
Manual Honda VFR800 98-2001
http://rapidshare.com/files/236685669/Manual98-01.pdf

Miernik ładowania http://www.youtube.com/watch?v=IYjGraAk4es

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 15 sie 2009, 15:50

dokladnie, tu nie ma sie czego czepiac, nalezalo tez sprawdzic ladowanie w sytuacji kiedy wystepuje ten dziwny efekt(nie pamietam dokladnie-chyba pisales, ze swiatla i hamulec)
ale ja podejrzewam slaba mase gdzies

i jeszcze 1 pomysl-moze byc naderwana koncowka od akumulatora ale wtedy bywalyby tez problemy z kreceniem

Awatar użytkownika
marcinVFR800
bywalec
bywalec
Posty: 47
Rejestracja: pt 14 sie 2009, 17:48
Imię: marcin
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: marcinVFR800 » sob 15 sie 2009, 18:45

ostatnio 2 razy zatankowałem do pełna V-Power Racing na Shellu i przegoniłem troche vfr'e bo tez myslalem ze moze to zla jakosc paliwa ale jest bez zmian... a wczesniej tankowalem 95 i tez bylo tak samo.
filtr powietrza sprawdzalem - jest ok, jeszcze go przedmuchalem na sprężarce i tez bez zmian.
końcówka od akumulatora jest ok, rozrusznik kręci za każdym razem elegancko.

to dławienie się występuje tylko wtedy kiedy motocykl chodzi na wolnych obrotach a ja mu gwałtownie odkręce manetke wtedy z tych wolnych obrotów chcąc wskoczyć na wyższe obroty jest taka "chwila zastanowienia" takie przydławienie i wtedy też przygasa mi światło.
ale gdy juz wskoczy na około 5 tyś obrotów juz się wiecej nie zadławia(na wysokich obrotach) nawet jak gwałtownie odkręcam manetke.
gdy zakręce gaz i silnik zejdzie na wolne obroty i powtórze czynność to znowu to samo.
podczas jazdy nie dławi sie w ogole nawet przy bardzo ostrym wstawianiu ale za to właśnie przygasa mi światło jak jade na wysokich obrotach gdy jeszcze odkręcam gaz.
(kurcze ciężko opisać tą sytuacje ale mam nadzieje ze zrozumiecie o co mi chodzi ;-) )
znajomi twierdzą że własnie moze to być regulator napięcia , który podaje złe napięcie na wtryski czy jakoś tak oni to mówili.... :disagree

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » sob 15 sie 2009, 19:32

A Ci znajomi maja moze VFR'ki? Jesli tak to przelozyc regulator i sprawdzic.
Bo jak problem z masa no to spoko... tylko gdzie jej wtedy szukac?

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » sob 15 sie 2009, 20:39

regulator ustalilismy ze odpada, mozna jeszcze sprawdzic napiecie przy wystapieniu tego efektu ale to nie to,
co do masy to poczawszy od masy glownej z akumulatora(bardzo mozliwe bo ma wplyw na wiecej niz 1 element)poprzez mase od reguklatora napiecia(wlasnie mi wpadlo do glowy, warto sprawdzic),po mase od cewek zaplonowych i centralki wtryskowej

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » ndz 16 sie 2009, 08:53

tak btw to motocykla nie wkręca się na obroty bez obciążenia - koleszka garaż obok ma VFR800 z '98 i podczas takich przygazówek potrafi mu nawet zgasnąć :shock: - parę razy mówiłem mu , żeby tego nie robił - ale w końcu to jego moto.

800 nie znam, ale gdzieś tam czytałem o tzw "resetowaniu komputera" - może to pomoże na problemy z wkręcaniem

pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Shoov
klepacz
klepacz
Posty: 813
Rejestracja: pn 05 gru 2005, 20:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shoov » wt 25 sie 2009, 12:21

Mam prośbe wielka w zwiazku że za chwile bede wykonywal kolejny telefon z reklamacja dot. reglera made in korea z dodatkowym czarnym kabelkiem zakupionego w olek motocykle, koles nie chce mi uznac reklamacji bo podłączyłem czarny kabel pod + przy przekazniku pompy paliwa ! a podobno powinno sie podłączać do + pod stacyjke, to jest jakas roznica czy koles mnie robi w balona ? pod przekaznikiem pompy cos tam slodko gosc popierdywal ze raz sie pojawia jakis impuls raz nie jesli go dobrze zrozumialem i regler dostaje w dupe i sie pali, regler sie spalil po okolo 500km jazdy.

Mam mu pojechac wiazanka czy ma racje ?

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » wt 25 sie 2009, 17:24

o ile sie nie myle to mam ten sam regler i podpiąłem go tam gdzie Ty i wszystko ok, a czy jest jakas roznica to nie wiem :roll:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości