kranik paliwa

Awatar użytkownika
usmoł
pisarz
pisarz
Posty: 258
Rejestracja: wt 01 maja 2007, 22:05
Imię: Lesław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

kranik paliwa

Post autor: usmoł » pt 04 maja 2007, 11:47

Witam
Jak ma być ustawiony kranik do poszczególnych "opcji", na moich plastikach nie mam zadnych oznaczeń i jest mały problem. Druga sprawa, ma ktos na zbyciu korek wlewu oleju do VFR 750- 93 r. lub do Transalpa ?
usmoł

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: kranik paliwa

Post autor: Klarkson » pt 04 maja 2007, 14:41

usmoł pisze:Jak ma być ustawiony kranik do poszczególnych "opcji"
gora - full open
dól - rezerwa
boki - klozet :lol:
Klarkson

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 11 sie 2009, 09:08

Że tak odświeżę, bo po co nowy zakładać. A VFR nie ma trybu napełniania gaźników "PRI" ?? Co się dzieje jak zapowietrzymy układ jak skończy nam się benzyna? :| Poza tym on ma rezerwe? Myślałem, że moto z wskaźnikiem paliwa nie mają rezerwy.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
thrillco
pisarz
pisarz
Posty: 297
Rejestracja: śr 15 paź 2008, 18:59
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: thrillco » wt 11 sie 2009, 18:34

NIe ma trybu napelniania gazników, jak sie skonczy benzyna na ON to przekrecamy na RES, chwile krecimy rozrusznikiem i zassie paliwo :) cos o tym wiem. Rezerwa to jakies 4litry

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 11 sie 2009, 20:47

Chodzi o to, że u mnie poprzedni właściciel odłączył kranik twierdząc, że gdy w moto zabrakło benzyny i układ się zapowietrzał to już później nie mógł go uruchomić i musiał ustnie zasysać paliwo (rozebrać owiewki i dostać się do układu) bo inaczej nie szło, żeby odpalił.

Odłączył bo często ktoś z kumpli żarty sobie robił i mu kranik zakręcał a on zapominał sprawdzić i miał z tym dużo problemu. Sprawdzałem, układ przy pokrętle i baku działa, linki też są więc chyba nie kłamie.

U kumpla w GS500 jest podobnie, ale wystarczy przełączyć na PRI i moto odpala ładnie.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » wt 11 sie 2009, 22:30

a moze chodzi o to ze ma podcisnieniowy i uszkodzony ?
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » wt 11 sie 2009, 22:47

Jakby był uszkodzony to na moje oko w ogóle by nie działał, to przełączenie z boku baku pod owiewką działa i mogę sobie przełączyć na rezerwę i on i obydwa działają. A to, że jak się zapowietrzy to nie chce zassać to raczej nic specjalnie dziwnego, tak jak mówię, u kumpla w GS500 jest tak samo i wtedy włącza się pri, czeka parę sekund i wszystko działa.

Z drugiej strony jakby miał sobie ssać za mało gaźnik podciśnieniowy to z benzyną tez miałby problemy i na wysokich obrotach by nie wyrabiał.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » śr 12 sie 2009, 10:23

gaźnik nie ssie. :P ssie kolektor ssący z gaźnika i do niego (kolektora) jest tez podłączony ewentualny kranik i jego membrana jest odciągana podcisnieniem co umożliwia przepływ paliwa. jesli kranik jest podcisnieniowy.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » śr 12 sie 2009, 14:20

Ja orzyl wiem, pomyliłem się pisząc "gaźnik podciśnieniowy" zamiast "kranik podciśnieniowy" :P Akurat wtedy myślalem i synchro gaźników ;p
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
alternatom
pisarz
pisarz
Posty: 264
Rejestracja: wt 18 gru 2007, 20:47
Imię: tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z kulunii, LU
Kontakt:

Post autor: alternatom » pt 14 sie 2009, 16:10

Nie wiem jak w późniejszych ale w RC36/I jest kranik "zwykły" mechaniczny a nie podciśnieniowy.Przekręcasz na pozycję otwartą i paliwko leci z wężyka. A od wyrabiania normy w upojnych chwilach jest pompka paliwowa.

PRI niema, jak się skończy waszka trzeba troszq pojudłać zanim załapie.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 14 sie 2009, 16:48

Aaa no to wszystko jasne :D Dzięki wielkie, bo bym do końca myślał, że mam kranik podciśnieniowy ^^

Czy ustawiony w górę, jak to kolega napisał "full open" to jest już z uwzględnieniem rezerwy czy benzyna schodzi do rezerwy i potem trzeba przełączyć na rezerwe?
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Gieniu
teksciarz
teksciarz
Posty: 118
Rejestracja: ndz 14 wrz 2008, 22:00
Imię: Grzesiek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wierzbica Dolna

Post autor: Gieniu » pt 14 sie 2009, 17:34

Vermilion pisze:Czy ustawiony w górę, jak to kolega napisał "full open" to jest już z uwzględnieniem rezerwy czy benzyna schodzi do rezerwy i potem trzeba przełączyć na rezerwe?
jak zejdzie do ok 4literków to musi przełączyć na res ;)

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pt 14 sie 2009, 19:10

A czy pompa paliwa może być uszkodzona skoro ten gościu twierdził, że jak zabrakło mu benzyny to nie chciał już odpalić mimo, że zalał wache i musiał ustami benzynę pompować do gaźników? Mi nie zdarzyło się zjechać wachy do 0, ale skoro pompka ma wspomagać układ przy dawaniu w pi%^# to w takim razie gdyby była uszkodzona to by nie wyrabiała na wysokich obrotach, a moja VFR idzie jak burza na każdym obrotach i na każdym biegu :)

Jak długo trzeba go kręcić, żeby pompka zassała sobie paliwo po zapowietrzeniu ?? W 125ccm trwa to max 5 sekund.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
alternatom
pisarz
pisarz
Posty: 264
Rejestracja: wt 18 gru 2007, 20:47
Imię: tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: z kulunii, LU
Kontakt:

Post autor: alternatom » pt 14 sie 2009, 22:39

Z tego co mi wiadomo:pompka jest membranowa na elektromagnes i działa cały czas z intensywnością uzależnioną od obrotów,napędzana jest impulsami które idą na cewkę(czy cewki) wysokiego nap. Pewnie silnik nie gadałby wcale gdyby była zepsuta.

Kręcić trzeba z nią znacznie dłużej niż 5 sekund zanim da coś z siebie. ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pt 14 sie 2009, 23:52

lternatom - zgadza sie,znacznie dluzej niz 5 sekund.
Raz mi zabraklo paliwa,krecilem az wykrecilem calkiem aku.
Zapalil dopiero po naladowaniu.

Krecenie trwalo jakies kilkanascie prob po kilka sekund.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości